Πεισιθάνατος Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 (endret) DJSlayer: Dropp "Trance" og putt inn "Elektronika". Dropp "Danseband" og sleng inn "Country". Dette begynner forresten å bli ganske tåpelig. Country.. seff! Det har blitt glemt, men det kan vel også kuttes ut. Beklager for det jeg sa; jeg ville heller ha satt danseband sammen med country. Haltan: Hvafornoe? Endret 24. mars 2005 av KaYcH
DjSlayer Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 DJSlayer: Dropp "Trance" og putt inn "Elektronika". Dropp "Danseband" og sleng inn "Country". Dette begynner forresten å bli ganske tåpelig. Kaych: Gimme a break. Done. Trenger forøvrig mer input på listen. Kaych: Fremdeles merkelige sammensettninger du har. - D.J.
LarsP Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Hmm, hva med dette? - Pop - Rock - Metal - Rap/Hip-hop - RnB/Soul - Elektronika - Klassisk/Opera (Nightwish teller ikke.) - Folkemusikk - Danseband - Country jj, hater å dele opp slik, men det må gjøres. =P
Umbra Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 DJSlayer: Dropp "Trance" og putt inn "Elektronika". "Electronica" har ikke noe med Trance å gjøre. Mange som tror at "Electronica" er synonymt med "Electronic (Dance) Music", noe som er feil.
Oleway Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 DJSlayer: Dropp "Trance" og putt inn "Elektronika". "Electronica" har ikke noe med Trance å gjøre. Mange som tror at "Electronica" er synonymt med "Electronic (Dance) Music", noe som er feil. At elektronika ikke har noe med trance å gjøre er vel å ta litt mye i?
Purify Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Som DjSlayer sa - elektronika er sjangeren, mens trance er stilarten.
Πεισιθάνατος Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Som DjSlayer sa - elektronika er sjangeren, mens trance er stilarten. Mhm? Hva med Epic Metal da? Det ligger jo under Power Metal, som igjen ligger under Metal. Neida, nå er jeg kverulant, men det er vel lite vits i å dele opp alt i ditt og datt. Kaych: Fremdeles merkelige sammensettninger du har. Kan så være. Jeg bryr meg ikke. Jeg synes at Country og Danseband passer sammen fordi Country = Harry, Danseband = Harry, Harry = Harry, Danseband = Country . Neida, poeget mitt er at vi ikke må få en liste det tar tre dager å lese gjennom. Jeg vil si maksimum ti alternativer. Jeg har sagt mitt! Mvh. KaYcH
Dommedagsprofet Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Det er da ikke merkelig, fordi danseband er jo country. Danseband er vel ikke egentlig noen sjanger/stilart/whatever heller. Mer en kultur.
Πεισιθάνατος Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Det er da ikke merkelig, fordi danseband er jo country. Danseband er vel ikke egentlig noen sjanger/stilart/whatever heller. Mer en kultur. Hehe, enig! Det samme kan jo egentlig sies om Metal, hehe. Det er jo også blitt ganske "kulturellt".
Purify Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Mhm?Hva med Epic Metal da? Det ligger jo under Power Metal, som igjen ligger under Metal. Neida, nå er jeg kverulant, men det er vel lite vits i å dele opp alt i ditt og datt. ...Og det finnes naturligvis stilarter som bygger på andre stilarter som ligger under en hovedsjanger. Please, nå er du bare plagsom.
hylo Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Hva slags musikk jeg liker? - Metal (thrash, black og death og litt power) - Country - Rock - Elektronika
Umbra Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 DJSlayer: Dropp "Trance" og putt inn "Elektronika". "Electronica" har ikke noe med Trance å gjøre. Mange som tror at "Electronica" er synonymt med "Electronic (Dance) Music", noe som er feil. At elektronika ikke har noe med trance å gjøre er vel å ta litt mye i? Hvordan det? Trance og Breakbeat er to forskjellige sjangre.
DjSlayer Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Hmm, hva med dette? - Pop - Rock - Metal - Rap/Hip-hop - RnB/Soul - Elektronika - Klassisk/Opera (Nightwish teller ikke.) - Folkemusikk - Danseband - Country jj, hater å dele opp slik, men det må gjøres. =P Country hører egentlig under folkemusikk, jeg utelot egentlig med vilje også folkemusikk siden det er et så stort tema (Irsk, Skotsk, Nordisk, Tysk osv.) Dessuten, du glemte Jazz. Dansband/Svensktopp er en egen sjanger det eneste som er galt med den er att den ikke har utviklet seg siden 1960 årene, eller har utviklet seg til en A4 sjanger hvor mye av det er utrolig likt. KaYcH og Amlex: Musikk er kultur. - D.J.
Umbra Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Som DjSlayer sa - elektronika er sjangeren, mens trance er stilarten. Electronica eller Big Beat som det heter, er en stil innenfor Breakbeat. Trance er en undersjanger. Electronic Dance Music (sjanger) -> Breakbeat (undersjanger) -> Big Beat/Electronica (stil). Electronic Dance Music (sjanger) -> Trance (undersjanger) -> Progressive (stil).
RastaXP Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Blablabla... Kan dere ikke bare legge all Trance, house og sånt under en kategori ved navn Tekno? Elektronika er en egen sjanger som holdes utenfor.
EskildO Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 (endret) Jeg hører på Ekstrem metall, metal, rock, grunge og noe death metal for det meste. EDIT: vart'n leif dær ja Endret 24. mars 2005 av EskildO
Umbra Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Blablabla... Kan dere ikke bare legge all Trance, house og sånt under en kategori ved navn Tekno? Nei, fordi det blir feil. Dersom alt skal legges under ett, må betegnelsen bli EDM.
Suppelars2k Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 "Electronica" har ikke noe med Trance å gjøre. Mange som tror at "Electronica" er synonymt med "Electronic (Dance) Music", noe som er feil. ELEKTRONIKA er sjangeren der du blant annet finner trance. Og dance. Og big-beat. Og annen elektronisk musikk. Og VÆR SÅ SNILL, slutt med sjangerrunkinga.
Jan Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Gitar Piano Trompet Keyboard Country Enkel og viser de viktigste trekka, pluss en killer mot slutten.
Anbefalte innlegg