Alhe Skrevet 13. august 2008 Rapporter Del Skrevet 13. august 2008 Takk for svar (; Får bruk for begge to ser jeg, men var vanlig G/B jeg først var ute etter, bare surra fælt.. Lenke til kommentar
kalli Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 kalli: Kjøp Seagull S6 om du vil kjøpe fra utlandet, eller Furch Durango om du skal kjøpe fra Norge.Er littegrann dyrere, men det er det beste i den prisklassen, og er ikke snakk om mer enn 1000 kr. så den yamahaen jeg linka til er ikke no? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 I forhold til Durangoen er den så godt som verdilaus. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 14. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Da fikk jeg endelig whammyen i hus. Problemet er bare det at den ikke vil fungere. Det jeg har gjort så langt: 1) Koblet til et adapter fra biltema, som jeg senere fant ut at kun ga 600 mA ved 9V - Whammyen krever minst 1,3 A 2) Koblet til et adapter fra Clas Ohlson, som ga 1,25 A ved 9V - dette fungerte heller ikke 3) Koblet til et nytt adapter som kan gi opp til 3,0 A ved 9V. Whammyen vil rett og slett ikke fungere. Jeg får skrudd den på, alt av leds fungerer fint. Kalibrasjonsfunksjonen fungerer også. Jeg får derimot knapt noen lyd i det hele tatt gjennom når jeg spiller på gitaren. Det som kommer av lyd er skurrete og sporadisk. Har jeg klart å ødelegge whammyen etter kun noen få minutter, eller er det bare noe jeg gjør feil? Lenke til kommentar
kalli Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 I forhold til Durangoen er den så godt som verdilaus. hmm... men folk skryter jo så fælt av den her Immso harmony central GC Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Har du nokon gong sett ein dårleg anmeldelse på nokon av dei sidene? Furch stiller i ein HEILT annan klasse. Lenke til kommentar
kalli Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 hehe, er ikke så mye inne på sånne sider, men mulig du har rett... så... Det er furch Durango som gir mest for pengene i den prisklassen? er det noen som er litt billigere som er bra? Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 14. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Problemet med whammyen er nok så enkelt som at den skal ha vekselstrøm, og jeg har bare prøvd med likestrømsadaptere ^^ Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Er et noen som vet hva man må gi for en MusicMan JP6 i USA? Jeg vurderer å kjøpe en på eBay nå, men skal til New York til neste år og tenkte det egentlig ville være mye enklere å kjøpe en i butikk der (haster virkelig ikke med å kjøpe akkurat nå ). Kan vel spasere rett over grensen når jeg kommer hjem også, og slippe å betale toll? Noen som vet omtrent hva det koster i frakt, toll og forsikring for å få gitaren fra USA til Norge? Lenke til kommentar
M-Gard Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Jeg har funnet ut av at de skruene under dekselet som jeg skal skru på, er for slitte til å gå få tak på med skrujernet. Hvordan skal jeg få skiftet de ut? Skal jeg bare skru de ut og sette inn nye eller? Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Furch stiller i ein HEILT annan klasse. Kan du utdype litt hva som er bedre? Generell byggekvalitet? Er på utkikk etter en stålstrenger akustisk... Lenke til kommentar
oOF Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Jeg har funnet ut av at de skruene under dekselet som jeg skal skru på, er for slitte til å gå få tak på med skrujernet.Hvordan skal jeg få skiftet de ut? Skal jeg bare skru de ut og sette inn nye eller? Du trenger en grispeis. Helt seriøst. Du må bore opp skruen og skru fast en grispeis i skruen og skru den ut. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 hehe, er ikke så mye inne på sånne sider, men mulig du har rett... så... Det er furch Durango som gir mest for pengene i den prisklassen? er det noen som er litt billigere som er bra? Seagull S6 er veldig bra, men de er bare billigere om du kjøper fra utlandet.I Norge koster de omtrent det samme, mens du kan få Seagull S6 grisebillig fra USA. GODT under 300 dollar, se her f.eks. Furch Durango er bedre, men Seagull S6 blir jo mye billigere om du kjøper fra utlandet. Furch koster nesten det samme uansett hvor du kjøper fra. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Furch stiller i ein HEILT annan klasse. Kan du utdype litt hva som er bedre? Generell byggekvalitet? Er på utkikk etter en stålstrenger akustisk... Byggekvalitet, lyd, spelbarheit, i det heile, ja... Lenke til kommentar
M-Gard Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Jeg har funnet ut av at de skruene under dekselet som jeg skal skru på, er for slitte til å gå få tak på med skrujernet.Hvordan skal jeg få skiftet de ut? Skal jeg bare skru de ut og sette inn nye eller? Du trenger en grispeis. Helt seriøst. Du må bore opp skruen og skru fast en grispeis i skruen og skru den ut. Hva er grispeis? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Evt. skru dei ut med tang. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Hva er grispeis? Kalles også skrueutdrager. http://www.novatio.no/novatio/content/prod...rktoy/index.htm Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Her hvor jeg bor, heter dette "Grispikk". Biltema og lignende butikker har sånne i sett. Koster ikke stort. Endret 15. august 2008 av CastorFiber Lenke til kommentar
Alhe Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Noen butikker i oslo jeg kan få tak i løse deksler til humbuckere? Vanlig 50/53mm, skal sitte på min epi lp, regner med det bare er å kjøre på.. Er det greit å bare presse dem på, lime forsiktig etc. eller må jeg frem med loddebolt? Vil dette endre lyden i gitaren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå