Gå til innhold

kva er best av x800se og x800 xl?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fin liste men X800Pro blir jo fortsatt på en måte bedre :hmm: , ivertfall for Overklokkere ;) Men orig er X800XL bedre enn X800Pro  :)

Ehh.. Husk at X800XL har en kaldere chip enn X800PRO (XL = 110nm, PRO = 130nm), så en overklokker ville vel ha foretrukket det. Og en ting til, når man modder har man ALDRI noen garanti for at den funker. Det er faktisk en grunn til at chippene blir brukt på PRO og ikke på XT.

Mvh.

Zetor;)

En Overklokker vil nok ikke like X800XL, da de generelt er vanskelige å overklokke noe særlig. Det skyldes at de bruker en 0.11 mikron teknologi, mens X800pro bruker 0.13 mikron teknologi med low-k prosess....

Tror nok du klarer å klokke de fleste X800pro kortene lenger med sikkelig kjøling...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
når man modder har man ALDRI noen garanti for at den funker.

ja. så x800xl er et bedre kjøp enn det x800pro er

Det er jeg eni i :) X800XL er bedre enn X800Pro, men for dem som like å overklokke og exprimentere med sånt, er X800Pro ett valg åsså da ;)

Skrevet
ja, men det ække no garanti for at man får opp de siste pipe'ene, og får man de ikke opp, han man gjort et skikklig elendig kjøp

So true :yes: Helst gå for X800XL ja :) Med bra kjøling helst :p

Skrevet
Raptor' date='30/03/2005 : 00:00']

Fin liste men X800Pro blir jo fortsatt på en måte bedre :hmm: , ivertfall for Overklokkere ;) Men orig er X800XL bedre enn X800Pro  :)

Ehh.. Husk at X800XL har en kaldere chip enn X800PRO (XL = 110nm, PRO = 130nm), så en overklokker ville vel ha foretrukket det. Og en ting til, når man modder har man ALDRI noen garanti for at den funker. Det er faktisk en grunn til at chippene blir brukt på PRO og ikke på XT.

Mvh.

Zetor;)

En Overklokker vil nok ikke like X800XL, da de generelt er vanskelige å overklokke noe særlig. Det skyldes at de bruker en 0.11 mikron teknologi, mens X800pro bruker 0.13 mikron teknologi med low-k prosess....

Tror nok du klarer å klokke de fleste X800pro kortene lenger med sikkelig kjøling...

Ok, men "out of the box" er det vel en kaldere løsning? Eller er jeg helt på jordet nå?

Mvh.

Zetor;)

Skrevet (endret)

Ikke for å "lede deg inn i fristelse" her, men når du først er klar for å bruke 3000 på et skjermkort, hvorfor ikke skrape iland noen få hundrelapper til og kjøpe et x800XT-kort? Vet at mpx har x800xt-kort fra Club3d på rundt 3600.. :whistle:

Trenger ikke noe ekstra kjøling eller overklokking eller noe sånt. Trenger ikke bekymre deg for å miste garantien, noe du gjør ved OC og custom vifter. Fiks ferdig overklokket beist av et kort

Endret av brsseb
Skrevet

skulle egentlig bare bruke 2000,- til skjermkort da. så nå har jeg gått opp 1000kr og gidder ikke nesten gå opp 1000 til.

Skrevet

ja, vent litt så kjøper du xt kortet, du kan møte opp et sted i oslo husker ikke hvor det er, på kaia et sted så får du løsarbeid en lørdag 700kr ferdig så har du xt :thumbup:

Skrevet (endret)

Pff som han sier: han ville bruke 2K men kan strekke seg til 3 - da får dere holde dere til det. Og til den prisrammen er det ingenting i nærheten av hva et X800XL kort kan gi. Jeg har et selv og lest det meste av reviews, og de aller fleste skryter godt av ytelsen sett i forhold til prisen.

At man ikke kan overklokke et X800Xl kort er for mitt vedkommende reneste bull:

fra stock 400/980 --> HiS --> 430/1000 til --> 465/1200 på stock.

Endret av Zatôitchi
Skrevet

Det er noen ting vi må ha klart her, som bare er fakta:

Radeon X800 XL det beste kjøpet dersom du skal over 2000 kr og opp til rundt 3000 kr. Dette kortet kan til tider hamle opp med Geforce 6800 GT.

Geforce 6600 GT er det beste kjøpet dersom du skal under 2000 kr. Det er bedre enn Radeon 9800 XT.

Er du en som vil ta risikoen med modding så kan et Geforce 6800 LE velges fremfor 6600 GT og et Radeon X800 Pro VIVO fremfor Radeon X800 XL. (Det fungerer bare med VIVO, tror jeg)

Skrevet
Dette kortet kan til tider hamle opp med Geforce 6800 GT.

det hamler opp meg 6800gt i 90% av alle spill.

bare se her

Det kan godt hende, men den testen der var det litt rart med. Går du tallene litt i sømmene er det enkelte litt merkelige ting der.

Skrevet

Akkuratt Radeon X800 XL vs Geforce 6800 GT i tester ser ikke helt bra ut. Noen sier noe annet enn det den fra driverheaven sier. (Var det ikke anandtech sin?)

Noen sier X800 XL er hakket bedre, andre sier at 6800 GT er hakket bedre og noen andre igjen er litt mer nøytrale. :rolleyes:

Skrevet

Mitt overall inntrykk er at GT kortet _er_ bedre en XL kortet, og klokket så stiger forskjellen. Men det koster jo en god del mer så det skulle vel strengt tatt bare mangle. Og still: forskjeller er ikke veldig stor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...