Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvit Kategori-5 kabel


Anbefalte innlegg

Mulig jeg er litt off-topic her, men prøver alikevel...

 

Vet noen hvor man får tak i hvit kategori-5 kabel? Har sjekket plenty med webshop'er, men de færreste oppgir farge. (Og da regner jeg med at den er grå).

 

Trenger bare ca. 25 meter, så helst noen som selger i litt mindre forpakninger!

 

 

Mvh. Peter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikkje kjøp tp kabler på Clas Ohlson dei er ufateligt stive, slik at dei ligger ikkje nedtilgulvet, irriterende på lan når du kan risikere å dra meg deg kablennår du går

 

dei kablene som selges på komplett som er over 10m er kvite, dei somer 10m og mindre er grå

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-02 16:49, eiga skrev:

Off-topic, Borf:


Du har nok kjøpt installasjonskabelen fra Clas Ohlson (Stiv kabel).


Du burde kjøpt Patch-kabel som er myk (Men dyrere) :wink:


 

det er patch-kabler eg kjøpte, dei som du får i blå/grønn/raud og kosta 150,- for 10m, eg liker bedre dei som eg har kjøpt på komplett (99,- for 10m) men det er litt praktis med forskjelige farger, slepper å følge kabelen for å finne ut kva maskin den går til

Lenke til kommentar

petergaustad:

 

Hvorfor akkurat hvit? Er det for at kabelen ikke skal synes?

 

Om man legger langs lister ved gulv f.eks synes det ikke noe særlig. TP er iallfall god for 100 m, så du kan gå omveier uten problemer.

 

 

borf:

 

Da lærte jeg noe nytt i dag:

 

-Påse at patch kabelen man kjøper er flertrådet!

 

I 'Ekte' patch kabler skal det være flertrådet ledere i selve lederene. Her er det tyderlig at det 'jukses' til patchkabler med myk ytterside og stive ledere(enkel-leder) innvendig. Clas Ohlson oppgir ingen info om selve lederene...

 

Og så selger de til den prisen i tillegg.....jeg skal holde meg langt unna Clas Ohlson.

 

Lag kablene selv med farge kapsler på. Mye, mye billigerer, spessielt dersom man lager til venner og kjente i tillegg. En god RJ45 tang koster ca 250,-

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-02 18:53, normal skrev:

og hvorfor skal patchekabler være flertrådet? hvor har du hørt dette?


 

Fordi en patchekabel er mye mer i bevegelse enn en kabel som er fast innstallert. En flertrådet kabel tåler mer bevegelse i motsetning til en kabel med entrådet leder, som ikke tåler mye før den "knekker"

 

DERFOR =)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-02 19:05, nVIDIAsucks skrev:

Quote:

dei kablene som selges på komplett som er over 10m er kvite, dei somer 10m og mindre er grå


 

30m-kabelen jeg kjøte fra komplett var grå.

 

kan godt hende at det med fargen har med kva parti dei frå inn eller noko slikt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...