Gå til innhold

Mikrofon inngang som audio input?


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg eksternt TV kort, og nesten alt fungerer som det skal.

Men det jeg ikke får til er å få lyden inn på PCen!

 

Jeg bruker en bærbar PC med mikrofon inngang og vanlig lyd utgang (helt vanlige mini-jack plugg greier). Men i programmet som følger med skal jeg stille inn lyd inngangen (audio input), og det klarer jeg ikke får jeg har ikke en line-in/audio input.

 

Så det jeg lurer på er om det går an å bruke mikrofon inngangen som audio input slik at jeg kan få lyden ut PC høyttalerne og sånn at lyden kommer med når jeg eventuelt skal ta opp noe?

Endret av Elmud
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette skal forklare deg en del (se bilde):

Gå inn på Start-->Programmer -->Tilbehør-->Underholding-->Volumkontroll

 

Gå på Alternativer-->Egenskaper...

 

Følg det som står forklart i bildet...

 

Jeg har også bærebar datamaskin. Jeg bruker må bruke mic som inngang. Alt som trengs er å "aktivere" den...

post-197-1110873002_thumb.jpg

Endret av Navitas87
Lenke til kommentar
Dette skal forklare deg en del (se bilde):

Gå inn på Start-->Programmer -->Tilbehør-->Underholding-->Volumkontroll

 

Gå på Alternativer-->Egenskaper...

 

Følg det som står forklart i bildet...

 

Jeg har også bærebar datamaskin. Jeg bruker må bruke mic som inngang. Alt som trengs er å "aktivere" den...

Der har jeg vært, og "selectet" mikrofonen som inngang. Den funker jo fint som inngang til en vanlig mikrofon, men jeg kan ikke velge en mikrofon som lydinngang på USB TV II programmet mitt.

 

Har du en løsning på det og? :)

post-197-1110875973_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å ta opp noe med TV kortet, og det kom det lyd på. Det var altså når jeg koblet den til på mikrofon inngangen.

 

Men er det en mulighet for å få det som kommer inn mikrofonen ut høyttalerne?

Vanligvis så skal vel ikke dette gjøres pga. feedback, men i dette tilfelle så skjer jo ikke det.

Lenke til kommentar
ta av demp på mik så kommer vel det rett ut i høyttalerne?

Hvis du ser på bildet jeg har postet så står det ikke mute/demp der. Står bare Select/Valgt. Så jeg kan ikke dempe mikrofonen på annen måte enn å skru den ned, eller velge Stereo mix istedenfor.

 

Edit: Jeg har prøvd å stille volumet på mikrofonen og på PCen på fullt. Kommer ikke noe lyd alikevel...

Endret av Elmud
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...