Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel kjøper Firstmile


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jaja, det var synd. Da blir det elendig service for de som er Firstmile kunder i dag.

Servicen er muligens bedre hos Firstmile, men de har ikke akkuratt så gode åpningstider på den supporten. De gangene jeg trengte dem i starten var det greit nok å få tak i dem, men når de stenger 1700 har det også sine ulemper.

 

Ellers har Firstmile vært ett sted jeg ikke har trengt å ringe dem siden jeg fikk linja for 1 års tid siden. Stabilt og bra!

Lenke til kommentar

Nøyaktig hva vil dette innebære? Jeg byttet nettopp (igår) fra NGT til Firstmile. Hovedargumentet for dette var jo prisen (644,- for Delta 2600 kontra 529,- for Tera 8000).

Vil kundene bli satt over til hastigheten hos NGT, eller beholde de fra Firstmile?

Lenke til kommentar
Jeg har fått bekreftet at det ikke er en aprilspøk.  kan ikke si noe om min kilde..

Jeg aner ikke hvorvidt det stemmer, men en "bekreftelse" fra en forumperson uten konkrete kilder som kaller seg "Jan Banan".... er ikke akkurat nok til å overbevise meg.

Du heiter mad_arab, og kvifor skulle ikkje hans uttalelser være korrekt, sjølv om navnet hans er Jan Banan. Dog, eg er enig med deg, vil aldri stole på folk her på forumet angåande den slags, med nokre unntak muligens. Har sett for mange episodar der folk kan bekrefte eller garantere ditt og datt som viste seg å være feil til å tru på det.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Kan hende jeg tar feil nå men...

 

Var det ikke meningen hele tiden at Firstmile skulle selges? Synes å huske at jeg leste en pressemelding da Firstmile startet at hele meningen var å opparbeide seg en kundegruppe, for så å bli kjøpt opp av noen andre.

Jepp. Firstmile skulle opparbeide seg en kundegruppe for deretter å selge de videre til en "skikkelig" ISP. Wholesale eller hva de kallte det (på tynn is her på siste setningen, men hvis jeg ikke husker helt feil stemmer det sånn ca)..

Lenke til kommentar
Jeg har fått bekreftet at det ikke er en aprilspøk.  kan ikke si noe om min kilde..

Jeg aner ikke hvorvidt det stemmer, men en "bekreftelse" fra en forumperson uten konkrete kilder som kaller seg "Jan Banan".... er ikke akkurat nok til å overbevise meg.

hahahah

 

..Men dette stemmer nok, dessverre. :cry:

Lenke til kommentar
Var det ikke meningen hele tiden at Firstmile skulle selges? Synes å huske at jeg leste en pressemelding da Firstmile startet at hele meningen var å opparbeide seg en kundegruppe, for så å bli kjøpt opp av noen andre.

Jo, det tror jeg stemmer.

Vi vil nok se flere slike oppkjøp i og med det kryr av små BB-leverandører som alene ikke vil greie seg.

Lenke til kommentar
Du heiter mad_arab, og kvifor skulle ikkje hans uttalelser være korrekt, sjølv om navnet hans er Jan Banan. Dog, eg er enig med deg, vil aldri stole på folk her på forumet angåande den slags, med nokre unntak muligens. Har sett for mange episodar der folk kan bekrefte eller garantere ditt og datt som viste seg å være feil til å tru på det.

Jepp, det er bare det med anonyme personer som igjen siterer anonyme kilder som de visstnok har tilgang til. Altfor mange usikkerhetsmomenter, det er nesten verdiløst å poste slikt selv om man selv vet det stemmer, så lenge man ikke kan vise til noen ting konkret. Folk med litt kritisk sans vil aldri ta det for god fisk uansett.

 

Hvorvidt denne saken stemmer aner jeg ikke, men nå ser det ut til at flere medier plukker det opp.

Lenke til kommentar

NGT blir altså endå større, og synest dei burde fått krav om betre kundeservice, frå konkurransetilsynet, staten eller noko sånt.

 

Vi bryr oss om deg som kunde, og vi kan bredbånd. Våre kundekonsulenter har høy kompetanse, og finner de riktige løsningene - raskt og effektivt.

 

“Vi er ikke størst, derfor yter vi mer„

ks-stats-privat.png

Når det står på sidene deira at den gjennomsnittlige ventetida er 10 minuttar, mens i realiteten går det 40, så synest eg det burde bli tatt ein opprensk.

 

Fleire kundar = meir problem = behov for meir kundeservice.

Lenke til kommentar
Jaja, det var synd. Da blir det elendig service for de som er Firstmile kunder i dag.

Servicen er muligens bedre hos Firstmile, men de har ikke akkuratt så gode åpningstider på den supporten. De gangene jeg trengte dem i starten var det greit nok å få tak i dem, men når de stenger 1700 har det også sine ulemper.

Er det ikke bedre å vente i kundeservice-kø på Firstmlie i ett minutt i lunsjpausen enn 40 minutter hos NextGenTel etter jobb? Firstmile svarer alltid fort. Det er hovedgrunnen til at jeg gikk fra NGT til Firstmile.

 

Hvis kundeservicen nå blir som i NGT må jeg finne meg en ny leverandør. Noen som har tips til leverandør i Oslo?

Lenke til kommentar
Hva angår hastigheten, så har jo alle kundene i Firstmile en kundeavtale med firmaet. Jeg antar at både pris og hastighet blir den samme som før, så lenge kundeavtalen/bindingstiden gjelder.

Selvfølgelig.

 

Kontrakten man har med Firstmile gjelder fortsatt. Foreløpig vil Firstmile AS fremdeles bestå. Og for alt man vet kan det hende NGT og Firstmile vil markedsføre seg med forskjellige produkter i "all fremtid"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...