Gå til innhold

Trenger jeg egen kjøling til WD Raptor 74GB?


Anbefalte innlegg

Har en Raptor disk som systemdisk i pc'en min. Den står alene, nederst i bunn av kabinettet. Den har ingenting over seg, så der er det god klaring. Det jeg lurer på er om jeg må ha egen kjøling til den, eller kan jeg bare ha den sånn det er i dag?

Noen som har noen erfaringer med denne disken og varme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et miditower (aopen), og har 1 kabinettvifte i den. Hvis jeg skulle bestemme meg for å gå for en kjøler, er det noen som har noen tips da? Nå står disken i en 3,5" brønn, finnes det kjølere til det? Eller må jeg i tilfelle flytte den til en 5 1/4 brønn?

Lenke til kommentar

Jeg har en Raptor 36GB og en Seagate 200GB i en SHuttle = trangt. Idle og under normal jobbing går det helt fett. Begge diskene holder seg på litt over 40 grader.

 

Men under defragmentering kjører Raptoren seg opp på 50 grader, og Speedfan setter opp viftene på fullt.

 

Mitt råd: Sett på defragmentering av Raptoren din, og sjekk temperaturen med program som f.eks SpeedFan. Opp mot 45 grader skulle ikke være noe problem, nærmere 50 krever kanskje en liten vifte til som blåser på harddisken.

Lenke til kommentar

Har en Vantec Vortex Drevkjøler til min Raptor 74GB.

Den funker bra, med viften på low ligger den på rundt 30 grader til vanlig.

Glemmer jeg å slå den på, kan Raptoren plustelig ligge på litt over førti grader.. Og det er idle..

 

Vil anbefale en form for kjøler til den, da det fører til at disken varer lenger og har det bedre..

Lenke til kommentar
Jeg har en Raptor 36GB og en Seagate 200GB i en SHuttle = trangt. Idle og under normal jobbing går det helt fett. Begge diskene holder seg på litt over 40 grader.

 

Men under defragmentering kjører Raptoren seg opp på 50 grader, og Speedfan setter opp viftene på fullt.

 

Mitt råd: Sett på defragmentering av Raptoren din, og sjekk temperaturen med program som f.eks SpeedFan. Opp mot 45 grader skulle ikke være noe problem, nærmere 50 krever kanskje en liten vifte til som blåser på harddisken.

40 grader :| mine er alle under 40 dem.. 16grader 24grader og wd som er på rundt 30

Lenke til kommentar
Jeg har en Raptor 36GB og en Seagate 200GB i en SHuttle = trangt. Idle og under normal jobbing går det helt fett. Begge diskene holder seg på litt over 40 grader.

 

Men under defragmentering kjører Raptoren seg opp på 50 grader, og Speedfan setter opp viftene på fullt.

 

Mitt råd: Sett på defragmentering av Raptoren din, og sjekk temperaturen med program som f.eks SpeedFan. Opp mot 45 grader skulle ikke være noe problem, nærmere 50 krever kanskje en liten vifte til som blåser på harddisken.

40 grader :| mine er alle under 40 dem.. 16grader 24grader og wd som er på rundt 30

16 grader? Hvor kaldt har du det på rommet da?

Lenke til kommentar
Jeg har en Raptor 36GB og en Seagate 200GB i en SHuttle = trangt. Idle og under normal jobbing går det helt fett. Begge diskene holder seg på litt over 40 grader.

 

Men under defragmentering kjører Raptoren seg opp på 50 grader, og Speedfan setter opp viftene på fullt.

 

Mitt råd: Sett på defragmentering av Raptoren din, og sjekk temperaturen med program som f.eks SpeedFan. Opp mot 45 grader skulle ikke være noe problem, nærmere 50 krever kanskje en liten vifte til som blåser på harddisken.

40 grader :| mine er alle under 40 dem.. 16grader 24grader og wd som er på rundt 30

16 grader? Hvor kaldt har du det på rommet da?

akkurat nå så er det 20 grader ;)..

Lenke til kommentar

akkurat nå så er det 20 grader ;)..

Da er det vel ganske vanskelig å få en disk (som faktisk produserer varme) til å være kaldere enn romtemperaturen?

 

Herr Brun

ikke spørr meg. S.M.A.R.T verdiene gir meg den varmen. så da får du vel se det som missvisende ;).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...