FranzJosef Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 Hvor passer det å legge bildeserier fra ferier og slikt på nettet? Gratis? En start.no og en home.no konto varer jo ikke akkurat evig. Dette fickr.net så ut til å funke perfekt hadde det ikke vært for at det også koster penger om du skal vise mer enn 100 bilder.
White Fox Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 Hvor passer det å legge bildeserier fra ferier og slikt på nettet? Gratis? En start.no og en home.no konto varer jo ikke akkurat evig. Dette fickr.net så ut til å funke perfekt hadde det ikke vært for at det også koster penger om du skal vise mer enn 100 bilder. Hmm, photobucket tror jeg takler en del bilder. Husker ikke helt hvor mye, sjekk photobucket.com.
Zeph Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 Web Album Generator er fin til å lage album med, men du må ha ein server som har litt kapasitet.
Marvil Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 (endret) www.eurofoto.no er genialt til dette formålet. Her kan du lagre alle bildene dine på et område, og du kan gi slekt og venner passord slik at også de kan få tilgang på bildene. Kan også legge dem tilgjengelig for allmenheten (tror jeg). Har selv meget god erfaring med disse, både når det gjelder lagring og framkalling av bilder og bestilling av andre fotoprodukter. Endret 29. mars 2005 av Marvil
FranzJosef Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Skrevet 30. mars 2005 www.eurofoto.no er genialt til dette formålet. Her kan du lagre alle bildene dine på et område, og du kan gi slekt og venner passord Synes det virker veldig tungvint med passord, og hva med alle ikke-norsk-språkelige? Dessuten har man neppe ubegrenset lagringsplass. Web Album Generator er fin til å lage album med, men du må ha ein server som har litt kapasitet. Ja det er jo det som er saken da. At man vil nødig betale for å legge ut feriebilder og slikt.. Hmm, photobucket tror jeg takler en del bilder. Husker ikke helt hvor mye, sjekk photobucket.com. Ifølge http://photobucket.com/register.php så gir de bare 25 MB gratis..
Arve Systad Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 ...og du finner garantert ikkje noken som gir deg god plass på en rask server med alle eventuellt nødvendige serversidespråk installert uten å betale for det. Det er rett og slett ingen som tilbyr slikt - fordi det på ingen måte vil vere lønnsomt.
FranzJosef Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Skrevet 30. mars 2005 ...og du finner garantert ikkje noken som gir deg god plass på en rask server med alle eventuellt nødvendige serversidespråk installert uten å betale for det. Det er rett og slett ingen som tilbyr slikt - fordi det på ingen måte vil vere lønnsomt. Har tenkt på det - at det rett og slett ikke finnes. Og mulig du har rett. Men jeg krever slettes ikke rask server, og kun at den kan vise HTML. Og jeg krever at reklamen ikke er ALTFOR plagsom, dvs. flere pop-up til hvert eneste bilde osv. En reklame-banner går greit. Ikke lønnsomt? Vel, da er det jo rart at slike fantes i hopetall tidligere! Spesielt XOOM.net var jo perfekt. Men nå er det en jungel og vanskelig å finne frem. Jeg tror de finnes! Det er bare så mange at de drukner.
objorkum Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Passar dette inn i Programmering > Webdesign, HTML og CSS??
FranzJosef Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Skrevet 30. mars 2005 Passar dette inn i Programmering > Webdesign, HTML og CSS?? Verden har vel hatt større bekymringer enn det, men hvor ellers skal det være?
swanky Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Jeg søkte på "free web space" på google og fikk ca. 24,5 mill. treff.
FranzJosef Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Skrevet 30. mars 2005 Jeg søkte på "free web space" på google og fikk ca. 24,5 mill. treff. Jasså, så flink da! Men dessverre fullstendig usaklig. Å begynne å søke på det der er helt blåst. Da vil de første 500 sitene en registrerer seg hos gi deg 20 MB og et lass med reklame, og attpåtil får du ikke FTP-tilgang, du må laste opp ett og ett bilde. Det en kan gjøre er å se på såkalte rangerte lister, faktisk har Google en slik der brukere stemmer frem "gode" slike tilbydere. Men stemmene har kommet på et tidspunkt der tjenesten var bedre og mer gratis, slik at det funker ikke. Generelt så er dette en veldig stor utfordring å finne slikt. Jeg har brukt flere hele kvelder på å forsøke å registrere meg hos alle mulige slike, men det dukker opp ting som gjør de ubrukelige etterhvert. Men interessen for dette burde være stor. Hvem vil betale for et par hundre MB på et webhotell for bare noen usle feriebilder? Derimot å kunne legge de ut gratis uten ALTFOR mye bry er jo veldig fint.
swanky Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Jo, men kan ikke du si hvilke krav du har da? Selv har jeg 500MB gratis, og jeg fant det gjennom et raskt søk på Google. Hvor mye plass? Er html og ftp det eneste du krever? Altså ingen automatiserte script etc?
swanky Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 http://www.90megs.com/hosting.php Ellers er jo T35 OK dersom du kan godta en pop-under. Et tips kan være å legge inn en post på Freewebspace Forums og si at du er villig til å ha reklame på siden.
swanky Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 http://www.250free.com/ http://www.freewebpage.org/ http://www.digitalartsuk.com/packages.php http://www.xoopiter.com/
xminator Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Synes det virker veldig tungvint med passord, og hva med alle ikke-norsk-språkelige? Dessuten har man neppe ubegrenset lagringsplass. Hvorfor må du bruke passord? Ja, du må bruke passord for å laste opp til din konto, hvordan du velger å bruke bildene etterpå er jo helt opp til deg. Om du vil ha kontroll over hvem som får se, så deler du med passord, om du gir deg pokker i hvem som får se så deler du åpent. Jeg vil gjerne se hvilken nettlagring som lar deg laste opp ting uten passord... Har du i det hele tatt sett på de norske fototjenestene? Alle tilbyr gratis lagring. Enkelt og greit fordi ingen vil være først for å ta seg betalt. Eurofoto har ubegrenset lagring. Ja akkurat ubegrenset og gratis. Vel og merke av bildene dine. http://www.eurofoto.no/page.php?subid=42 Det fototjenestene ikke tilbyr deg er webhotell. Det er likevel ikke noe som hindrer deg å finne en gratistjeneste for webhosting (html-filer og php-skript tar ikke allverden med plass, 10 mb holder lenge), og bruke fototjenestene for å lagre bildene, som jo tar en god del mer plass. At gratistilbudene for gratishosting fantes i hopetall før, men ikke nå er vel en bekreftelse på at det ikke lønnet seg? Alle kan ikke satse på å tape penger i ett år og bli kjøpt opp av Microsoft
FranzJosef Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Skrevet 31. mars 2005 Se der! Der fikk jeg plutselig mange tips. Da skal jeg spesifisere: Alt over 50 MB er interessant. Skal det være reklame skal det være beskjedent, enten bare en banner eller ikke mer enn en pop-up (ikke for hvert bilde!!). Må ha FTP tilgang slik at man kan laste opp flere bilder samtidig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå