Gå til innhold

Winamp plugin (bruke media tastene?)

Lucas

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det allerde en slik tråd, shame on me ! er den i feil kategori så kan moderator flytte den istedenfor å stenge ?

Nå er det slik, jeg har begynt å bruke winamp, og bruker dette tastaturet:

750.gif

Som dere ser er det "multimedia taster" men jeg får ikke til å bruke de uten en plugin, og jeg finnes ikke plugin på enten winamp.com eller google (kanskje jeg som har dårlig engelsk ?

Noen som vet om en plugin til winamp som gjør at jeg kan bruke de tastene ? eller en måte å fixe det på ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker et program fra Logitech som heter SetPoint til å forandre på multimedia tastene på mitt tastatur. Plukk ut ditt tastatur herfra og se om du får stillt de inn via SetPoint.

• 4 uker senere...
Skrevet

Du får se om noen av disse fungerer, for du er desverre avhengig av en eller annen form for plug-in for å få surround i Winamp siden programmet orginalt ikke støtter annet enn lyd i stereo.

Skrevet
Du får se om noen av disse fungerer, for du er desverre avhengig av en eller annen form for plug-in for å få surround i Winamp siden programmet orginalt ikke støtter annet enn lyd i stereo.

funker men lyden bare skifter høyttaler i ring :thumbdown:

Skrevet
du er desverre avhengig av en eller annen form for plug-in for å få surround i Winamp siden programmet orginalt ikke støtter annet enn lyd i stereo.

FEIL! Se over.

Jeg tok en titt på FAQ på winamp.com, og der sier de at lyd i surround ikke er mulig gjennom winamp uten en plug-in. Det er også det jeg sier i innlegget mitt. Og siden DirectSound er en plug-in, var ikke det jeg sa feil.

Skrevet
du er desverre avhengig av en eller annen form for plug-in for å få surround i Winamp siden programmet orginalt ikke støtter annet enn lyd i stereo.

FEIL! Se over.

Jeg tok en titt på FAQ på winamp.com, og der sier de at lyd i surround ikke er mulig gjennom winamp uten en plug-in. Det er også det jeg sier i innlegget mitt. Og siden DirectSound er en plug-in, var ikke det jeg sa feil.

jojo det funker, men lyden går i ring fra høyttaler til høyttaler :(

Skrevet (endret)

Du trenger den jeg har ringet rundt på bildet for å få surround lyd (finnes på winamp.com)

Den som heter Global hotkeys trykker du på, så burde du lett finne ut av det ;)

Edit: Glemte bildet.... :p

post-26-1114106447_thumb.jpg

Endret av Kris_the_Ripper
Skrevet

Syns det er rart at folk altid tror at det ikke fins innbygd funksjonalitet for avanserte funskjoner i program, og må på død å liv finne 'oppfinnsomme' metoder å omgå ting.

Trengs seriøst ikke noe annet enn å bruke DirectSound og merke av for 'Allow Hardware Acceleration' for å få til "surround". Syns det nesten grenser til latterlig.

Skrevet
Og siden DirectSound er en plug-in, var ikke det jeg sa feil.

DirectSound følger da faen meg med WinAmp, så WinAmp HAR "surround"-støtte originalt.

Jeg kan gå med på at innlegget mitt kan få det til å virke som om winamp "ut av boksen" ikke har støtte for surround, men faktum er at man trenger en plug-in for å få det til å fungere. Og en plug-in er en plug-in, uansett om den følger med winamp eller ei. Det er for øvrig ikke jeg som tar feil, men stedet jeg hentet informasjonen fra, nemlig winamp.com. Flisespikkeri er det uansett.

Skrevet

Du trenger den jeg har ringet rundt på bildet for å få surround lyd (finnes på winamp.com)

får bare lista opp hotkeys... tror ikke d funker... men bare glemm det... prøver no anna isteden :blush:

Skrevet

får bare lista opp hotkeys... tror ikke d funker... men bare glemm det... prøver no anna isteden :blush:

Trykket bare på enable, så virket det fint hos meg...

Det er de nederst som det er ringet rundt som er gjeldende for meg

(har microsoft desktop elite pro..tror jeg)

post-26-1114111062_thumb.jpg

Skrevet

Trykket bare på enable, så virket det fint hos meg...

Det er de nederst som det er ringet rundt som er gjeldende for meg

(har microsoft desktop elite pro..tror jeg)

ok takk.... vis ikke funker så gir e opp.... prøver no anna.... noen forslag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...