Gå til innhold

Tråden for alle som er ferdig med MGS3 Snake Eater


MGS3

Anbefalte innlegg

En ting jeg lurer veldig mye på er, i MGS2 så får man vite at The Patriots har vært døde i 100 år. I MGS3 sier de ikke akkurat direkte at de lever eller at de er døde. The Philosophers Legacy blir nevnt en god del ganger (MGS3) og det høres nesten ut som om de er døde. Men så ble barne til The Boss stjålet, hvem stjal det? Er fortsatt en del løse tråder i hodet mitt, venter til søndag da blir det en ny runde med MGS3 :D

 

EDIT: "MGS3" du må virkelig få prøve MGS1 den er det beste i hele serien. Men prøv det til GameCube, kan hende at du blir veldig skuffet av grafikken til PSX pga spillet er en del år gammelt.

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En ting jeg lurer veldig mye på er, i MGS2 så får man vite at The Patriots har vært døde i 100 år. I MGS3 sier de ikke akkurat direkte at de lever eller at de er døde. The Philosophers Legacy blir nevnt en god del ganger (MGS3) og det høres nesten ut som om de er døde. Men så ble barne til The Boss stjålet, hvem stjal det? Er fortsatt en del løse tråder i hodet mitt, venter til søndag da blir det en ny runde med MGS3 :D

 

EDIT: "MGS3" du må virkelig få prøve MGS1 den er det beste i hele serien. Men prøv det til GameCube, kan hende at du blir veldig skuffet av grafikken til PSX pga spillet er en del år gammelt.

Ja, jeg har hørt veldig mye bra om MGS1, men jeg har ikke GameCube, så kommer nok til å kjøpe MGS1 på psx ja...eller er det verdt å kjøpe en GC bare for å kjøpe MGS1?

 

Angående spm'et dit, har ikke peiling :no:

Lenke til kommentar
hvor lang tid tok det for dere å bli ferdig med spillet??

Brukte 18 timer på spillet på Normal vanskelighetsgrad. Synes spillet var altfor kort, og blir litt engstelig. Her bruker jeg 600,- på et spill som kan spilles igjennom på 18 timer. Idiotisk, jeg har nesten mistet tiliten til Mr. Kojima nå.

Lenke til kommentar
hvor lang tid tok det for dere å bli ferdig med spillet??

Brukte 18 timer på spillet på Normal vanskelighetsgrad. Synes spillet var altfor kort, og blir litt engstelig. Her bruker jeg 600,- på et spill som kan spilles igjennom på 18 timer. Idiotisk, jeg har nesten mistet tiliten til Mr. Kojima nå.

jeg vet det.lit lite spill liksom..men det er jo det siste i serien er det ikke?

Lenke til kommentar
hvor lang tid tok det for dere å bli ferdig med spillet??

Brukte 18 timer på spillet på Normal vanskelighetsgrad. Synes spillet var altfor kort, og blir litt engstelig. Her bruker jeg 600,- på et spill som kan spilles igjennom på 18 timer. Idiotisk, jeg har nesten mistet tiliten til Mr. Kojima nå.

Ja, så kan du jo spille om igjen og da!! Og da har du ting fra tidligere spillinger f.eks. patriot, gunnern til the boss og kamera!

 

Prøv igjen på european extreme!! :D

 

Btw brukte 19 timer på easy!!

Lenke til kommentar

Jeg brukte over 23 timer og spilte på Normal. Synes det var veldig god varighet på spillet hvis man ikke løper gjennonom det. Konami har ikke akkurat lovet og sagt hva gjennomsnitts spilletiden var. I andre spill som HL-2 så lovet utviklerne at spille skulle ta lang tid å runde men brukte selv kunn 9 timer. Det var kort ja sammenlignet med Far Cry som var enormt :D

Lenke til kommentar

Ble akkuratt ferdig med mgs3 nå og må si det er et kjempe spill... men lurer på to ting: - hvordan klarer snake å holde seg like ung i alle spillene (blir det forklart? )

 

Og akkuratt det med The Philosophers Legacy er helt uklart for meg... noen som kan fortelle meg hva det går ut på?

 

takker for svar :yes:

Lenke til kommentar
Ble akkuratt ferdig med mgs3 nå og må si det er et kjempe spill... men lurer på to ting: - hvordan klarer snake å holde seg like ung i alle spillene (blir det forklart? )

 

Og akkuratt det med The Philosophers Legacy er helt uklart for meg... noen som kan fortelle meg hva det går ut på?

 

takker for svar :yes:

Snake i mgs 1 og 2 er en kloning av John Doe(Naked Snake), derfor er de ikke de samme personene. Dette har blitt spurt om nå 3-4 ganger. vennligst les NØYE før du spør.

Lenke til kommentar
Ja, Half-Life 2 er faktisk dritkort!! En kamerat av meg brukte bare 4 timer på og runde det!! Så ca. 20 timer er lang tid i forhold!!

 

Men mange som spiller strategi-spill og sånn sier at MGS serien er kort!! Jeg sier bare, du kan ikke sammenligne de to genrene engang!

Om man vil ha et vannvittig bra spill og som varer lenge så kjøper du Deus Ex eller Morrowind. Beklager dette hadde ikke noe med MGS å gjøre, dog jeg må si meg enig med flere av dere at MGS3 er litt for kort, men til gjengjeld får vi noen ekstreme film sekvenser og det jeg mener må være spillverdenen's sprøeste og kuleste story noensinne :thumbs:

Lenke til kommentar
Ble akkuratt ferdig med mgs3 nå og må si det er et kjempe spill... men lurer på to ting: - hvordan klarer snake å holde seg like ung i alle spillene (blir det forklart? )

 

Og akkuratt det med The Philosophers Legacy er helt uklart for meg... noen som kan fortelle meg hva det går ut på?

 

takker for svar  :yes:

Snake i mgs 1 og 2 er en kloning av John Doe(Naked Snake), derfor er de ikke de samme personene. Dette har blitt spurt om nå 3-4 ganger. vennligst les NØYE før du spør.

Ville bare kommentere svaret ditt der det står at "Naked Snake" heter Jhon Doe.

Såvidt jeg fikk med meg så hette "Naked Snake" Jack.(Samme navn som "Raiden"i MGS2 og masken til Snake lingner også på Raiden)

Lenke til kommentar
Ja, Half-Life 2 er faktisk dritkort!! En kamerat av meg brukte bare 4 timer på og runde det!! Så ca. 20 timer er lang tid i forhold!!

 

Men mange som spiller strategi-spill og sånn sier at MGS serien er kort!! Jeg sier bare, du kan ikke sammenligne de to genrene engang!

Om man vil ha et vannvittig bra spill og som varer lenge så kjøper du Deus Ex eller Morrowind. Beklager dette hadde ikke noe med MGS å gjøre, dog jeg må si meg enig med flere av dere at MGS3 er litt for kort, men til gjengjeld får vi noen ekstreme film sekvenser og det jeg mener må være spillverdenen's sprøeste og kuleste story noensinne :thumbs:

Om en tenker seg om:

 

Trekker du ifra alle filmsnuttene i spillet får du søren meg ikke mye spill for pengene :p

Lenke til kommentar

Ikke klag på spilletiden til MGS. 3ern er det desidert lengste når det gjelder spilletid til nå. Vil du spille mer, så spill det om igjen. MGS spillene har relplay-value! Noen av dere som så alle grønne froskene rundt om i spillet? Start en new game å prøve å skyt alle du kommer over i løpet av gamen. Klarer du å skyte absolutt alle vil du få: *tamtaratam* Stealth-camouflage. Da blir det gøy å spille.

 

Når det gjelder historien skjønner jeg ikke at folk kan tro at man spiller som samme "slangen" i alle tre spilla. MGS3 foregår tross alt 40 år før MGS og MGS2. Den eneste som fysisk er med i alle tre er Ocelot. Han følger som en rød tråd gjennom alle spillene. Hvis dere så til slutten av rulleteksten når dere rundet spillet fikk dere høre to telefonsamtaler, hvor Ocelot henholdsvis snakket med en høyt i russisk etteretning og sjefen for CIA. Altså var Ocelot allerede her under the Patriots (philosophers). Artig å tenke på at han var en patriot også i mgs(1).

 

Til slutt;

Visste dere at The Boss er moren til Ocelot? I spillet omgås de hverandre, tydeligvis uten å vite det selv.

Lenke til kommentar
Til slutt;

Visste dere at The Boss er moren til Ocelot? I spillet omgås de hverandre, tydeligvis uten å vite det selv.

Og hvor har du det der fra? Selv synest jeg ikke at den teorien var helt ute på bondelandet

 

Klager ikke over at spillet var kort, men det er trist at det er så lenge til neste :cry:

Lenke til kommentar

Det viktigste "beviset" for denne teorien finner du etter å ha slåss mot Ocelot for første gang, og du er nede i hulen. Her kan du ringe Eva, og etter uttallige forsøk vil du få i gang en samtale om Ocelot. Snake spør hvordan Ocelot kan ha fått en så høy rang som så ung. Snake sier: "Ocelot can't be any older than 18 or 19. I can't believe he's already a major." EVA forklarer at ut i fra hva Colonel Volgin har fortalt henne får Ocelot spesialbehandling fordi "he's the son of some legendary hero or something." Snake spør så hvem som er mora og faren, men Eva vet ikke. Men det hun vet, er at Ocelot ble født på en slagmark. Hun forteller også at når de sydde igjen Ocelots mor, ble arret formet som en slange.

 

Del 2 av beviset ligger i samtalen Snake har med The Boss rett før kampen dem i mellom på slutten av spillet. The Boss sier:"in June of 1944, the Cobras and I took part in the landing at Normandy... I was pregnant at the time. The Sorrow was the father. I gave birth on the field of battle. A beautiful baby boy. But my child was snatched away from me by the Philosophers." Så glider hun opp jakken sin og viser ett slange formet arr.

 

Setter vi sammen disse ut bitene med informasjon, ser vi klart og tydelig at The Boss er Ocelots mor.

 

Tror neppe dette er en tilfeldighet. Hideo har tidligere vist at det er en mening bak hver eneste detalj i spillet, og jeg tviler på at dette ikke gjelder også her. :)

Endret av Agres
Lenke til kommentar
Ble akkuratt ferdig med mgs3 nå og må si det er et kjempe spill... men lurer på to ting: - hvordan klarer snake å holde seg like ung i alle spillene (blir det forklart? )

 

Og akkuratt det med The Philosophers Legacy er helt uklart for meg... noen som kan fortelle meg hva det går ut på?

 

takker for svar  :yes:

Snake i mgs 1 og 2 er en kloning av John Doe(Naked Snake), derfor er de ikke de samme personene. Dette har blitt spurt om nå 3-4 ganger. vennligst les NØYE før du spør.

Ville bare kommentere svaret ditt der det står at "Naked Snake" heter Jhon Doe.

Såvidt jeg fikk med meg så hette "Naked Snake" Jack.(Samme navn som "Raiden"i MGS2 og masken til Snake lingner også på Raiden)

Nei, jeg tror naked snake heter John Doe. Det sier han værtfall til Adamska(ocelot) i deres siste fight i flyet.

 

Men The Boss kaller han Jack, why I dont now

Lenke til kommentar
Det viktigste "beviset" for denne teorien finner du etter å ha slåss mot Ocelot for første gang, og du er nede i hulen. Her kan du ringe Eva, og etter uttallige forsøk vil du få i gang en samtale om Ocelot. Snake spør hvordan Ocelot kan ha fått en så høy rang som så ung. Snake sier: "Ocelot can't be any older than 18 or 19. I can't believe he's already a major." EVA forklarer at ut i fra hva Colonel Volgin har fortalt henne får Ocelot spesialbehandling fordi "he's the son of some legendary hero or something." Snake spør så hvem som er mora og faren, men Eva vet ikke. Men det hun vet, er at Ocelot ble født på en slagmark. Hun forteller også at når de sydde igjen Ocelots mor, ble arret formet som en slange.

 

Del 2 av beviset ligger i samtalen Snake har med The Boss rett før kampen dem i mellom på slutten av spillet. The Boss sier:"in June of 1944, the Cobras and I took part in the landing at Normandy... I was pregnant at the time. The Sorrow was the father. I gave birth on the field of battle. A beautiful baby boy. But my child was snatched away from me by the Philosophers." Så glider hun opp jakken sin og viser ett slange formet arr.

 

Setter vi sammen disse ut bitene med informasjon, ser vi klart og tydelig at The Boss er Ocelots mor.

 

Tror neppe dette er en tilfeldighet. Hideo har tidligere vist at det er en mening bak hver eneste detalj i spillet, og jeg tviler på at dette ikke gjelder også her. :)

Har ikke hatt den samtalen med EVA, men utifra det du sier virker det veldig trolig at The Boss er Ocelots mor!

Lenke til kommentar
Nei, jeg tror naked snake heter John Doe. Det sier han værtfall til Adamska(ocelot) i deres siste fight i flyet.

 

Men The Boss kaller han Jack, why I dont now

Major Zero sier også Jack til Naked Snake, så det er nok det som er navnet.

Men grunnen til at han sier John til Ocelot er vel fordi at han ikke vil at han skal få vite det orntlige navnet hans, og siden John Doe er navnet som politi og andre bruker på folk de skal beskytte eller gjemme for andre, så er det vel ikke usansynlig at Snake brukte det navnet til folk han ikke kunne stole på.

Lenke til kommentar
Det viktigste "beviset" for denne teorien finner du etter å ha slåss mot Ocelot for første gang, og du er nede i hulen. Her kan du ringe Eva, og etter uttallige forsøk vil du få i gang en samtale om Ocelot. Snake spør hvordan Ocelot kan ha fått en så høy rang som så ung. Snake sier: "Ocelot can't be any older than 18 or 19. I can't believe he's already a major." EVA forklarer at ut i fra hva Colonel Volgin har fortalt henne får Ocelot spesialbehandling fordi "he's the son of some legendary hero or something." Snake spør så hvem som er mora og faren, men Eva vet ikke. Men det hun vet, er at Ocelot ble født på en slagmark. Hun forteller også at når de sydde igjen Ocelots mor, ble arret formet som en slange.

 

Del 2 av beviset ligger i samtalen Snake har med The Boss rett før kampen dem i mellom på slutten av spillet. The Boss sier:"in June of 1944, the Cobras and I took part in the landing at Normandy... I was pregnant at the time. The Sorrow was the father. I gave birth on the field of battle. A beautiful baby boy. But my child was snatched away from me by the Philosophers." Så glider hun opp jakken sin og viser ett slange formet arr.

 

Setter vi sammen disse ut bitene med informasjon, ser vi klart og tydelig at The Boss er Ocelots mor.

 

Tror neppe dette er en tilfeldighet. Hideo har tidligere vist at det er en mening bak hver eneste detalj i spillet, og jeg tviler på at dette ikke gjelder også her. :)

Det er en ganske bra konklusjon! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...