Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Men hvem kan motstå å ri gjennom et vakkert snølandskap, for så å ri gjennom dype fargerike skoger og så langt uti øde ørkenen?

 

AHHH...du har helt rett her. Den kontrasten jeg har nevnt...den er vidunderlig...

 

Det jeg elsker med wow er denne eventyrgrafikken og stemningen som jeg ikke har fått i noen andre spill. Jeg elsker å leve meg inn i den hærlige wow verden..la tankenme flykte inn i denne nydelige verden, så utrolig ulik fra vår til tider gråe og triste verden.

 

I andre spill så får jeg ikke samme følelse av å flykte inn i et eventyr....

 

Klart, noen liker gjerne å spille med grafikk som ligner "vår" verden, men for meg så er dette kjedelig og trist. I vår verden er jeg bare en vanlig grei kar som har unge og kone og jobb osv....I wow er jeg en kriger med hest og nydelig rustning...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det å overdrive? Hvorfor kjøper folk MMORPG? Er ikke det å spille

et sosialt spille der man kan treffe folk man spiller med hver dag?

 

Selvfølgelig er dette helt korrekt Lindquist, men dette er absolutt intet unntak i GW, selvom man quester og gjør missions i instance's. På en måte så synes jeg det er flott at de i GW har integrert missions hvor du nesten blir "tvunget" til å sosialisere og spille med andre (hvis du ikke er en sta person som absolutt vil spille alene eller med NPC'er). Jeg har ihvertfall aldri følt meg ensom i GW, og er forøvrig med i et guild med nærmere 25 medlemmer. Vi både prater og spiller sammen, hjelper hverandre med hva det måtte være osv.

 

Den sosiale delen blir hva man gjør det til selv.

Lenke til kommentar
Men hvem kan motstå å ri gjennom et vakkert snølandskap, for så å ri gjennom dype fargerike skoger og så langt uti øde ørkenen?

 

AHHH...du har helt rett her. Den kontrasten jeg har nevnt...den er vidunderlig...

 

Det jeg elsker med wow er denne eventyrgrafikken og stemningen som jeg ikke har fått i noen andre spill. Jeg elsker å leve meg inn i den hærlige wow verden..la tankenme flykte inn i denne nydelige verden, så utrolig ulik fra vår til tider gråe og triste verden.

 

I andre spill så får jeg ikke samme følelse av å flykte inn i et eventyr....

 

Klart, noen liker gjerne å spille med grafikk som ligner "vår" verden, men for meg så er dette kjedelig og trist. I vår verden er jeg bare en vanlig grei kar som har unge og kone og jobb osv....I wow er jeg en kriger med hest og nydelig rustning...

Grafikken i WoW er ikke mye å skryte av. Men stemmningen den skaper er veldig bra. Så det er et pluss. Du har akkurat de samme områdene i GW da. I går dro jeg opp til fjellene for første gang, og da var det en gradvis overgang fra bart til snødekte fjell og daler. Den store forskjellen mellom WoW og GW her er at GW faktisk har vær med. Det snødde tett på toppen av fjellet.

 

Sosialiseringen vil jeg si er mye den samme i begge spillene. Både i WoW og GW så er guildet ofte det stedet du chatter mest i. WoW har en liten fordel med at du treffer folk når du også er ute av byene, men vil ikke si dette er noe minus med GW egentlig. Funker bra med instancer.

 

GW har storyline quests\missions og der knuser de WoW. Missions er morro :)

 

Sjekk denne tråden fra WoW EU forumet. Akkurat de samme tingene synes jeg var feil med WoW da du kom litt høyere opp i lvl. Les posten til Emma og Minoen!

 

Link

Lenke til kommentar
Ja beklager for alle skrivefeil, men jeg er ikke så god å skrive hurtig.

 

La meg utdype det jeg ikke liker med japansk design.

 

Det er ikke nødvendigvis det at våpnene er store jeg ikke liker. Det er dem i de fleste tegneserier. Nå har jeg ikke spilt GW, så jeg vet ikke helt hvordan GW er "mangapåvirket". Men det jeg misliker med manga er hvordan personene er tegnet. Med øyne så store som suppeskåler og neser små som knappenåler. Det ser jo ut som utenomjordiske vesener...Wow er overdrevet ja..men det er ikke så gale. Ikke det at GW nødvendigvis er slik, men nå forstår du kanskje hva jeg mener med det at jeg ikek liker manga.

Skjønner! Forstod ikke med en gang, men nå gjør jeg det.

Men det som også var det _dårligste_ med WoW, var questene. 90% virket meningsløse, og det samme som alltid

eks:

Drep 10 bjørner. Kom tilbake og få et item.

Og da er det itemet bra i 2 leveler, og så er det for dårlig

 

Nesten alle questene var sånn, noe som ble uhyrlig kjedelig etter en stund..

Lenke til kommentar

Err, manga er en japansk tegnestil og har ingenting med verken gw eller wow å gjøre men ok... Ser folk over alt som ser ut som de har peiling men enda så er det

andre igjen som det virker som har peiling som sier imot de første, så i slutten

så tror jeg egentli det er opp til hva hver enkelt liker, om spillet har dass grafikk

og man syns det er morsomt så er det jo ok. Men det er jo selfølgelig lov å diskutere

og kommentere rundt spillene..

Lenke til kommentar
Err, manga er en japansk tegnestil og har ingenting med verken gw eller wow å gjøre men ok... Ser folk over alt som ser ut som de har peiling men enda så er det

andre igjen som det virker som har peiling som sier imot de første, så i slutten

så tror jeg egentli det er opp til hva hver enkelt liker, om spillet har dass grafikk

og man syns det er morsomt så er det jo ok. Men det er jo selfølgelig lov å diskutere

og kommentere rundt spillene..

??? Kan noen begynne å bruke komma (,), og punktum(.)???

 

Jepp, alt i alt så er det en smakssak. Like saklig som AMD vs Intel, Ati vs GeForce osv.

 

Men som sagt, guildwars synes jeg er bedre.

Lenke til kommentar
http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=359464&hl= <-- der er en tråd om det allerede.

 

Jeg synes Guild Wars er best da det revolusjonerer MMORPG sjangeren og gjør et genialt (og etter min mening vellykket) forsøk på å eliminere grinding, løping og andre kjedelige ting og erstatte de med gøye ting.

 

WoW = 30% Morro, 30% Løping, 30% Grinding for å nå høyere level og 10% Andre ting, for det meste kjedelig.

 

GW = 90-95% Morro, 10-5% Trading osv.

 

EDIT : Og GW har et mye større fokus på teamwork, strategi og hvor god selve spilleren er enn WoW der det meste dreier seg om hvem som er høyest level og med best utstyr.

Guild Wars er IKKE ett MMORPG og er langtifra så interaktiv som WoW.

Endret av Tahiro
Lenke til kommentar

Har jeg sagt det? Sa at det revolusjonerer MMORPG-sjangeren, altså, det gjør den om til CORP. Men om GW er et MMORPG er en evig diskusjon uansett. Det er Massive, (200k folk online samtidig) Online, Multiplayer, Role Playing Game. Men nå skal vi ikke diskutere det, for det har blitt diskutert til døde x ganger allerede. :)

 

Hva mener du med interaktivt?

Lenke til kommentar
Har jeg sagt det? Sa at det revolusjonerer MMORPG-sjangeren, altså, det gjør den om til CORP. Men om GW er et MMORPG er en evig diskusjon uansett. Det er Massive, (200k folk online samtidig) Online, Multiplayer, Role Playing Game. Men nå skal vi ikke diskutere det, for det har blitt diskutert til døde x ganger allerede. :)

 

Hva mener du med interaktivt?

200 000 ? :dribble:

 

Hvis jeg har forstått det rett.. det er kun 1 server i GW.. alle er i byen så blir det bare deg eller guilden når du går uta byen...

 

men betyr det at det er 200 000 personer samtidlig i den byen ? lol (hvis det er så mange online akkurat da ja)............

Lenke til kommentar

Hehe, det hadde selvsagt ikke gått at alle kunne vært på samme plass. Det som skjer er at det blir delt inn i forskjellige districts i outpostene, slik at der du er, er det kanskje 50 andre stykker. Men du kan når som helst reise til et annet district og snakke/teame up med folk. Og om du vil gjøre det med amerikanere eller asiater, så kan du bare reise til et internasjonalt district. :)

Lenke til kommentar

GW minner vel mye om Lineage 2 og lagger som faen i byene. Rent bortsett ifra det så er det en grafisk nytelse uten sidestykke, men denne verdenen klarer ikke å gi meg samme eventyr og innlevelse som WoW.

 

Og som om ikke det er nok så er jeg rimelig lei av å se x antall versjoner av Johnny Råhard springe forbi. Ikke noe dreper innlevelsen så godt som dustete og lite gjennomtenkte karakter navn. :mad:

Lenke til kommentar
GW minner vel mye om Lineage 2 og lagger som faen i byene. Rent bortsett ifra det så er det en grafisk nytelse uten sidestykke, men denne verdenen klarer ikke å gi meg samme eventyr og innlevelse som WoW.

 

Og som om ikke det er nok så er jeg rimelig lei av å se x antall versjoner av Johnny Råhard springe forbi. Ikke noe dreper innlevelsen så godt som dustete og lite gjennomtenkte karakter navn. 

 

Jeg lagger aldri i byene. Har en XP 2800+, Radeon 9800 Pro, 1024 MB Ram og Telenor 1024/256, alt på max. (Bortsett fra oppløsning 1280x960)

 

Angående navnene, enig, men det finnes jo like mye i alle spill.

Lenke til kommentar
Hehe, det hadde selvsagt ikke gått at alle kunne vært på samme plass. Det som skjer er at det blir delt inn i forskjellige districts i outpostene, slik at der du er, er det kanskje 50 andre stykker. Men du kan når som helst reise til et annet district og snakke/teame up med folk. Og om du vil gjøre det med amerikanere eller asiater, så kan du bare reise til et internasjonalt district. :)

cool... så i motsettning fra Diablo 2 så kan man gå til Usa district osv osv ?

 

edit: ja. vet at dette ikke kan sammenlignes med D2 da men :p

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar

Når man logger inn første gang kan man velge mellom 3 "realms" : European, American og Korean. Man kan skifte "realms" 5 ganger.

 

La oss si at du valgte Europa, i Home Districts vil du bare treffe på folk som har valgt Europa som "realm," men, i International Districts kan du møte hvem som helst fra hele verden, men du kan ikke reise til de amerikanske Home Districts , hvis du er i European "realm."

Endret av GuardiaN--
Lenke til kommentar
Når man logger inn første gang kan man velge mellom 3 "realms" : European, American og Korean. Man kan skifte "realms" 5 ganger.

 

La oss si at du valgte Europa, i Home Districts vil du bare treffe på folk som har valgt Europa som "realm," men, i International Districts kan du møte hvem som helst fra hele verden, men du kan ikke reise til de amerikanske Home Districts , hvis du er i European "realm."

ah ok :)

 

gleder meg SYYYYYKT til jeg får meg det i starten av neste måned :yes:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen skriver at GW er best, noen skriver at WoW er best.

Det er greit, folk kan like de spillene de vill.. jeg foretrekker wow forran GW, grunnen er at GW har ikke noe _Fast_ historie..

om man ikke bare leser, "gå å drep 10 bjørner", men også resten, så skjønner man at det er en sammenheng, mange quest går over tid, Defias Broderhood, Quest for å få key til onyxia, går over 6 eller 7 steg, Quest for Scarlet Monastery går over 5 quest, o.s.v.

Har ennå ikke lagt merke til det i GW, men enig at GW, er kanskje litt mer realistisk, litt mer lakt opp for å gjøre quest i Teams og slik.. men ingenting slår WoW, Service, Spillere, Quest, Historie, Landskap, Størrelse, Spilleopplevelse, og ikke minst varighet.

 

det mener jeg! :thumbup:

Lenke til kommentar
Noen skriver at GW er best, noen skriver at WoW er best.

Det er greit, folk kan like de spillene de vill.. jeg foretrekker wow forran GW, grunnen er at GW har ikke noe _Fast_ historie..

om man ikke bare leser, "gå å drep 10 bjørner", men også resten, så skjønner man at det er en sammenheng, mange quest går over tid, Defias Broderhood, Quest for å få key til onyxia, går over 6 eller 7 steg, Quest for Scarlet Monastery går over 5 quest, o.s.v.

Har ennå ikke lagt merke til det i GW, men enig at GW, er kanskje litt mer realistisk, litt mer lakt opp for å gjøre quest i Teams og slik.. men ingenting slår WoW, Service, Spillere, Quest, Historie, Landskap, Størrelse, Spilleopplevelse, og ikke minst varighet.

 

det mener jeg! 

 

pluss extrem full "burning blade" server :!:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...