Gå til innhold

Tråden for alle som er ferdig med MGS3 Snake Eater


MGS3

Anbefalte innlegg

For å kommentere spillet vil jeg si bedre enn MGS 2 (ps2), dårligere ennn MGS 1 (psx).

Mangler en del story om the Cobras synes jeg (hvis jeg ikke har trykket forbi noe). Gameplayet er bra, storyen synes jeg er bra, musikken hele themen på spillet er bra, synsvinkelen er uvant men ok ettersom man blir vant til den.

Det må enormt mange kuler til før du dreper noen dersom du ikke treffer i hodet, bossene var litt enkle (på normal), hele spillet kanskje litt kort brukte 6 timer sist på å bli ferdig dog uten videoer men med mye tøysing. Ikke misforstå jeg :love: spillet men er et par små ting som irriterer meg.

 

Også siden dette er en tråd for viderekomne har jeg en del spørsmål om stealth drakten og infinity masken.

 

1. Kan jeg ta å få infinity mask på alle vanskelighetsgradene?

 

2. Hvis jeg skal ha infinity masken kan jeg ta bossene som normalt eller må jeg staminakille dem?

 

3. Kan jeg få rifla til The End etter jeg har blitt ferdig spillet? For da å kunne ta han som ruller rullestolen uten å drepe ham?

 

4. Når jeg skal skyte froskene må jeg da skyte dem, når jeg er på sykkelen og har Shagohoden etter meg, 3 ganger? (må jo være umulig)

 

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mmm...nå er jeg ferdig med MGS3. :) Brukte omtrent 25 timer. For et herlig spill. Og for en fantastisk avslutning. Nydelig :love:

Nå tenkte jeg å begynne på nytt etterhvert, prøve å få med meg alt det ekstra. Men har veldig lyst til å spille MGS 1 nå også faktisk. DET er det lenge siden jeg har spilt det

Lenke til kommentar
Ble akkuratt ferdig med mgs3 nå og må si det er et kjempe spill... men lurer på to ting: - hvordan klarer snake å holde seg like ung i alle spillene (blir det forklart? )

 

Og akkuratt det med The Philosophers Legacy er helt uklart for meg... noen som kan fortelle meg hva det går ut på?

 

takker for svar  :yes:

Snake i mgs 1 og 2 er en kloning av John Doe(Naked Snake), derfor er de ikke de samme personene. Dette har blitt spurt om nå 3-4 ganger. vennligst les NØYE før du spør.

Ville bare kommentere svaret ditt der det står at "Naked Snake" heter Jhon Doe.

Såvidt jeg fikk med meg så hette "Naked Snake" Jack.(Samme navn som "Raiden"i MGS2 og masken til Snake lingner også på Raiden)

Nei, jeg tror naked snake heter John Doe. Det sier han værtfall til Adamska(ocelot) i deres siste fight i flyet.

 

Men The Boss kaller han Jack, why I dont now

Med all respekt son of Arathorn så må jeg si at jeg er 98 og 1/2 prosent sikker på at "Naked Snake" heter Jack og ikke John doe. Hvis du hører nøye etter i første samtalen mellom Snake og Para-Medic(hun du ringer for å lagre spillet) så hører du at Para-Medic spør Snake om hva hans egentlige navn er og da svarer Snake at han heter John Doe, men dette navnet John Doe er et relativt kjent navn, dog jeg ikke husker hvor jeg har hørt det, anyway, da spør Snake hva hun heter og da svarer hun Jane eller noe sånt, Doe, altså sarkasme og ironi. Og Når Snake tar av seg masken første gang så står det Jack. Helt i slutten av spillet så spør Adamska(alias Ocelot og Revolver Ocelot(i MGS2 og kanskje MGS1, det vet jeg ikke men i alle fall toeren) om navnet til Snake og da svarer han John mens han smiler lurt. Hvorfor? Fordi han husker hva han hadde sagt til Para-Medic en tid tidligere. Dette finner du helt sikkert ut av om du studerer dette nøyere :yes:

Lenke til kommentar
Med all respekt son of Arathorn så må jeg si at jeg er 98 og 1/2 prosent sikker på at "Naked Snake" heter Jack og ikke John doe. Hvis du hører nøye etter i første samtalen mellom Snake og Para-Medic(hun du ringer for å lagre spillet) så hører du at Para-Medic spør Snake om hva hans egentlige navn er og da svarer Snake at han heter John Doe, men dette navnet John Doe er et relativt kjent navn, dog jeg ikke husker hvor jeg har hørt det, anyway, da spør Snake hva hun heter og da svarer hun Jane eller noe sånt, Doe, altså sarkasme og ironi. Og Når Snake tar av seg masken første gang så står det Jack. Helt i slutten av spillet så spør Adamska(alias Ocelot og Revolver Ocelot(i MGS2 og kanskje MGS1, det vet jeg ikke men i alle fall toeren) om navnet til Snake og da svarer han John mens han smiler lurt. Hvorfor? Fordi han husker hva han hadde sagt til Para-Medic en tid tidligere. Dette finner du helt sikkert ut av om du studerer dette nøyere :yes:

John Doe er et navn man bruker i USA for folk som er under beskyttelse fra politi eller lignende. Hvis noen blir innlagt på sykehus og ingen vet hva den personen heter, fordi han\hun ikke har ID på seg, så bruker man navnet John Doe på menn, og Jane Doe på damer. Og og Jack kaller seg John Doe er nok rett og slett fordi han ikke stoler på dem nok til å gi dem sitt egentlige navn.

Lenke til kommentar
Agres Skrevet 25/03/2005 : 16:50

  QUOTE (alec09 @ 25/03/2005 : 14:30)

4. Når jeg skal skyte froskene må jeg da skyte dem, når jeg er på sykkelen og har Shagohoden etter meg, 3 ganger? (må jo være umulig)

 

 

 

Denne hjalp meg:

 

http://db.gamefaqs.com/console/ps2/file/me...olid_3_frog.txt

 

Du må skyte alle froskene, også de under motorsykkel-løpet. Er vanskelig, men mulig! Og stealthen er nok verdt den 

 

Takker for guiden men lurte mest på om jeg måtte skyte dem på sykkelen 3 ganger. Men går ut i fra at jeg ikke trenger det.

 

Trenger jeg å skyte de andre 3 ganger?

 

Og når det gjelder stealth drakta så er jeg sikker på at det er verdt det.

 

PS. John Doe er samme som Ola Normann i Norge altså en hvem som helst.

Lenke til kommentar

Woohoo! runna netopp spellet for første gang.

 

Spelte på hard og brukte 29 timer! En del av de timene kan trekkes hvis klokka fortsetter å gå i survival viewer.

 

MGS serien har no alderi vært kjent for lengden av spellet... det er meninga at man skal spelle flere ganger.

 

Om det derre Jack\John greiene så sier jeg detta: Det er det samma navnet! Folk som heter John blir ofte nicka Jack! Logisk er det ikke, men så Amerikanere et rart folk.

 

Så det er akkuratt det samma om man sier jack eller john.

Lenke til kommentar
må vel bøye meg i støvet da. Jack heter han da

Hvorfor heter alle helter Jack?

 

Jak i Jak & Daxter

Jack i 24

Jack i Lost (antihelt?)

Jack Sparrow i Pirates Of The Caribbean

Jack i MGS3

 

Og sikkert mange flere som jeg ikke kommer på i farten.... ;)

Sant det :!:

Nei...Jack er vel et veldig vanlig navn da. ;)

 

Edit: Sjekket i en sånn navnebok jeg fant her, slo opp på "Jack" og der står det at Jack er en engelsk form av Jakob, ofte kjælenavn for John

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Trenger kun å skyte froskene en gang. Hvor har du hørt at du må skyte de tre ganger?

 

De blir jo ikke ødelagte før du har skutt dem tre ganger. Så så jeg et

sted at man må skyte dem 3 ganger. Men flott hvis jeg slipper det.

 

Er det ikke noen som vet om det har noe si hvilken vanskelighetsgrad jeg tar for å få infinity masken? Håper jeg kan ta det på very easy.

 

Eller om jeg kan drepe, ikke staminakille bossene?

Lenke til kommentar

Du kan ikke ta inifinity masken på very easy hvis du satser på "perfectgame-metoden." ikke sikker på "slangemetoden" (der hvor du fanger Tschinkokoen og tar den med "hjem"). Bruk din venn google, eller bare denne linken:

 

www.gamefaqs.com :p

Endret av Agres
Lenke til kommentar

Spilte The End for andre gang, og jeg skøt ham en gang kun, resten av tiden brennte jeg av ved og springe rundt i jungelen uten å gjøre noe fornuftigt en time.. Etter det kommer en cut scene med Snake og The End, og The End skyter meg, og han tar meg opp på ryggen og begynner og går. Så begynner spillet igjen, og jeg ligger i en seng i laben.. Dette er litt trist, for nå må jeg opp til The End igjen og klare ham på nytt...har dette noen gang skjedd dere?

Lenke til kommentar
Du kan ikke ta inifinity masken på very easy hvis du satser på "perfectgame-metoden." ikke sikker på "slangemetoden" (der hvor du fanger Tschinkokoen og tar den med "hjem"). Bruk din venn google, eller bare denne linken:

 

www.gamefaqs.com :p

Hva slags maske er den "infinity masken" er det den Raiden masken eller? :hmm:

Lenke til kommentar
Med all respekt son of Arathorn så må jeg si at jeg er 98 og 1/2 prosent sikker på at "Naked Snake" heter Jack og ikke John doe. Hvis du hører nøye etter i første samtalen mellom Snake og Para-Medic(hun du ringer for å lagre spillet) så hører du at Para-Medic spør Snake om hva hans egentlige navn er og da svarer Snake at han heter John Doe, men dette navnet John Doe er et relativt kjent navn, dog jeg ikke husker hvor jeg har hørt det, anyway, da spør Snake hva hun heter og da svarer hun Jane eller noe sånt, Doe, altså sarkasme og ironi. Og Når Snake tar av seg masken første gang så står det Jack. Helt i slutten av spillet så spør Adamska(alias Ocelot og Revolver Ocelot(i MGS2 og kanskje MGS1, det vet jeg ikke men i alle fall toeren) om navnet til Snake og da svarer han John mens han smiler lurt. Hvorfor? Fordi han husker hva han hadde sagt til Para-Medic en tid tidligere. Dette finner du helt sikkert ut av om du studerer dette nøyere  :yes:

John Doe er et navn man bruker i USA for folk som er under beskyttelse fra politi eller lignende. Hvis noen blir innlagt på sykehus og ingen vet hva den personen heter, fordi han\hun ikke har ID på seg, så bruker man navnet John Doe på menn, og Jane Doe på damer. Og og Jack kaller seg John Doe er nok rett og slett fordi han ikke stoler på dem nok til å gi dem sitt egentlige navn.

Ha, ha jeg viste att jeg hadde hørt navnet før... :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...