Gå til innhold

MP3 filer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På min harddisk ligger er det slik:

 

3 mapper:

 

_nytt, Cd'er, blandet,

 

i "_nytt" er det sortert etter dato oppi mapper.

 

i "CD'er" er det mapper med navnet til alle artistene, og oppi mappene ligger de forskjllige cd'ene i nye mapper.

 

i "blandet" er det mapper med navn på artister, og der bare hiver jeg alle sangene/singlene jeg har.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er tungvint med mange mapper. Etter min mening er det mye enklere å finne fram hvis jeg har alt i en (eller noen få) mapper.

For at det skal være mulig å finne fram må da filnavnet ha artistnavn først og sangtittel sist. Hvis albumnavn og nr skal være med må filnavnet ha dette formatet:

 

artist-album-nr-sangtittel

 

Dette gjør at alle filene blir sortert riktig.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-02 23:17, simfan skrev:

Jeg synes det er tungvint med mange mapper. Etter min mening er det mye enklere å finne fram hvis jeg har alt i en (eller noen få) mapper.

For at det skal være mulig å finne fram må da filnavnet ha artistnavn først og sangtittel sist. Hvis albumnavn og nr skal være med må filnavnet ha dette formatet:


artist-album-nr-sangtittel


Dette gjør at alle filene blir sortert riktig.


 

Jeg er ikke enig( ang. mange mapper ).

 

Men slik har jeg det:

 

ARTIST

-> ALBUM

*artist_album_trackno_tracktitle.mp3

*artist_album.m3u

 

Saa bruker jeg bare soekefunksjonen i Windows til aa finne alle playlists( *.m3u ) under "", og legger snarveier til disse i en katalog paa skrivebordet, som jeg gir hurtigtasten CTRL+SHIFT+P.

 

'nuff said.

Lenke til kommentar

Jeg mener personlig at det beste er å ha bare små filnavn (altså når det gjelder caps) - for det blir utrolig slitsomt å lese: Iron Maiden - En Eller Annen Sang istedet for: iron maiden - en eller annen sang.mp3... greit med at filnavna begynner med caps for hvert ord, men det blir så jævlig slitsomt når folk skal bruke underscore og finne på jalla navn som: IrOn_MaIDeN-SonG_NaMe-RippEd_By_nig0r.mp3

 

Jeg foreslår at man bør bruke flash renamer som rename'er alle mp3'ene (simpelt og greit) du selv velger incl. sub dirs også sortere selv...

 

Sorteringa.. hm... Kanskje slik?

 

x:mp3*.* <-- singles +++

x:mp3albums <-- albums

 

enkelt og greit, bare stapp på i x:mp3 og rename til samme filtype så finner du ut at det er 100x letetere å finne frem i èn mappe hvor det er GOD sortering, enn en ekkel lang TREE (masse subdirs osv) med forskjellig filnavn overalt - man kan ikke spontant spille mp3'er like lett som på èn mappe, for har man så mange sub dirs er det mye man må gjennom for å finne èn bestemt sang..

 

hehe, min mening da :smile:

Lenke til kommentar

Jeg har en mappe som heter album, hvor jeg bruker filnavn som artist-album-melodi.mp3

 

Så har jeg Mp3 som inneholder alt av variert musikk. Artist-melodi.mp3

 

Til slutt har jeg en mappe som heter nytt, som jeg legger alle låtene som er nye, eller mye brukt. Også artist-melodi.mp3.

 

Eneste undermapper jeg bruker er ei som heter download under mappa nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...