Gå til innhold

Deres erfaring med Tt BigWater og Load temp


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å bestille Tt BigWater på mpx i dag, men jeg er litt usikker.

Jeg har hørt at det er en del som har problemer med lekasje. :ermm:

 

Så jeg vil høre dine erfaringer med Tt Big Water.

Hva er Load temp'n din?

 

Er det et bra kjøp?

 

Takker for alle svar! :)

Endret av Radi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HK: Msi 875i, S-478

CPU: Prescott 3.0/800Mhz D0, ingen overklokking, vanlig CPU-core

 

IDLE temp: 45 grader med åpent kabinett og laveste hastighet på 12cm vifta

LOAD temp: 49 grader

 

Synes kanskje det er litt liten forskjell på idle og load, jeg må sjekke litt om alt funker

Endret av deo123
Lenke til kommentar

Du har samma cpu som meg.... :yes:

Takk for svaret ditt. :thumbup:

 

Jeg bestilte BW i går jeg.

Gleder meg til pakka kommer.

 

 

Men 45 IDEL er vel litt mye.

Jeg har 37-38, Men hvis pc'n har stått på litt over en halv dag,

da stiger tempen opp til ca. 50-55. :ermm:

Jeg litt varmt rom også da. sikkert derfor.

Jeg håper på å se bedringer når Tt BW kommer.

Endret av Radi
Lenke til kommentar
Er veldig fornøyd. :)

Mine temp:

Idle: 42

Load: 48

 

Jeg har en uklokket AMD Athlon XP 2500+ Barton

det var ikke serligt imponerende ;) sitter her med luftkjøling og har 1-2*C høyere temp enn deg. men om du har skrudd av radiatorvifta er det forståligt :)

 

EDIT: har en uklokket 2800+

Endret av MagE
Lenke til kommentar
Er veldig fornøyd. :)

Mine temp:

Idle: 42

Load: 48

 

Jeg har en uklokket AMD Athlon XP 2500+ Barton

I second that, ca. samme temps hos meg, litt lavere idle.

Gikk ned ca. 10 grader fra luftkjøling.

Trådstarter, vær obs på at mange av oss kjøler både cpu og gpu med settet.

Lenke til kommentar

Problemet til flere av dere med høye temps er vel først og fremst plassering av radiator. Plasseres den et sted der den før lite luft sirkulasjon av kald luft(feks inne i kab.) så vil det bli høye temp. har selv et Asetek waterchill antartica med singel 120mm fan radis. og både cpu, gpu og chipsett blokk. På min amd xp2500@2424(440mhz fsb)mhz og 1.85 volt så har jeg 36-37 grader idle og 39-40 grader load med begge 120mm viftene kraftig nedregulert til ca 1200-1300rpm. Før når jeg hadde et kabinett uten 120mm vifter i innsug og utsug og radiatoren plassert inne i kabinett kan du legge på ca 10 grader til på idle og load, mao dårlige temps....Så tenk...luftgjennomsirkulasjon.. og plasser helst radiator utenfor kabinettet en plass den kan ta inn kaldest mulig luft.

Lenke til kommentar

jeg har en XP2800, og den idler på ca. 31 grader(uklokket), men det er med kabinettet åpent. regner med at den stiger noen grader når eg setter det på. det som stopper meg er at jeg må korte ned alle vannslangene. men jeg sliter med å få CPUen stabil på 2500Mhz, og da har jeg 2.061Volt på CPU, og minne timingsene er på 8-3-3-2.5. vet dette er litt OT men noen som har et forslag som kan hjelpe ?

 

Epz.

Lenke til kommentar

Mine herrer, (og damer?), for n´te gang:

Skal en slik sammenligning ha noen som helst relevans, lufttemperaturen oppgis!

Da har man i det minste ett konkret parameter å forholde seg til! Samtidig er det også viktig å fortelle hva slags CPU, og om den er klokket / uklokket.

De fleste er jo ganske flinke til det, men så var det luft- /rom-temperaturen da..... :hmm:

Og en ting til; Idle-temp er egentlig også uinteressant, sjekk temp ved 100% last.

 

Skal man i det hele på noen som helst måte kunne sammenligne resultatene, så bør i alle fall disse fakta legges på bordet.

Sagt i aller beste mening, tro det eller ei! :yes:

Lenke til kommentar
jeg har en XP2800, og den idler på ca. 31 grader(uklokket), men det er med kabinettet åpent. regner med at den stiger noen grader når eg setter det på. det som stopper meg er at jeg må korte ned alle vannslangene. men jeg sliter med å få CPUen stabil på 2500Mhz, og da har jeg 2.061Volt på CPU, og minne timingsene er på 8-3-3-2.5. vet dette er litt OT men noen som har et forslag som kan hjelpe ?

 

Epz.

Litt høy volt kansje?

 

 

Jeg har forsjellig load og idle temperatur etter hvor mye jeg klokker, men problemet er at Idle er kaldest på 2.8GHz, men load så er stock kaldest, skjønner ikke hvorfor jeg har høyere idle temperatur på stock :p

Endret av Skink_123
Lenke til kommentar
Er veldig fornøyd. :)

Mine temp:

Idle: 42

Load: 48

 

Jeg har en uklokket AMD Athlon XP 2500+ Barton

det var ikke serligt imponerende ;) sitter her med luftkjøling og har 1-2*C høyere temp enn deg. men om du har skrudd av radiatorvifta er det forståligt :)

 

EDIT: har en uklokket 2800+

Jeg har radiator vifta på det laveste og rom-temp'en min er ca. 24 grader...

Min server lager ikke en lyd, det gjør nok din. :)

Lenke til kommentar
Er veldig fornøyd. :)

Mine temp:

Idle: 42

Load: 48

 

Jeg har en uklokket AMD Athlon XP 2500+ Barton

det var ikke serligt imponerende ;) sitter her med luftkjøling og har 1-2*C høyere temp enn deg. men om du har skrudd av radiatorvifta er det forståligt :)

 

EDIT: har en uklokket 2800+

Jeg har radiator vifta på det laveste og rom-temp'en min er ca. 24 grader...

Min server lager ikke en lyd, det gjør nok din. :)

sitter her med ca 21*C uten døren på kabinettet :)

 

den bråker faktisk overaskende lite etter min mening, men din er nok stillest ja :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...