Gå til innhold

Økt muskelmasse + kreatin?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Kreatin er ikke nødvendig. Bare se på Lou Ferrigno i 1994, Kreating-tilskudd ble ikke oppfunnet før i 1996...

Herregud da mann! Han brukte andre og sterkere kilder enn kreatin. Kreatin øker utholdenheten.

Lenke til kommentar

Bruker kun proteinpulver jeg. En del kompiser av meg bruker kreatin, eller brukte kanskje. Han ene av dem føyk raskt forbi meg i benken, men nå som han har sluttet etter 1-2 måneders bruk så begynner vi å nærme hverandre igjen. Vi får se hvordan utviklingen går. :yes:

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar
Kreatinfosfat blir brukt opp innen ca 10 sek med anaerob aktivitet med høy intensitet.

 

"Superbolere" bruker både kreatin og proteinpulver. Man kan diskutere hvor nødvendig det er for oss dødlige som ikke sikter mot mr. Olympia.

Herregud, jeg håper ikke dette var seriøst..

 

Proteiner er det som bygger opp musklene (og er med i mange vitale prosesser i kroppen)

Poenget er at du trenger proteiner for å bygge opp det du bryter ned når du trener. Om du får i deg nok fra den vanlige kosten trenger du ikke tilskudd.

 

Kreatin er med å forbedre prestasjoner både styrkemessig og kondisjonsmessig. Jeg vet ikke om det bedrer proteinsyntesen, slik som det er nevnt ovenfor, men det er ihvertfall med å trekke vann inn i musklene. Dette er mye av grunnen til at mange går opp noen kilo når de begynner med kreatin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...