Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Skrevet
Oy!

Jeg vil stemme gitaren min i A (A D G C E A), men finner ikke stemmeren. Har heller ikke piano eller keyoard tilgjengelig.

Har Guitar Pro 4, men får ikke til å gå lavere enn E.

Hjelp?

7658635[/snapback]

Hjelper dette?

tuning.zip

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Av ren nysgjerrighet, hva er det du skal spille som krever at gitaren er stemt ned til A?

7666456[/snapback]

Se -her- og scroll ned til Hate, Dominate, Congregate, Eliminate, og se på tabs'ene der.

Skulle prøve meg på Nailed :)

(Sinnsykt fett band, burde sjekkes ut)

Skrevet

Altså. Å stemme ein vanleg gitar rett ned i A _går_ rett og slett ikkje uten å bytte til heftig tjukke strenger og kraftige justeringer av gitaren ellers.

Skrevet
Altså. Å stemme ein vanleg gitar rett ned i A _går_ rett og slett ikkje uten å bytte til heftig tjukke strenger og kraftige justeringer av gitaren ellers.

7666645[/snapback]

Merket det, men da lærte jeg noe nytt i dag også da :)

Skrevet

Noen som kan gi meg gode begrunnelser til at jeg skal få lov til å kjøpe meg gitar?

Jeg er 14, bruker mye penger, og mamma synes ikke jeg skal ha gitar, siden hun mener jeg bare kommer til å bruke den i 2 måneder, så legge den ifra meg, det kommer jeg ikke til å gjøre.

Så har du noen ting jeg kan si til henne slik at jeg får lov å kjøpe gitar?

Skrevet

At mor di ikke vil at du skal begynne å spille gitar syns jeg ærlig talt er helt bak mål :p På en annen side har hun jo kanskje et poeng, du kan jo høre med hun om hun kjenner noen som spiller. Da kunne du kanskje lånt en grei stålstrenger og funnet ut om det faktisk er noe for deg :)

Skrevet
Noen som kan gi meg gode begrunnelser til at jeg skal få lov til å kjøpe meg gitar?

Jeg er 14, bruker mye penger, og mamma synes ikke jeg skal ha gitar, siden hun mener jeg bare kommer til å bruke den i 2 måneder, så legge den ifra meg, det kommer jeg ikke til å gjøre.

Så har du noen ting jeg kan si til henne slik at jeg får lov å kjøpe gitar?

7673235[/snapback]

Kjøp deg noe brukt som er i fin stand. Det holder en god stund uten å koste skjorta.

Skrevet
Hvordan kobler jeg gitaren til pc?

Har en overgang fra minijack til jack og en minijack-kabel-thingy.

Har koblet kabelen inn i mikrofon-inngangen på pc'en.

7682580[/snapback]

Ja, da har du vel klart det da? O_o

Skrevet

Dersom du har en gitar med passive pickups (noe de fleste er), vil du nok få meget svakt signal når du kopler direkte til mikrofoninngangen din. Det kan hjelpe mye og bruke Line out på forsterkeren din.

Skrevet (endret)

Hmm.. Cube 30 eller 60..? Skal ha cube etter bursdagen min(i morra), men finner så mange cons & pros mellom de to at jeg blir helt forvirra. Folkene på musikkhuset mener at 30 spiller grautete i motsetning? Noen med noen konkrete meninger om hvilken som er best?

Anyhoo:

Til helga skal jeg til pappa og prøve en Marshall DSL 100, tror jeg det var :dribble:

Endret av edge

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...