Gå til innhold

Anmeldelse av en voldepisode - Hensikt?


Anbefalte innlegg

Selv om det bare er til kompisen din, hører garantert noen thugs det også og kommer bort for å grisebanke dere, som faktisk er en del av deres kultur (forsvare æren til gjengen/familien osv).

det er dette som er problemet, at vi skjærer alle over en kam. Hvis vi som nordmenn bestemmer oss på forhånd at alle invandrere som kommer til Norge har vold som en del av sin kultur, så blir ikke forholdet akurat noe bedre. Jeg forsvarer ikke at en gjeng invadrere har grisebanka deg, men det er veldig lett for "oss hvite" og kun fokusere på hudfargen til dem som gjorde det, istedenfor å fordømme selve handlingen.

 

Hadde trådstarter unlatt å nevne etnisk opprinnelse/hudfarge så hadde denne posten garantert ikke vært så aktiv som den er nå.

Du har et veldig godt peng der!

 

Jeg syns du bør anmelde det. Utlending er jeg også, og jeg pleier ofte å kødde med kompiser ved å kalle dem ting osv. Det er humor; intern humor for mange, og på ingen måte ment som nedsettende mot andre. Blåser i om en pakistaner eller nordmann slår til meg. Når noen bruker vold mot deg, skal de straffes. Hadde det vært meg, hadde jeg sikkert tatt igjen skikkelig. Men anmeldelse er selvsagt det mest fornuftige og til det beste!

 

Men bare lurer på et par ting... Du stod med en kompis og kalte ham "jævla neger". Var kompisen din utlending selv? Og de folka som overhørte deg..de kom bare opp til sofaen der du satt og slo til deg uten å si noe? eller sa de noe mens/før/etter de slo deg? Og etter at de hadde banket deg, løp de bare vekk? Ingen kamerater hjalp deg? - Bare lurer av nysgjerrighet...

Endret av DigitaL BlasteR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde det vært meg, hadde jeg sikkert tatt igjen skikkelig.

det er en ekstremt idiotisk løsning! å påføre dem smerte, for så o gmest sannsynlig bli jult opp av de igjen osv, er da en dårligere løsning enn å anmelde, og få betalt penger av de som påførte deg smerte. elle ri beste fall få de satt inn!

 

jeg stemmer på 3måneder ubetinget! :w00t:

Lenke til kommentar
Hadde det vært meg, hadde jeg sikkert tatt igjen skikkelig.

det er en ekstremt idiotisk løsning! å påføre dem smerte, for så o gmest sannsynlig bli jult opp av de igjen osv, er da en dårligere løsning enn å anmelde, og få betalt penger av de som påførte deg smerte. elle ri beste fall få de satt inn!

 

jeg stemmer på 3måneder ubetinget! :w00t:

Sant nok, men når man er i en situasjon der og da, tenker man ikke med særlig klart hode. Man hisser seg jo opp når noen oppfører seg slik, og hjernen er ikke akkurat innstilt på at personen(e) skal straffes via rettsystemet og at man skal tjene penger på det. Men som sagt, det er selvsagt åpenbart at den beste løsningen er å anmelde saken!

Lenke til kommentar
Selv om det bare er til kompisen din, hører garantert noen thugs det også og kommer bort for å grisebanke dere, som faktisk er en del av deres kultur (forsvare æren til gjengen/familien osv).

det er dette som er problemet, at vi skjærer alle over en kam. Hvis vi som nordmenn bestemmer oss på forhånd at alle invandrere som kommer til Norge har vold som en del av sin kultur, så blir ikke forholdet akurat noe bedre. Jeg forsvarer ikke at en gjeng invadrere har grisebanka deg, men det er veldig lett for "oss hvite" og kun fokusere på hudfargen til dem som gjorde det, istedenfor å fordømme selve handlingen.

 

Hadde trådstarter unlatt å nevne etnisk opprinnelse/hudfarge så hadde denne posten garantert ikke vært så aktiv som den er nå.

Du har et veldig godt peng der!

 

Jeg syns du bør anmelde det. Utlending er jeg også, og jeg pleier ofte å kødde med kompiser ved å kalle dem ting osv. Det er humor; intern humor for mange, og på ingen måte ment som nedsettende mot andre. Blåser i om en pakistaner eller nordmann slår til meg. Når noen bruker vold mot deg, skal de straffes. Hadde det vært meg, hadde jeg sikkert tatt igjen skikkelig. Men anmeldelse er selvsagt det mest fornuftige og til det beste!

 

Men bare lurer på et par ting... Du stod med en kompis og kalte ham "jævla neger". Var kompisen din utlending selv? Og de folka som overhørte deg..de kom bare opp til sofaen der du satt og slo til deg uten å si noe? eller sa de noe mens/før/etter de slo deg? Og etter at de hadde banket deg, løp de bare vekk? Ingen kamerater hjalp deg? - Bare lurer av nysgjerrighet...

Han er neger ja. Kallern "jævla neger" for kødd. Han tenker jo ikke over det i det hele tatt. Ingen som reagerer på det bortsett fra dissa utlendingene. 4-5 timer senere så får jeg et par slag i trynet. Var alene da det skjedde. Det var også helt på slutten av festen, så var stort sett bare jenter igjen, så var vanskelig å mobilisere et motangrep. Fant det like greit å bare ta slaga og stikke av gårde. Kunne gått enda verre. Veit aldri med tyrkere eller serbere i fylla :roll: Hold dere unna sier jeg, med mindre du kjenner dem.

 

Saken er anmeldt.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Han er neger ja. Kallern "jævla neger" for kødd. Han tenker jo ikke over det i det hele tatt. Ingen som reagerer på det bortsett fra dissa utlendingene. 4-5 timer senere så får jeg et par slag i trynet. Var alene da det skjedde. Det var også helt på slutten av festen, så var stort sett bare jenter igjen, så var vanskelig å mobilisere et motangrep. Fant det like greit å bare ta slaga og stikke av gårde. Kunne gått enda verre. Veit aldri med tyrkere eller serbere i fylla :roll: Hold dere unna sier jeg, med mindre du kjenner dem.

 

Saken er anmeldt.

Bra du anmeldte det :thumbup:

 

Er vel liten trøst, men du fikk "bare" litt vondt det går over. Men at de som skal være så "tøffe" osv. Må komme når du er alene og være et stort overtall slik at de har tilnermet null risiko for å banke deg. Det er de som taper mest på sånnt! De viser feighet dummhet og overhodet ikke respekt som de tror de får!

Lenke til kommentar

Jeg syns også du skal anmelde. Det var nok ikke den beste ideen og slenge ut en sånn kommentar som andre (som ikke kjenner deg og kameraten din) kunne høre men det verste jeg mener du skulle forvente er en diskusjon eller krangel med de som reagerte.

 

Dessverre tror jeg ikke saken din kommer til å bli veldig prioritert men er det nok folk som deg som anmelder idiotene kan det kanskje skje noe.

Lenke til kommentar

Ja, og det som kommer til å skje er at fyren ikke kommer til å tørre å bevege seg ute de neste ukene, for de som får anmeldelsen mot seg er ikke så fjerne at de ikke kan legge sammen 2 og 2 og skjønne hvem som anmeldte dem.

Mye trøbbel og sjelepine bare for å opprettholde et prinsipp som noen på et hardware-forum har bestemt.

Lenke til kommentar

Tror jeg allerede kan komme med utfallet av anmeldelsen"saken er henlagt pga bevisets stilling".Det er allikevel bra at du går til anmeldelse.Flere skulle gjordt som deg,for å få frem store mørketall av voldsepisoder.Det er en brøkdel av voldsepisoder som blir anmeldt pga politiets manglende oppklaringsprosent og resurser.

 

Tilliten min til politiet,blir alvorlig svekket når jeg hører om episoder som.Politiet har ikke tid til å rykke ut til villainbrudd,hvor eier har fått tak på banditten.

Bruker store resurser på å jakte på de "storkriminelle" mopedtrimmerne.

Ligger i busker og kratt for å ta fartsyndere som kjøre 10-15kmt over i 70 og 80 soner,og er fullstendig fraværende ved skoler og der hvor barn ferdes.

Minimalt med promillekontroller og den utrolig lave oppklaringsprosenten på voldsepisoder.

 

Det er viktikere å få bukt med blind vold,enn å bøtelegge mindre fartsovertredelser og mopedtrimmere.

Endret av egmur
Lenke til kommentar

Selvfølgelig skal han anmelde! Å gå å være redd de skal straffe han for det har han ingen grunn til.. De gjør nok ikke det da "mammas lille pakkis gangster" egentlig ikke er så tøff! Og hvem sitter igjen med ære? Du eller de som kom flere og banka deg og nå er anmeldt? En anmeldelse svir mer en et slag. Du vinner over dem på den måten! OG kommer de igjen er det bare å gjenta prosedyren! Du er dømt ti lå vinne, er ikke mafiaen vi snakker om her, men pakistanere med dunbart og midtskill

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...