Gå til innhold

hvilke Harddisker anbefales?


Anbefalte innlegg

Skal handle meg en ny HD i morgen, fra enten

Digital impuls eller Datakjeden i oslo.

 

Tenkte det var lurt å spørre litt rundt om hva som

anbefales og hva som ikke anbefales.

 

Disken skal være på 200gig og ikke SATA fordi da må jeg kjøpe en masse kontrollere og greier :p

 

tuuusen takk all hjelp

 

Edit:

kan være fra noen andre butikker i oslo også, hvis det er aktuelt

Endret av Grim.Reaper
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Seagate sine harddisker er jo gode.

Selv har jeg en Maxtor 200GB, og syns den er meget stillegående, samt en av de billigste på markedet.

Mye harddisk for pengene iallefall.

Jeg ville satt prioriteringen slik :

Maxtor

Seagate

Western Digital

 

Ville ikke kjøpt noen andre merker iallefall.

Samsung sine harddisker går vel bare opp til 160GB, så.

Lenke til kommentar

Nei, samsung leverer opptil 200gb nå.

 

En god IDE disk .. vel ja.. det er neppe store forskjellen fra disse merkene som er blitt lagt på bordet så det er opp til deg. Etter personlige opplevelser har eg sluttet å kjøpe WD fordi dem rett og slett bare dør en etter en.

Lenke til kommentar

Dette er i såfall ikke rette stedet å spørre. Det vil alltid være noen som har negative erfaringer uansett hvilket merke det er snakk om. Ta en kikk på www.storagereview.com. Der har de gode tester samt en oversikt fra brukere over hvor stabile de ulike disker er. En slik oversikt vil aldri være 100 % til å stole på men den kan gi en pekepinn. Og tro meg: Til syvende og sist er det ingen ting som er viktigere enn at disken tar vare på det den skal uten å dø på seg.

Lenke til kommentar
Vil ikke ha SATA fordi jeg syntes det er bortkastet å bruker penger på en SATA kontroller når jeg uansett skal oppgradere pc'n om ca 2 måneder.

HD er noe jeg må ha nå :D

Siden du snart ska oppgradere så synest eg ikkje det er noko lurt og kjøpe ein "gammel" IDE HD nå. viss det er slik at du MÅ ha ein så kan du sikkert få kjøpt ein billig brukt av naboen eller nokon andre i nærheten.

Lenke til kommentar

Jeg ville anbefale Seagate Barracuda 7200.7, diskene er veldig stille og de funker bra. Har så gode erfaringer med min, at jeg har bestilt 2 stk. 250 GB-disker, men de er S-ATA (Det er forøvring den som jeg har nå også) Ville anbefale deg å kjøpe S-ATA, og kanskje heller vente de 2 månedene med å bestille til du skal bestille andre deler, så sparer du litt i frakt, og kanskje prisene synker litt (nesten sikkert at de gjør det)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...