Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor endelig klar med IP-telefoni


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selv om du faktisk har ADSL fra Telenor så er det ikke sikkert at det hjelper deg! Finnes faktisk også noen flere tilsynelatende teite begrensinger: Du må faktisk ha det spesifikke "ADSL Privat" produktet.

Altså om du har ADSL Bedrift/småbedrift/hjemmekontor kan du ikke få bredbåndstelefoni. Dette er for dårlige greier Telenor! :thumbdown:

Vel, vist jeg har forstått det riktig må man jo ha NGT bredbånd for å få IP-telefon fra dem. Gjør jo ting mye enklere for operatøren når du binder ADSL og IP-tele sammen. (Utstyr som takler QoS, enkel oppkobling osv.)

Lenke til kommentar
Selv om du faktisk har ADSL fra Telenor så er det ikke sikkert at det hjelper deg! Finnes faktisk også noen flere tilsynelatende teite begrensinger: Du må faktisk ha det spesifikke "ADSL Privat" produktet.

Altså om du har ADSL Bedrift/småbedrift/hjemmekontor kan du ikke få bredbåndstelefoni. Dette er for dårlige greier Telenor!  :thumbdown:

Vel, vist jeg har forstått det riktig må man jo ha NGT bredbånd for å få IP-telefon fra dem. Gjør jo ting mye enklere for operatøren når du binder ADSL og IP-tele sammen. (Utstyr som takler QoS, enkel oppkobling osv.)

Stemmer det, samme er det vel med Bluecom også

Lenke til kommentar
Hva med oss Canal Digital kunder? Kan vi få Telenors IP-telefon?

Det er jo fint hvis vi kan kutte ut telefon-linje her! Eller? Må vi være Online Adsl kunder istedet?

Hvis jeg må!

Nei, aldri vil jeg bytte ut med kabel til adsl!

Canal Digital-kunder kan ikke få Telenors IP-telefoni, Canal Digital er det annet selskap selv om Telenor eier det. Man ha Online ADSL fra Telenor.

Lenke til kommentar
Green: I følge en artikkel i Teleavisen.no er Telio en av kundene til Port It. Dermed må Telenor-abonnenter som ringer til Telio-abonnenter betale 1,19/min + 0,59 i startavgift i følge Telenors prisliste.

 

Med andre ord blir det dyrt for mor å ringe deg, mens du kan ringe gratis til henne.

Telio sa opp avtalen med PortIT i november eller desember tror jeg, de er ihvertfall ikke kunde der lengre.

 

På sidnene til BKK står det :

*Når du som bredbåndskunde (ADSL) sier opp din fasttelefon, tilkommer normalt en avgift fra Telenor på 59,- kroner per måned. Velger du telefoni fra BKK slipper du å betale denne avgiften.

 

Ihvertfall noen som ikke tar ekstra betalt for manglende fasttlf, gjør ikke NGT dette og?

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle legge til prisene som sandre aktører tar så vi får et lite sammenligningsgrunnlag :

 

Skype.

u/avgifter m/avgifter

Månedspris : kr 0,-

Til Skype kunder : € 0.00 = 0.0 Kr minuttet.

Norway € 0.017 € 0.020 = 16,74 øre minuttet.

Norway - Mobile € 0.172 € 0.198 = 1,658 Kr / minuttet.

Kursen er regnet etter €=8,374kr,

 

Telenor :

Månedspris kr 49,-

Norgessamtaler hele døgnet kr 0,15/m

Telenor Mobil kr 1,19/m

NetCom kr 1,63/m

Tele2 Mobil kr 1,85/m

Til Telenors bredbåndstelefonikunder : kr 0,-

Startpris kr 0,59

Straffeavgift om du ikke har Fasttelefon : 60kr.

 

Telio :

 

Startavgifter: 0,- hele døgnet - alle dager - hele året

Norge - fast : 0,- hele døgnet - alle dager - hele året

Norge - mobil : 0,89/m hele døgnet - alle dager - hele året

Vest Europa - fast : 0,- hele døgnet - alle dager - hele året

Nord-Amerika : 0,- hele døgnet - alle dager - hele året

 

Månedsavgifter :

TELIO Mini! Kr 159,- per måned

 

Nextgentel :

NextHome Alpha (750/448 kbps)

NextHome Alpha inkluderer:

* ADSL Alpha

* NextPhone 1

* Club Gull

Pris pr mnd: 418kr.

 

# Fri bruk til andre med NextPhone

# 0,98 per samtale til andre fasttelefoner *

# Opptil 30% billigere til mobil

# Minst 10% billigere til utlandet

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...