Gå til innhold

Gode hodetelefoner til mp3 spiller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Greit at koss porta pro har bra lyd, men at du må opp i 1-2000kr pisklasse for å få tak i noe betre er overdrevet.

Tviler på at de er betre enn mine AKG K240... Men de tror jeg ikke at jeg gidde å bruke på mp3-spilleren min... :p

 

Derfor er jeg ute etter noen headphones rundt 5-800kroners klassen, helst plugger.

Har kjøpt noen sony-plugger med de sprenger heile veien. Og jeg spiller ikke så høyt. :!:

 

Tips?

Jeg har ikke problemer med å bestille fra utlandet, bare det er kvalitet og god lyd på de jeg kjøper.

Lyden må og være bra, prioriterer lyd høyt og at de ikke sprenger. :)

 

 

EDIT; Kan strekke meg litt på prisklassen, BARE de leverer god lyd og har grei kvalitet. :)

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale Shure E2c. Lyden er veldig god, men bassen er kanskje litt lav. Dette er "in-ear" ørepropper, så de isolerer meget bra. Dette passer helt perfekt til trening i støyende miljøer (Les: Høy skrikekjerringtekno). En annen gevinst er at du slipper å ha volumet på maks for å klare å høre teksten eller andre detaljer. Skånsomt for øre og batteri.

 

Samtidig vil jeg benytte anledningen til å advare mot Sony EX71. For meg isolerte ikke disse på langt nær like bra som Shure E2. Du får kun med tre par gummipropper til ulike størrelser, mens du får med langt mer med Shure. Lyden var også dårligere og ledningen var av elendig kvalitet. Det er ikke kult når ledningen får rynker og konsistens som (lett tyggbar) lakris.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Da kjøpte nok du dei i Noreg. Kjøpte nettopp Grado SR-80, frå USA. Der var prisen 600. På HiFi-klubben må du ut med 1650 for det samme headsetet. Dei er EKSTREMT overprisa her heime. Det er ganske synd.

6841803[/snapback]

 

Stemmer, kjøpte via et tilbud på nettet. Er kanskje litt gammeldags, fordi jeg spanderer litt mere penger for tryggheten i tilfelle reklamasjon.

Lenke til kommentar
Har sjølv hatt Koss Porta-Pro, så eg veit fint kva eg snakkar om. Er nok du som trur du har eit superheadset, og at det er kjempebra. Det druknar i bass, er stygt, og er frykteleg ubehagelege å bære.

Prøv eit headsett til over tusenlappen, så fortstår du at det er dritt.

6841718[/snapback]

 

Veldig enig.

Oppskrytt til tusen av rosa metaldiggendefjortisjenter.

I tillegg til alt du nevnte kan jeg legge til at de støyer noe skrekkelig for alle rundt.

Trodde jeg skulle bli gal etter å ha sittet på bussen inn til oslo bak ett par PortaPro.

 

Jeg kan anbefale AKG K26p. De har halvåpne elementer så du slipper å høre støy/støye, samtidig som klokkene ikke blir store som hus. Lyden er veldig bra, til tross for den gunstige prisen. Sjekk prisguiden. Mener å ha lest de er testvinnere i sin klasse av Lyd & Bilde, hvilket jeg også kom fram til etter å ha prøvd Sennheiser, KOSS og Creative.

For all del, prøv de før du kjøper, det er ikke alle som syntes de er like gode på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...