Gå til innhold

Den store Sketchup tråden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jegps, lastet det ned etter at jeg leste innlegget ditt, men har ikke hatt tid til å ta det i bruk ennå.

Er det et eget program, eller blir det liggende som en add-on i Sketchup? Og hva er render? Er det et annet ord for "fargelegging" eller er jeg helt på bærtur?

Hvis jeg ønsker å "fargelegge" - lager jeg først modellen ferdig i Sketchup og bruker Kerky etter det? Eller kan jeg bruke det programmet "inne i" Sketchup hvis du skjønner hva jeg mener?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Funket fint i Windows 7 når jeg prøvde det, så sikkert bare du som har vært uheldig.. :p

EDIT: Eller, var kanskje "Kerky" du mente, for det har jeg ikke prøvd i W7. SketchUP funker fint da.

Endret av Kong _Kake
Skrevet
Jegps, lastet det ned etter at jeg leste innlegget ditt, men har ikke hatt tid til å ta det i bruk ennå.

Er det et eget program, eller blir det liggende som en add-on i Sketchup? Og hva er render? Er det et annet ord for "fargelegging" eller er jeg helt på bærtur?

Hvis jeg ønsker å "fargelegge" - lager jeg først modellen ferdig i Sketchup og bruker Kerky etter det? Eller kan jeg bruke det programmet "inne i" Sketchup hvis du skjønner hva jeg mener?

Wikipedia om rendering: http://en.wikipedia.org/wiki/Rendering_(computer_graphics)

Du lager alt ferdig i sketchup, og eksporterer til kerkythea, for å rendre.

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Her er mitt nyeste prosjekt:

post-121454-1231021193_thumb.png

Ser kanskje ikke så facinerende ut, men den ferdigrendrede versjonen gjør (når den er ferdig å rendre) :)

Bussene og stasjonen er tegnet fra grunnen av meg, mens benkene, datamaskinene og lyktestolpene er hentet fra Sketchup.

Skal legge ut en rendret versjon senere i dag/natt.

Bildet som blir lastet opp senere, samt dette bildet er bare første steg. Målet er å lage en animasjon av hele scenen når den er ferdig

Endret av kajac
Skrevet (endret)

Sannelig! Er nok det, ja. Eller Tide som det nå heter.

post-121454-1231031806_thumb.jpg

Her er den rendrede utgaven. Fikk ikke tid til å legge på antialias da dette er en alt for tidkrevende prosess for mitt vedkommende.

Også en versjon med Light Bloom effekt (laget i PS)

post-121454-1231032075_thumb.jpg

Endret av kajac
Skrevet

Stilig :D

Men husk at HSD-bussene (eller ja, Tide, som det når heter) hadde en tynn rød, stripe litt over det røde på bussen, og at det røde pleide å være litt lavere nede.

Skrevet

Jeg merket det når jeg gikk på bussen dagen etter jeg tegnet teksturene, men jeg gidder ikke å endre de. Men de er helt klart inspirert av HSD.

Skrevet

Hva gjør dere for å få programmet til å gå glattest mulig med mye detaljer? Selv setter jeg prioritet til høy, og låser programmet til en kjerne.

Noen som kanskje har andre tips? Hvilke komponenter i maskinen er det Sketchup drar nytte av?

Skrevet

Jeg er ganske ny i sketchup og trenger hjelp. jeg kan det meste elementære, men åssen fåren endra måleenheten fra feet til for eksempel meter?

Skrevet
Jeg er ganske ny i sketchup og trenger hjelp. jeg kan det meste elementære, men åssen fåren endra måleenheten fra feet til for eksempel meter?

Window -> Model info

Skrevet

Jeg skal bygge nytt hus og har tegningene som DWG fil, men ønsker hjelp til å få tegnet disse i Sketchup, slik at jeg lett kan gjør endringer.

Dersom tegningene blir sykt bra, så kan jeg nok betale litt for de:)

Vennligst kontakt meg på [email protected]

Skrevet

hei er ny her

disse modellene som man lager eller de man finner 3d galleri på google, hva kan man bruke dem til? eller er det bare for å ha dem for moro skyld

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...