Gå til innhold

Anmeldelse av en voldepisode - Hensikt?


Anbefalte innlegg

Blei i helga, brukbart banka opp. Fikk meg tre slag i trynet og et i ryggen. Det eneste jeg hadde gjort var å kalle en god kompiss for "jævla neger". En kompiss som man kan kødde masse med. De folka (som jeg ikke kjente) trodde vel at jeg var rasist av no slag. 4-5 timer seinere når festen nærma seg slutten, og jeg lå på en sofa og slappa av, så kom det 3 folk. Ene fyrn smocka til meg tre ganger midt i trynet. Kom meg heldigvis unna, uten å ta igjen. Dette vil da karakteriseres som blind vold?

 

Er det noen hensikt å anmelde dette. Vet at fyren ikke er helt stabilt og det skulle ikke foundre meg, om han har flere anmeldelser på seg. Dette kan jo være en av mange anmeldelser for å få han dømt, eller få et eller annet på rullebladet hans (fucke opp livet hans indirekte). Vet selvsagt at politiet har mye annet å prioritere (ta gamle bestemødre som kjører 5km/t over fartsgrensa), men kan de gjøre noe som helst? Eller er serie-forbrytere noe de ikke bryr seg om?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først må jeg si at å kalle en kompis "jævla neger" er rasistisk, uansett om du kan kødde med kompisen eller ikke. Hvorvidt kompisen din tar seg nær av det eller ikke er igrunn irrelevant. men men.

 

Anmeld forholdet. Har du navn på personen(e) og vitner har du en god sak.

Lenke til kommentar

Det er vel i prinsippet rasistisk, men så lenge ikke uttrykket var myntet for dem, så kan ikke jeg sees på som en "provoserer" (i rettslig stand).

 

Når det gjelder vitner. Var aleine da de slo til (annen-etasje), men kom meg ned i første-etasje der det var folk. Alle så at gutta fløy opp etter meg, da jeg gikk for å slappe av. Det at jeg kommer ned med skeiv nese og skikkelig forslått sier vel sitt. Uansett, så tror jeg skal ta turen ned til kammeret i mårra og høre hva jeg bør gjøre.

Lenke til kommentar

Anmeld. Vold er så unødvendig for en slik kommentar, de kunne bare sagt "jævla neger" tilbake og så var man skuls. Jeg ville anmeldt bare for å fucke opp livet til den andre. Hva om du ikke kom deg unna? Hva om du satt med en tannlegeregning på 50,000 f.eks? De som gjorde dette viste dårlig dømmekraft og burde straffes for det.

Lenke til kommentar

Anmeld det, da tror jeg hvertfall forsikringsselskapet ditt vil måtte ta seg av diverse skader du må ha blitt påført her, som du gjerne ikke merker før om mange år.

 

Kanskje mange heller bør stille seg spørsmålet "bør jeg la vær å anmelde forholdet?" i slike saker.

Lenke til kommentar

Du må få det registrert hos forsikringsselskapet ditt, for fremtidige skader. Dermed kan det være lurt å ha det registrert, og dermed helt enkelt få det dekket.

 

Og for å få slikt registrert, må det være anmeldt. Selvom saken blir henlagt, er hovedsaken oppnådd, at det er registrert hos forsikringsselskapet.

Lenke til kommentar

Det er jo greit at man lekemobber en god kompis, men man bør så absolutt ta hensyn til HVOR man er. Man går ikke rundt med en kamerat på Grønland i Oslo og forteller hverandre "pakkisvitser" høyt heller. Selv om det bare er til kompisen din, hører garantert noen thugs det også og kommer bort for å grisebanke dere, som faktisk er en del av deres kultur (forsvare æren til gjengen/familien osv).

Lenke til kommentar
Man går ikke rundt med en kamerat på Grønland i Oslo og forteller hverandre "pakkisvitser" høyt heller. Selv om det bare er til kompisen din, hører garantert noen thugs det også og kommer bort for å grisebanke dere, som faktisk er en del av deres kultur (forsvare æren til gjengen/familien osv).

At vold er en del av enkeltes kultur betyr ikke at det skal respekteres av den grunn.

Endret av farke
Lenke til kommentar

Jeg håper du melder dette. Vold bør ikke tolereres, selv om jeg tror du bør holde ordet neger for deg selv.

 

Det er allerede for mye unødig vold i dette landet; en sørgelig utvikling. Jeg håper du tar denne saken til politiet. Lykke til.

Lenke til kommentar
Nei, men det betyr at man bør være litt forsiktig med mindre man vil BE om bråk.

Teorier er fint å ha på papiret, men i praksis er det ikke sånn at bare man har et prinsipp så går alt bra.

Det er såklart tull og vås. Man skal ikke være redd for å ytre seg fordi noen kan finne på å ty til vold på grunn av det. Det er voldsmennene som skal passe seg.

 

Er det videre sånn å forstå at Bitex mener at det er forskjell på teori og praksis? Er Bitex av den oppfatning at noe kan være bra i teorien men ikke i praksis? Har det da ikke falt Bitex inn at når noe ikke funker i praksis så er teorien gal, og vice versa? Derfor: er et prinsipp bra i teorien er det bra i praksis. Ett av mine prinsipper er ytringsfriheten; hvis noen velger å slå meg ned som følge av noe jeg har sagt er det jeg som vinner "the moral high ground", og med dagens rettssystem vinner jeg også juridisk (skjønt her er det rom for forbedringer - i dagens rettssystem risiskerer man at voldsmenn blir frikjent hvis fornærmede ytret seg injurierende om tiltalte).

Endret av farke
Lenke til kommentar

Folk som har med seg vold som en del av kulturen sin er ikke velkommen i dette landet. I Norge så har vi ett rettsvesen som skal ta seg av konflikter. Hvor effektivt dette rettsvesenet er, er en helt annen diskusjon.

 

Men, håper du anmelder de

Lenke til kommentar
Selv om det bare er til kompisen din, hører garantert noen thugs det også og kommer bort for å grisebanke dere, som faktisk er en del av deres kultur (forsvare æren til gjengen/familien osv).

det er dette som er problemet, at vi skjærer alle over en kam. Hvis vi som nordmenn bestemmer oss på forhånd at alle invandrere som kommer til Norge har vold som en del av sin kultur, så blir ikke forholdet akurat noe bedre. Jeg forsvarer ikke at en gjeng invadrere har grisebanka deg, men det er veldig lett for "oss hvite" og kun fokusere på hudfargen til dem som gjorde det, istedenfor å fordømme selve handlingen.

 

Hadde trådstarter unlatt å nevne etnisk opprinnelse/hudfarge så hadde denne posten garantert ikke vært så aktiv som den er nå.

Lenke til kommentar

Det hadde vært noe helt annet om jeg hadde sagt "jevla utlending/neger/etc" til de folka som hadde banka meg. Men når jeg har en helt vanlig samtale med en kompiss, og jeg slenger ut det uttrykket for å kødde med han. Tilfeldigvis, så overhører de det og kommer bort og konfronterer meg med det. Virker som om enkelte folk kun er ute etter bråk. I de tilfellene jeg har vært borti, så er det ofte tyrkere og ex-jugoslavere som står for dette.

 

Prøver å ikke skjære alle utlendinger under en kamm, men dessverre så har jeg en del dårlige erfaringer med utlendinger, på min alder skal det sies. Har ikke noe imot utlendinger generelt, så lenge de oppfører seg skikkelig.

 

Har veldig lyst å anmelde, men er litt i tvil. Er litt redd for represalier. Fikk jo kun en (skikkelig) blåveis og litt vond nese, så det spørs om det er verdt å leve i "frykten".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...