Gå til innhold

TG05: Panoramabilde-spesial


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skulle gjerne vært på TG, men med mine 31 år er jeg nok for gammal til å gli helt inn i miljøet, skulle jeg tro.

Man blir aldri for gammel for slikt :)

Nei, kanskje ikke, og hadde jeg hatt mulighet til å dra så hadde jeg dratt og gitt pokker i aldersforskjeller, men nå bor jeg utenlands, og da blir det litt for mye styr.

Lenke til kommentar
PÅSKEOPPGAVE:

Hvor mange skrivefeil finner du i MagE sitt innlegg?

Hehe.. det er ikke ofte jeg gidder bry meg lenger om alle skrivefeilene på norske forum, skulle tro alle mellom 10-20 kun lærer SMS språk på skolen, men her måtte jeg bare slenge inn en kommentar:

 

lokter = lukter

alikevel = allikevel

vert = vært

 

;)

 

Er man i tvil så hvorfor ikke "google" det? http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek.html

Lenke til kommentar
Magnus, kan du ikke legge ut noen panoramabilder uten Magnus Blaker i den største fonten du klarte å få?

 

Heller bare skrive det et annet sted, det dominerer liksom så mye.

Hehe, that is kind of the idea ;)

 

Høykvalitetsbilder med høyere oppløsning kan kjøpes til fast journalisttakst :tease:

Lenke til kommentar

LØSNING PÅSKEOPPGAVE:

 

de = Det

lokter = lukter

alikevel = allikevel

vert = vært

 

-Manglende punktum i føste setning

-2 stk unødvendige komma før parantes.

-3 setninger påbegynt uten stor forbokstav.

 

Totalt 10 feil på tre setninger. :!:

 

 

goD påsske;

 

Geir

Lenke til kommentar
Hvordan lager mann panorama bilder da?

Man plasserer kameraet på et stativ og tar bilder med ca 20% overlapp. Best resultat fåes hvis eksponering og hvitbalanse er den samme for alle bildene. Det blir best resultat med et normalobjektiv eller til nød en moderat vidvinkel.

 

Den enkleste måte å sammenføye disse er vha software beregnet til dette f.eks. Panorama Factory, Realviz Stitcher, Canons Photo Stitcher osv. Dette er også mulig å gjøre i Photoshop, men dette krever noe mer av brukeren.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er dumt mange mener de er for gamle, jeg. :(

 

Jeg er her for det sosiale, for å treffe folk fra #hw.no\hw.no, om de er 15 eller 40 spiller ingen rolle, for de har ofte samme interesser som meg, og det er jo da det blir interessante samtaler og slikt. :)

 

Om noen sjekker profilen og ser 1995 som fødselsår; det juger. Jeg er 16. ;p

Uansett om du er 10 eller 16 så ble du alikevell gaffa på TG05 ;)

 

gaffa03.jpg

 

Støtter den. Ingen er for gamle for TG, satt like ved Fredrikbrb og det satt personer ifra 16 til 29 på rekka vår og ingen følte seg alene.. Snittalderen tipper jeg lå på litt over 19-20år uten at jeg tør å påstå det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...