Gå til innhold

HTPC trinn for trinn - del 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke statisk elektrisitet som ødelegger komponenter. Det er når den statiske elektrisiteten finner en vei å gå så den blir utladet at skadene oppstår.

Jepp, for eksempel hvis han hadde satt hovedkortet borti kabinettet (når det var statisk ladet som det sto i artikkelen)

 

Men, Mastiff sier noe rett da, det er ikke ofte ting faktisk går i stykker heller. Har hatt en incident med en rambrikke. Den lå på pulten min, og jeg slengte en ullgenser oppå, og dro den bortover... da takket rambrikken for seg.

 

En annen ting jeg har ødelagt er et soundplaster 64 lydkort som døde etter å ha smakt BX440 sin PCI-hastighet. (tror det var 156mhz fsb jeg kjørte)

 

DrE

Lenke til kommentar

Når det gjelder statisk elektrisitet fra tepper så er det enorm forskjell på tepper som inneholder syntetiske fiber og ikke syntetiske tepper også.

Men mye skade er ungått ved å holde komponentene riktig og bruke sunn fornuft.

Det jeg derrimot aldri har kjønt, og stort sett ikke fulgt med mindre jeg må er hvorfor stikkontakten skal taes ut under bytte av komponenter. Spesielt hvis den er jordet.

Lenke til kommentar
og ikke syntetiske tepper også.

Hva skulle vi gjort uten orddeling? :p

(...)

Jeg skrev det jeg skrev når jeg var trøtt i går, men hvor i det utdraget du skrev skulle det vært orddeling, eller er orddeling blitt brukt feil.

 

Så vidt jeg kan se er det eneste du tenker på er at du mener det skulle stått "ikkesyntetiske" eller "syntetisketepper", men jeg tror begge disse ordene er veldig feil.

Hvis man skulle komentert skriingen min skulle man vel angrepet det at setningen er helt håpløst oppbygd.

:) OK, det var bare min nysgjerighet på hva du mente :)

Lenke til kommentar

Er greit at du driter i statisk elekrisitet og aldri har skadet noen av komponentene dine, men dette er en guide på norges største dataside som veldig mange som ikke har så mye peiling leser. Dermed mener jeg at man burde gå fram som et godt eksempel fordi statisk elektrisitet KAN skade komponentene slik at de dør etter en stund og ikke nødvendigvis med en gang.

Lenke til kommentar
Takk for ros! Jeg rødmer nesten her! :blush:

 

Blacki, det kommer under tilleggsfunksjonene, etter at selve htpc-delen er i sving.

ok, høres bra ut. Tror nemlig det er en del som svært mange er inntressert i å læere mer om. Tenker da på opptak fra tv/pasue funktion osv. og oppsett av dette,hvilke programer som er best og slikt..

 

Er det noe som jeg finner lite info om på hw.no så er det vel nettopp dette.

 

En annen ting som kanskje bør brukes litt tid på er bruk av fjernkontrol og oppsett av dette. Og hvilke keybord/mus som egner seg til en slik stue pc.

 

 

Ser frem til forsetelsen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...