vstr Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 det finnes to typer harddisk kabler som strekkes fra hovedkortet. en kabel der det er mange kabler som er festet il en brei kabel (tror det er den som e mest normal) og de finnes en til som ser ut som et vann rør. hva er best?
SkummelType Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 eneste fordelen med rund kabel er mindre rot og ser penere ut
JimE Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Om jeg tolket spørsmålet ditt riktig snakker du om flat ide-kabel og rund ide-kabel. Og da er rund kabel best med tanke på luftstrømmen, men husker å ha lest at de lager noen forstyrrelser på signalet. Men om jeg husker rett skal det ikke ha noe å si. Men gå for de runde du, de er jo en del tøffere enn de svære, flate og
CaZiO Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 (endret) Det blir faktisk også bedre luftgjennomstrømning i kabinettet med runde kabler Edit: ser ut som du var før meg FantaCx Endret 14. mars 2005 av CaZiO
vstr Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Skrevet 14. mars 2005 (endret) nokken som har en nettside til hvordan de runde kablene ser ut + pris, helst inne på hw.no funker de på samme måte som en vanlig stor flat kabel eller trenger du andre tilkoblings plasser på hovedkortet Endret 14. mars 2005 av vegis
CaZiO Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 De fungerer som vanlige ide kabler... du finner de under kabler på de fleste webshopper
haqbar Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Her er noen runde gule IDE kabler... http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=LARK45
Bogan Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Vet ikke hva slags problemstilling du har mtp dette. Men det nyeste nå er seriel-ATA kabler. men da må du å ha seriell ata disk. Kablene der er ca 5mm brede og 2mm tykke og ser enda mindre ut. desuten er de bedre enn ide. Men som sagt vet ikke problemstillingen din. Er det snakk om ny disk ville jeg gåt for S-ata men husk å sjekke om du har støtte for dett i hovedkortet
vstr Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Skrevet 15. mars 2005 men du bruker de samme tilkoblings plassene som de vanlige breide kablene?
sedsberg Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 S-ATA og IDE passer ikke om en annen overhodet. Et mulig problem med runde IDE-kabler er signaltap/støy. Har kun merket dette selv på lange kabler (90cm).
vstr Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Skrevet 15. mars 2005 men trenger du andre tilkoblings plasser til IDE kabler på hovedkortet, eller e de bare å bruke de samme plassene?
sedsberg Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Nå er jeg ikke helt med. - Runde og flate IDE-kabler går om hverandre. - S-ATA går kun på S-ATA tilkoblinger.
vstr Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Skrevet 15. mars 2005 ok eg har flate IDE kabler no(tror eg, har vertfall noen breide flate hvite store stygge kabler), og skal kjøpe runde kabler, etter de eg har forstått så er det samme tilkoblinger på både runde og flate, er det riktig? og funker de kablene til både harddisk og CD-rommene? og til floppy disk?
Pels Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 (endret) Mekk selv vettu Endret 15. mars 2005 av Fur
sedsberg Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Ja, de skal funke til både HD og CD/DVD. Floppy bruker en egen type kabel, men man får runde floppykabler også. Eneste du må passe på er å få ATA-66/100/133-kompatible kabler. (Noe de aller aller fleste nye kabler er idag). Og prøv å unngå for lange IDE-kabler.
vstr Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Skrevet 15. mars 2005 men de dere mekke selv styret så ikke helt klokt ut, skal liksom være litt stili og då
sedsberg Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Man får jo tak i runde IDE-kabler med Neon, blinkelys, dioder etc... Selv synes jeg det ser überharry ut da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå