Gå til innhold

WoW, er du avhengig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg er afhængig... Det eneste der ikke kommer i vejen for wow er gf'en og familien.

Har lagt mig syg et par gange for at spille wow ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lasta ned musikken til spillet (små snutter bare da) og lagt dem over på iPod`en min. Så da kan jeg høre på dem når jeg sitter i forelesning og får abstinenser. Bare å lukke øynene og man er i spillet med en gang. Er faktisk ganske bra musikk..Takk til Jason Hayes.....

Marsan

Gjest Slettet-QqZexW9o
Skrevet

Oppe i 2dager og 3 timer. Tja på en mnd er vel ikke det så ille :)

Skrevet

Avhengig? Neida.

Joa.. Kanskje litt.. Første to ukene spelte ej som NE. Tok ting ganske roli. Spelte vel 4-5 tima pr dag. Skifta ej til en anna server som e pvp der søskenbarne mitt spela. Då va de ej klikka på WoW. I langfri på skulen stikke ej heimatt og spela wow. En vanli dag spela ej wow frå 1500 til 0300 (ej spelte ikkje mykje data før).

For en måned sida gleda ej mej til ej kunne kjøpe fortsettelsen til The Elders Scrolls. No gleda ej mej berre til ej kan stikke på butikken og finne meir kaffi som vil holde mej våken.

BTW: Prøvde og spele cs i går. Konstant-gå-knappen funka ikkje. Løysning nåken?

Mildt sagt avhengig

:w00t:

• 1 år senere...
Skrevet

Mega bump alert!

Heh, jeg synest det var veldig morsom lesing dette her, som nå snart er 2 år siden!

Stilig å se hva vi tenkte om avhengighet da! Bare se nå, 2 år etter, hva WoW har blitt til! Store stygge slemmen i dataspill når det gjelder avhengighet, bare for noe dager siden ble en ung gutt (tror jeg) sendt på sykehus pga. spill problemer!

Hvem av oss i denne tråden (og andre) kunne tenkt seg dette for 2 år siden? :O

(Ps om dette ikke er lov, slik mega bump, så bare slett den, men jeg synest der er ganske spennende/artig)

Jeg vil også, etter å ha lest gjennom inleggene mine som jeg skrev for 2+ år siden, si unnskyld til alle, for jeg var virkelig en liten drittunge. :p

Skrevet

Anser ikke meg selv som avhengig av wow. Har ikke problemer med å gjøre andre ting, og får ikke abstinenser av å reise til hafjell og stå på fjøl noen dager istedenfor.

Nå har jeg ca 130 dager /played, så jeg har jo holdt på en stund.

wow er en av mine interesser, men jeg forsaker ikke andre ting. (familien, jobb, trening venner osv) Spiller når jeg har lysst.

Hva er alternativet da? Sitte å se på tv og alskens tv serier? Meh, da er det mer sosialt å spille wow på kveldene. :)

Gjest Slettet-v6cLnSOv3V
Skrevet

Jeg? Avhengig? Uhmm..

Oj, ding 66 :D

Skrevet (endret)

Jeg spillte det under betatestingen og kjente det at "dette var skummelt morsomt", så jeg har ungått å kjøpe det fordi jeg VET jeg kommer til å bruke for mye tid på det hvis jeg kjøper det.

Men jeg kjenner en kar som her HELT hjernevasket når det kommer til wow. Han snakker IKKE om NOE annet. Uansett tema man prøver å snakke om, så drar han inn wow, konsekvent. Han slo også opp med dama si fordi hun ikke ville begynne å spille wow sammen med han.

Hans syn på det å skaffe seg jobb var noe i den rettning som (veldig nedkortet): Du må jo ha en inntekt slik at du kan spille wow. Utover det trenger man ikke stort.

Han fortalte også at han hadde fantasier i en rettning a'la: "hvis du blir med å raide med meg i kveld kjære, skal jeg gjøre noe for deg i real life i senga" :dribble:

Dette er fakta faen, og er skikkelig tragisk. Gutten skal til høsten begynne på IKT fordi han liker å spille wow, og tror da dette er studierettningen. Ellers kan han ikke en DØYT om data. Spør du meg er gutten totalt fortapt og burde seriøst legges inn på rehab.

Har også en del venner som ikke klarer å la være å snakke om wow når vi samles til sosialt samvær. De er ikke hekta på samme måte, men det er irritabelt og utidig at man ikke klarer å utelukke akurat wow fra samtalen. Det blir jo veldig kjedelig og rett og slett flaut for oss andre som sitter der.

Endret av JKJK

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...