TCi Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Heisann, jeg var nettopp på en gjesteforelesing med Gaute Godager fra Funcom. På slutten av forelesingen så fikk vi noe info om det neste spillet de holder på å utvikle. Vi fikk ikke lov til å ta bilder o.l. , men jeg snakker litt ut om det her.. Spillet skal utgis om ca. 1år fra i dag. Spillet har tittelen *** of Conan (kommer ikkke på første ordet, skulle ha notert) og er et RPG spill, men som visstnok etterhvert tar steget online. Det er masser av ny teknologi i spillet som er grafisk imponerende. Av bildene som vi fikk sett så var det svært imponerende. Det første bildet viste en kvinnelig soldat med pil og bue som angriper to elefanter med noen folk sittende på. Det første som jeg la merke til er sanntid lys og skygge (ny teknologi) og tåken som lå på bakken. Utrolig atmosfærisk og detaljerikt bilde, selv om det bare var en slagmark. Flere bilder ble vist, et annet som imponerte var av en kriger som stod ved et stup som så ut over en enorm dal som strekte seg innover mot en fjellkjede. Det hele så neste ut som tatt ut av norske daler. Gaute konkluderte med at du kunne gå hvor enn du ville så langt du kunne se. Noen flere bilder viste detaljerikdommen på karakterene, rustinger og lær som så veldig realistisk ut. Det hele avsluttes med et bilde hvor en karakter har kappet hodet av en annen (hodet svever i luften), noe som tyder på ekte skadesystem. Vi spurte hvilket system som skulle til for å kjøre det og minimum er: - 3GHz P4 - 512 MB RAM - Radeon 9800 Det er iallefall alt jeg kommer på i farten, husker dessverre ikke helt tittelen på spillet (hater jernteppe). Regner med at Funcom avslører mer om spillet til media etterhvert. Vi var iallefal de første i Norge til å vite noe om dette visstnok.
Sigga Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Høres ganske bra ut;) Synes Funcom lager og har lagd mange bra spill.
Xzan Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Press release med "real" informasjon kommer i Mai så langt jeg vet. Og etter det jeg har hørt blir bob(project name) veldig bra.
TCi Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Skrevet 17. mars 2005 Ja , dette var veldig troverdig. Vel du får tvile. Siden det ikke er noen som vet om dette ellers så har jeg heller ikke noen kilde å peke til. Jeg kan tegne noen skisser av bildene som ble vist da
huf Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Ah. Dette må bli bra. Jeg har troen på Funcom, og håper at dette blir en slager. Mens vi venter, så kan vi kose oss med "real written" info om Drømmefall.
Elendil Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 NiCe! TCi. Vart inntressert, spennande å sjå i tiden framover ang. spelet.
Gromle Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Du sier det heter noe med Conan. Har spillet noe med Conan the Barbarian å gjøre eller? Den verdenen må jo være genial for ett MMORPG.
TCi Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Skrevet 17. mars 2005 Du sier det heter noe med Conan. Har spillet noe med Conan the Barbarian å gjøre eller? Den verdenen må jo være genial for ett MMORPG. Spillet var visstnok basert på Conan myten, alt jeg vet. Dumt at jeg ikke husker tittelen TST skriver en artikkel om saken som kanskje blir postet etterhvert, der er det litt mer info også som jeg ikke har tatt med i tråden. Får se hva han bestemmer seg for.
Exinic Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Denne saken har gått fra Gamer forumet, til Gamer nyheter, til forsiden til Dagbladet.no(Artikkelen) Nice going!
Hølg Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 Heisann, jeg var nettopp på en gjesteforelesing med Gaute Godager fra Funcom. På slutten av forelesingen så fikk vi noe info om det neste spillet de holder på å utvikle. Vi fikk ikke lov til å ta bilder o.l. , men jeg snakker litt ut om det her.. Spillet skal utgis om ca. 1år fra i dag. Spillet har tittelen *** of Conan (kommer ikkke på første ordet, skulle ha notert) og er et RPG spill, men som visstnok etterhvert tar steget online. Det er masser av ny teknologi i spillet som er grafisk imponerende. Av bildene som vi fikk sett så var det svært imponerende. Det første bildet viste en kvinnelig soldat med pil og bue som angriper to elefanter med noen folk sittende på. Det første som jeg la merke til er sanntid lys og skygge (ny teknologi) og tåken som lå på bakken. Utrolig atmosfærisk og detaljerikt bilde, selv om det bare var en slagmark. Flere bilder ble vist, et annet som imponerte var av en kriger som stod ved et stup som så ut over en enorm dal som strekte seg innover mot en fjellkjede. Det hele så neste ut som tatt ut av norske daler. Gaute konkluderte med at du kunne gå hvor enn du ville så langt du kunne se. Noen flere bilder viste detaljerikdommen på karakterene, rustinger og lær som så veldig realistisk ut. Det hele avsluttes med et bilde hvor en karakter har kappet hodet av en annen (hodet svever i luften), noe som tyder på ekte skadesystem. Vi spurte hvilket system som skulle til for å kjøre det og minimum er: - 3GHz P4 - 512 MB RAM - Radeon 9800 Det er iallefall alt jeg kommer på i farten, husker dessverre ikke helt tittelen på spillet (hater jernteppe). Regner med at Funcom avslører mer om spillet til media etterhvert. Vi var iallefal de første i Norge til å vite noe om dette visstnok. Hallo? Gaute ba dere om å ikke si noe.. har du absolutt ingen betenkninger om hva du har gjort? Tror du virkelig Funcom kommer til å holde flere forelesninger for studenter nå? Skam deg.
r0zie Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 gratisreklame? hyping av et spill? "OMGE CONAN DETTA MÅ JEG BARE HA!" tror det var bevist.. gleder meg, har noen tonn med conan blader hjemme
Rampage Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 (endret) Hallo? Gaute ba dere om å ikke si noe.. har du absolutt ingen betenkninger om hva du har gjort? Tror du virkelig Funcom kommer til å holde flere forelesninger for studenter nå? Skam deg. Ja, selvfølgelig. For de er jo absolutt ikke interessert i litt "free PR". Og hvis du ikke var der eller kjenner han, så var det eneste som jeg fikk med meg var at de ikke fikk lov å ta bilder o.l. Evnt. så er dette en stor fet løgn. Men, hva vet vel jeg. Endret 18. mars 2005 av Rampage
TCi Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Skrevet 18. mars 2005 Hallo? Gaute ba dere om å ikke si noe.. har du absolutt ingen betenkninger om hva du har gjort? Tror du virkelig Funcom kommer til å holde flere forelesninger for studenter nå? Skam deg. Beklager, men jeg følte at det måtte kunne skrive noe om spillet. Dersom noen mener at dette var såpass alvorlig så får jeg bare beklage meg.
r0zie Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 Nei, ikke gjør det, dette er på ingen måte negativt for funcom, og jeg tviler strekt på at funcom har lyst å sette kundene og sine fans i dårlig lys, ved å si fy på deg for å ha skrevet om foredraget, det er gratis reklame uten noen som helst konsekvenser for dem om de skulle ombestemme seg eller lignende, og så er det eneste "sporet" noen som prater som lunitics om et foredrag som sagt, jeg vil tro det var høyest planlagt.
FJERNET111 Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 Flott med litt info! De må nok ha regnet med at en eller annen kom til å lekke litt info, men at det kom i dagbladet hadde de kanskje ikke regnet med Uansett så er det ikke stort med info her og det er jo bare litt gratis PR for Funcom, samt litt hyping.
thomassit0 Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 dette innlegget er quota på VG spill blog TCi, nice work http://blog.vg.no/3
TST Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 Vi tar videre prat om dette her: http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=393547 - så slipper vi to identiske tråder om samme sak.
Anbefalte innlegg