Gå til innhold

Gir bort 7000 PC-er


Anbefalte innlegg

Jaja, flott at de gir bort så mange utdaterte PC'er.

Ikke utdaterte, men nye pc'er.

Det står ingen plasser i nyheten at PC'ene er splitter nye. Jeg antar det er snakk om PC'er som har vært brukt av Telenoransatte (f.eks leaset ut) og som er 1-3 år gamle, fortsatt brukbare, men utdaterte i telenors øyne.

 

Kanskje lese litt mer enn bare ingressen. De er kanskje ikke rykende ferske rett fra fabrikken, men ny er vel ny?

 

"Gavedrysset fra Telenor består blant annet av 7000 nye bærbare PC-er til trengende ungdomsskoler rundt om i landet."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pøh, den siste millionene har de sikkert tatt fra internet regninga mi! :hrm:

Kan sende minst 10-20 stk. til skola vår, de vi har nå får vi ikke gått inn i Windows med en gang.. Hadde vel vært kjekkere om de hadde bygd ut ADSL nettet til trengende skoler og privatpersoner som bor i skauen! :)

Lenke til kommentar

Hvor kraftige PCene er skal jeg ikke spekulere i her. Det er jo et godt tiltak.

Uansett så har nok telenor litt baktanke med dette også. Dette skaper jo god pr og fører til at mange vil syntes at Telenor gjør noe bra.

-Så baktanken er nødvendigvis ikke stort mer enn at man skaper en god omtale om seg selv i Norge og mer på papiret internasjonalt. Mange store selskap bruker bevisst såkalt "goodwill" kroner i sitt regnskap.

Slikt er jo flott for dem som mottar slik "godvilje", her vinner nok både skoler og telenor på dette.

Lenke til kommentar

Fra Telenors pressemelding:

 

7 000 nye, bærbare pc-er fra IBM med Microsoft XP Professional i skolesett à 15 stk. vil bli gitt til ungdomsskoler som har et stort behov. Kommunene vil bli kontaktet med forespørsel om behov, prioritering av skoler og planer for utnyttelse av IKT.

:thumbup:

*      Læremidlet "HITcomet" som skal lære ungdom å takle IKT-relaterte problemstillinger, blir tilbudt alle klasser i ungdomsskolen via Internett eller CD-ROM.

*    Spillet "GlobalCountdown", lar deltakerne ta stilling til globale miljøspørsmål og IKT-etiske problemstillinger ved bruk av moderne teknologi. Elever i 10. klasse og videregående skole inviteres til Telenors hovedkontor på Fornebu og regionkontorer for å spille. I tillegg tar Telenor spillet med til skoler over hele landet i forbindelse med sin jubileumsturné i høst.

:thumbup:

Telenor vil ikke foreta markedsførings- eller salgsfremstøt i tilknytning til jubileumsgaven.

:thumbup:

 

Dette klarer jeg ikke med min beste (verste?) vilje å konstruere noe negativt med...!

 

Geir :)

Lenke til kommentar

lol....

 

Detter litt ironisk igrunn, for mens de feirer at de er 150 år(eller hva det var) og gir vekk 7000 pc`er, så kutter de ned på andre ting, f.eks. den internett chatten (som har hjulpet meg mest).

 

 

Jaja, go telenor..lol

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Jeg går på videregående, og har (som forventet, ettersom dette gjelder ungdomsskoler) ikke sett noe til dette. På skolen har vi 3 datarom + bibliotek, hvorav alle pcene som står på datarommene er fullt brukbare (tingen er at 2 av rommene alltid er fulle når vi har språkfag, fordi spansken og andre klasser robber dem - vi med fransk må nesten alltid holde oss på biblioteket, og det tredje datarommet er stengt konstant). PCene på biblioteket, derimot, tror jeg aldri vi har hatt noe lignende av her i huset. De har windows 98, men virker som de er designet for windows 3.11. De kræsjer ved surfing, tåler maks 3 vinduer oppe samtidig før de fryser helt. Dette fikk vi erfare i fransken i dag, da vi kun hadde lagret det vi hadde kopiert rett fra nettet, før vi begynte å arbeide med stoffet. Dette skal fremføres i morgen, og har ført til at jeg har sittet en del og gjort lekser nå (hadde liskom nok lekser fra før, når jeg i tillegg måtte gjøre masse ekstra på nytt). Skjønt - vi trenger jo ikke nye pcer, vi trenger lærere som skjønner at istedenfor å stenge inne en haug med brukbare pcer og la oss bruke skrapjernet, så kan de bytte plass...

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Nokon syns sponsing er greitt, andre ikkje. Veldig mange bedrifter gir vekk pcar, men alt for få. Endå færre samlar opp alle pcane dei har på ein gong for å gi dei vekk og på den måten haustar god pr.

 

Personleg syns eg Telenor er ei føregangbedrift i dette tilfellet, alt for mange bedrifter stuar gamle(og fullt brukande) maskiner inn på eit kott.

Lenke til kommentar

faaaaeeennn heller , kan ikke en mod stenge denne tråden?

 

makan til fjortistråd har jeg aldri vært borti, ja selvfølgelig la oss klage på telenor som gir bort 7000 maskiner, og dem har jo ikke skikkelig grafikkkort, det er jo skandale, for vi skal sitte på skola og spille.

 

Er glad jeg er ferdig med ungdomskola for 10 år sia, for ikke h*lvete om jeg ville gått i klasse med slike amøber som skal drive dette landet om 20år. huff......må flytte til utlandet når jeg nærmer meg 50:(

Lenke til kommentar

Det dreier seg om brukte PC'er dette her. Blant annet min gamle Compaq Armada med Pentium 500MHz. Ser ikke noen stor grunn til å klage på dette. Telenor, som alle andre firmaer bytter ut PC'ene sine etter at garantitiden er gått ut og de ikke lenger er "brukbare" i jobbsammenheng. I dette tilfellet er det samlet opp endel PC'er som er gitt til skolen...

 

Det er ikke akkurat spill PC'er men det er da bedre at skolene kan tilby elevene gamle PC'er enn ingen PC'er er det ikke?

 

AD

Lenke til kommentar
Det dreier seg om brukte PC'er dette her.

Feil! Det dreier seg om nye pc'er.

 

Telenor 150 år - gir jubileumsgave til skolen

 

(Fornebu, 8. mars 2005) Telenor feirer 150 år i år og gir i den anledning landets skoleelever en jubileumsgave verdt 80 millioner kroner. Gaven består blant annet av 7 000 nye pc-er som gis til ungdomsskoler som trenger utstyr. I tillegg utvikler Telenor digitale læremidler som skal bevisstgjøre elevene med hensyn til etiske valg knyttet til IKT-bruk.

 

Link: Pressemeldinger 08.03.2005

Lenke til kommentar

Jeg som tok feil. Fant spekken på PC'ene via den linken som meeg la ved.

 

PC spesifikasjonerIBM

IBM ThinkPad R50e

Skjerm: 15" TFT (1024 x 768)

Prosessor: Intel Celeron 330 (1.4Ghz, 400Mhz FSB)

Trådløst: Intel PRO/Wireless 2200BG

Minne: 256 MB (1x256)

Disk: 40 GB Harddisk

Optisk enhet: DVD - ROM

Garanti: 1 års Customer Carry-In

 

Programvare fra Microsoft

Windows XP Professional Edition

Works Suite

 

Men jeg mener at Telenor nettopp har gitt bort en masse brukte PC'er som også skulle til forskjellige skoler... Antok dermed at det var disse det var snakk om her.

 

AD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...