Gå til innhold

Hva slags musikk liker du?


b-real

Hva slags musikk liker du?  

876 stemmer

  1. 1. Hva slags musikk liker du?

    • Pop
      11
    • Rock
      159
    • Metal
      259
    • Rap/Hip-hop
      49
    • RnB/Soul
      1
    • Elektronika
      55
    • Klassisk/Opera (Nightwish teller ikke.)
      3
    • Folkemusikk
      1
    • Danseband
      4
    • Country
      6
    • Jeg hører på god musikk, uansett sjanger
      328


Anbefalte innlegg

Man kan ikke bare stemme på den sjangeren som ligger nærmest den sjangeren man hører på om man får spørsmål om hvilken musikk man liker. Som jeg sa i det andre tråden, så er ikke Electronica synonymt med EDM. Electronica har m.a.o. ikke noe å gjøre med f.eks. House, Techno eller Trance. Informasjonen som allmusic.com har om Electronica er ikke riktig. Electronica er et annet navn på en stil innenfor Breakbeat som kalles Big Beat. Noen ser også ut til å bruke Electronica som et alternativt navn til Breakbeat. Noe mer enn det er det ikke, uansett hvor mange som måtte tro noe annet.

Så du påstår at dette er galt?

 

Reaching back to grab the grooves of '70s disco/funk and the gadgets of electronic composition, Electronica soon became a whole new entity in and of itself, spinning off new sounds and subgenres with no end in sight two decades down the pike. Its beginnings came in the post-disco environment of Chicago/New York and Detroit, the cities who spawned house and techno (respectively) during the 1980s. Later that decade, club-goers in Britain latched onto the fusion of mechanical and sensual, and returned the favor to hungry Americans with new styles like jungle/drum'n'bass and trip-hop. Though most all early electronica was danceable, by the beginning of the '90s, producers were also making music for the headphones and chill-out areas as well, resulting in dozens of stylistic fusions like ambient-house, experimental techno, tech-house, electro-techno, etc. Typical for the many styles gathered under the umbrella was a focus on danceable grooves, very loose song structure (if any), and, in many producers, a relentless desire to find a new sound no matter how tepid the results.

 

Edit: Ber deg lese gjennom innleggene nedover på denne siden!

Endret av anth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hører mest på Rap/Hip-Hop... men ikke den kommersielle fjortisdritten..

 

Advanced rhymeskills er fett å høre på.

Norske: Bad Spit, Grotesque, D-Wize, Skurke Sprett..

Amerikanske: Eminem i god form, Big Pun, Fat Joe i god form... yes. mange fler men..

 

 

Battlerap er også morro.. Freestyle, hvis folka er gode...

(Eyedea, Postaboy, Jin, Many Stylez, Shells, Copywrite, Eminem (før han slutta).....

Nils m/skills, D-Wize, F.Em-One og Definite er vel de eneste norske som opprettholder/har opprettholdt et høyt nok nivå innen dette i Norge)

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Så du påstår at dette er galt?

Eh, ja. Selv om det ikke var meg du spurte. Den som skrev den teksten har forutsatt at det er konsensus rundt begrepet. Det er det ikke. :whistle:

 

Det burde vært to kategorier: Trance/Techno og elektronisk musikk. Slik unngår man det verste bråket ved å skille ut de begrepene som er mest populære i ett eget punkt. Kategorien elektronisk musikk kan brukes som en samlebetegnelse på alle de mindre variantene.

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne se en kilde som beviser påstandene. Videre er det veldig rart at det er gitt ut en bok om Electronica, hvor hovedvekten ligger på techno. Også rart at personer påpekte dette:

 

I would say that a full 1/3rd of the book is full of total no-name junk, or groups & artists that do not belong in the Electronica genre. Yes a full 1/3rd I would say is junk, like loads of listing for groups in genres like "indie-pop", "Avant-Hard", and "Synth-pop" . Those aren't really Techno type styles.
Endret av anth
Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne se en kilde som beviser påstandene. Videre er det veldig rart at det er gitt ut en bok om Electronica, hvor hovedvekten ligger på techno. Også rart at personer påpekte dette:

 

I would say that a full 1/3rd of the book is full of total no-name junk, or groups & artists that do not belong in the Electronica genre. Yes a full 1/3rd I would say is junk, like loads of listing for groups in genres like "indie-pop", "Avant-Hard", and "Synth-pop" . Those aren't really Techno type styles.

Hvis du skal være så pirkete på kildene kan du jo starte med å navngi dine egne kilder. Du vet.... sten og glasshus og det der...... :whistle: Bare et tips, jeg orker uansett ikke noen lang diskusjon i hw.no stil om dette.

 

Bøker er gitt ut om de fleste sjangere, men hvem skrev den du snakker om og er han/de pålitelig(e) ?

 

Den quoten der var jo bare tullprat...... er du trøtt eller no' (og hvem quoter du)?

Lenke til kommentar

Har vist nok kilder. Det siste sitatet står å lese i en link nevnt lenger oppe. Sitatet viser at folk snakker om electronica som techno. Videre har jeg lett og lett for å finne kilder til de andre påstandene i denne tråden, men finner ingen. @Umbra løser mangelen på kilde elegant ved å skrive "Noe mer enn det er det ikke, uansett hvor mange som måtte tro noe annet."

Lenke til kommentar

Vel, nå har man ødelagt pollen. Det er vel ganske mange som nå ville hatt en ny stemme, og jeg tror at ca. 80% ville ligget på "god musikk uansett sjanger".

De fleste vil vel definere "god musikk" ut ifra hva de selv verdsetter ved musikken. (Teknisk godt spilt, mye følelse, mye bass, you name it...)

Selv sier jeg at jeg hører på både god og dårlig musikk, så lenge jeg liker det selv. Allikevel er det en god del mer metal enn annet jeg hører på, så stemmen min gikk til metal.

Lenke til kommentar

Håper at alle heretter holder seg for god til å kritisere andres musikksmak med useriøse innlegg som bare inneholder smileys eller fjortisskommentarer som "xxx suger". Se dette som siste advarsel. Overtramp medfører i beste fall advarsel, og hvis det sklir ut blir tråden stengt.

 

Ellers til alle som faktisk klarer å holde en seriøs diskusjon :thumbup: Det er sånne som dere vi vil ha her!

 

EDIT: Det er såklart lov å komme med saklig argumentasjon for at man ikke liker en spesiell sjanger.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
EDIT: Det er såklart lov å komme med saklig argumentasjon for at man ikke liker en spesiell sjanger.

Det har man vel diskutert ganske mange ganger før i andre tråder. Jeg tror denne pollen først og fremst bør være diskusjonsgrunnlaget her, så kan man lage en 'hvorfor jeg hater metall/trance/rap'-tråd etter eget ønske.

Om du misliker growl-vokaler stemmer du ikke på dét, og om du misliker hardt pumpende synth-bass, stemmer du ikke på dét ;)

Lenke til kommentar

Nå er det vel heller ment som "De som ikke låser seg til en sjanger/stil".

Jeg hører på Pop, Rock og mange undergrener av rocken. Blant annet metall som her står oppført som egen sjanger. (rart?)

 

Edit: Det er også de som låser seg til en enkelt stil under rock, ofte progressiv eller metall.

Endret av anth
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...