Gå til innhold

Warrior og våpenvalg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...

Jeg er da en 37lvl human warrior som løper rundt med et ok to-håndssverd 23.2 dms og det er vel ikke så kjapt med 3.0 slag i sek. Men skaden blir jo ok da.

Ellers har jeg en cutlass med rundt 20 i 19 dps og et skjold til.

Jeg bruker stort sett kun to-håndsverdet mitt, da dette gir mest skade liksom.

Men finnes det en bedre kombinasjon egentlig? Vil dagger og sverd funke bedre? med dual wield altså...enn f.eks et to-håndssverd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et tohånds sverd med 23 dps er ikke veldig mye for en lvl 37...

Kjøp ett bedre på ah, eller dra til sm og se om du kan finne ett ;) (f.eks. hypnotic blade som er one-hand og har rundt 27dps, om jeg husker riktig)

Skrevet

Jepp. 23 dps er ikke mye for tohåndsvåpen.

Jeg er lvl38 shaman og har enhånds mace med 26.6 dps.

Let på AH eller bli med en gruppe inn i instance. Da blir det bra våpen etterhvert.

Skrevet (endret)

Ok..men jeg har vel hatt dette sverdet siden lvl 30 mener jeg å huske. Men jeg sparer egentlig til hest jeg nå, så vil nødig bruke penger på noe som helst. Men kanskje jeg skulle fått tak i en dropp ja.

Men dere mener altså at tohåndssverd er tingen uansett? og ikke dagger og et-håndssverd?

EDIT: så at dere snakket om en-håndssverd. Men problemet er ikke at mitt sverd gir lite skade...det er jeg klar over, men om det er best å bruke to-håndsting elelr dual wield osv...

Endret av gamer73
Skrevet

Man får faktisk et helt kurant 2h-våpen som quest reward når man tar Scarlet Monestary. 38,8dps 2h øks med +20 str og +10 sta om jeg ikke husker feil. Bruker det enda faktisk som lvl 45.

Som Warrior har man jo faktisk 3 valg:

-2h våpen

-1h våpen + skjold

-Dual wield

Hva man skal velge av disse er opp til deg. 2h våpen slår bra fra seg når man snakker om damage, men da tar man også mer damage pga lavere armor enn ved bruk av skjold. 1h våpen er naturlig nok motsatt, lavere damage og høyere armor/tåler mer. Kan tenke meg at Dual wield stiller seg litt på lik linje som 2h våpen. Man slår raskere, men bommer mer.

Skrevet
Ok..men jeg har vel hatt dette sverdet siden lvl 30 mener jeg å huske. Men jeg sparer egentlig til hest jeg nå, så vil nødig bruke penger på noe som helst. Men kanskje jeg skulle fått tak i en dropp ja.

Men dere mener altså at tohåndssverd er tingen uansett? og ikke dagger og et-håndssverd?

EDIT: så at dere snakket om en-håndssverd. Men problemet er ikke at mitt sverd gir lite skade...det er jeg klar over, men om det er best å bruke to-håndsting elelr dual wield osv...

Dual wield er jo tøft da.

Skrevet

Ja..burde kanskje dratt til SM en tur.

Og helt rett..dual wield er mye kulere enn to-håndsvåpen sving hehe...

Selv om det akkurat for tiden er bare to ting jeg tenker på i Wow. Gull og hest! Når hest er kjøpt så kan jeg leve igjen! Jeg er så utrolig lei av å løpe at jeg kunne gråte.

Men kan ta en tur på AH og se om dem selger noen gode sverd til spottpris...

Skrevet

Har akkurat blitt level 47 og var ikke sen om å anskaffe meg Truesilver Champion.

45dps med mulighet for Holyshield. Venter bare på en enchanter som kan gi meg +5 eller +7 to all. Kommer nok til å ha dette ganske lenge.

Fra før hadde jeg Grimloks Charge med +5 vs all. Funnet i Uldaman btw. Anbefaler en tur dit rundt lvl 40. Mange bra drops der.

Decolace har også endel gode drops på questene men de er ikke mulige før nærmere lvl 50.

Men AH har mange gode tilbud. Det gjelder bare å finne det rette for deg.....

Mvh

veitikke

Skrevet

ja...ser at det sverdet jeg burde hatt (gir rundt 30dps) droppes av lvl 40 pirates i STV, men jeg klarer ikke egentlig å slå en lvl 40 fiende uten å bruke en heal potion og da disse koster penger så...hehe

Skrevet

også en ting til. Jeg elsker guns og jeg har også en svært god rifle...den der master hunter rifle som man får når man har klart alle hunter questene i STV og så har jeg mithril skudd til den. Og la oss ta et eksempel på skade jeg gir. Vi tar for oss dem svarte gorillaene i STV. Disse ligger på 37-38 lvl. Normalt så får dem en skade mellom 90 og 100. Critical er ofte 150. Det meste jeg noengang har fått mot disse var en skade på 200. Men det har jeg bare fått en gang.

Men jeg er warrior da! Så mitt spørsmål er. Hva vil en hunter på mitt lvl gi i skade med la oss si mitt våpen og mine kuler? (PS..har et selvlaget +3 dmg scope montert på) hvis han fyller maks opp på special shooting abilities osv..

Skrevet

skjold inneholder jo så sinnsykt mye armor.

Syns armor er viktigere enn damagen til warriorn jeg, hvertfall i gruppesammenheng.

Ville kjørt no one-handed og skjold jeg. Digg med Shield Bash også.

Skrevet

Jepp. For en warrior i party er det viktigere å kunne ta imot litt juling enn å dele ut et par ekstra dps.

La oss si at en warrior tåler 3-4 ekstra slag. På den tiden har resten av gruppen mest sannsynlig gjort et tre-fire-sifret antall skadepoeng, alt avhengig av hvilket level man er på.

Skrevet

Du bør gjøre det oppdraget som heter In The Name of the Light eller noe i den duren.. tror du får det i Ironforge i Explorers Hall eller hva det heter (tror det er followup quest, men uansett). Det foregår i Scarlet Monestary, og blant questrewardene kan du blant annet velge ei kraftig 2H øks som gir 38,6 dps og +10 strenght og +20 stamina om jeg ikke husker helt feil.

Skrevet
Har akkurat blitt level 47 og var ikke sen om å anskaffe meg Truesilver Champion.

45dps med mulighet for Holyshield. Venter bare på en enchanter som kan gi meg +5 eller +7 to all. Kommer nok til å ha dette ganske lenge.

Fra før hadde jeg Grimloks Charge med +5 vs all. Funnet i Uldaman btw. Anbefaler en tur dit rundt lvl 40. Mange bra drops der.

Decolace har også endel gode drops på questene men de er ikke mulige før nærmere lvl 50.

Mvh

veitikke

Desolace er da et lvl 30-40 sted da. :roll:

Skrevet

Whirlwind våpenet (mace, øks eller sverd) er lvl 40 warrior quest reward, på Horde sida ivertfall. Dei aller fleste får dog hjelp til det og bruker WW fra rundt lvl 30 og oppover. (fikk det når eg var 37).

lvl 42 warrior, på Runetotem

Har dette sverdet som secondary våpen nå. Bruker 1h + shield og gjør ok dmg, noenlunde raskt sverd med 29,7 dps og godt skjold med 1500 armor. Har 48,9% dmg reduction mot lvl 42 mobs. Du merker det meget godt i forhold til rundt 30% og 2h. Kjekt når du skal tanke at du tåler litt bank :cool:

Bruker for så vidt det beste eg har tilrådighet til enhver tid, og har alltid minst to våpenoppsett med meg.

Skrevet

Mvh

veitikke

Desolace er da et lvl 30-40 sted da. :roll:

Men i Desolace er det en instance som heter Maraudon, vet ikke helt om det er den han sikter til. Når det skal sies fikk jeg en Looming Gavel av en skorpion i Desolace. :yes:

Skrevet

Jeg er lvl 46 warrior, har et sverd med rundt 30dps +5dmg, og et skjold som er på rundt 1700 i armor. Synes dette er en god blanding da jeg har rimelig høy dps og godt med ekstra armor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...