Gå til innhold

Hva slags skjermkort burde jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Velkommen til forumet!

 

Jeg personlig anbefaler 6600GT eller 6800 ;)

Det er nok mest for pengene ja. Hadde riktignok vært greit med en oppgitt prisklasse.

 

Vil forresten vise til nettikettens del Hva er "dårlig bruk av emnefeltet"?

Trykk edit ved det øverste innlegget og skriv en litt mer utfyllende tittel, gjerne hvor du tar med prisklasse og hva det gjelder (på forsiden ser man ikke kategorien du poster i). ;)

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
da sier jeg:

Hvorfor kjøpe 6800u når man kan kjøpe:

x800xt om ikke å snakke om x800xt pe som begge yter like mye eller bedre enn 6800u.

Da sier jeg: XT og XT PE er ikke bedre kjøp enn det ultra kortet, faktisk litt dårligere. Forskjellene er minimale og du finner ikke XT PE kort til 3495,- noe sted og heller ikke XT. Selv om du er ati fan betyr det vel ikke at du ikke kan være objektiv? ;)

Lenke til kommentar
Selv om du er ati fan betyr det vel ikke at du ikke kan være objektiv? ;)

ati fan?

hvorfor skulle jeg være det. fordi jeg mener at ati har de beste toppkortene akkurat nå?(alle over 3500,-)

vel, da må jeg være nVidia fan også, for jeg mener nVidia har gitt ati grisebank i kategorien mellom 1500,- til 3000,-

 

Da sier jeg: XT og XT PE er ikke bedre kjøp enn det ultra kortet, faktisk litt dårligere.

hvorfor er det dårligere da. hadde vært morro om du kunne begrunne det til meg, med tanke på at de fleste teste faktisk viser at xt yter ca 3% bedre i vissetilfeller, riktig nok oftest likt, og at x800xt pe yter opp til 6-7% bedre i andre tester, men gjennomsnitlig rundt 4%. hvordan kan det da være et dårligere kjøp?

pga prisen? vel skulle jeg finne på å bruke så mye penger som 3500,- på et skjermkort, ville jeg ha lakt til 100,- ekstra å fått et som er enda ørlitt bedre enn det jeg orginalt hadde tenkt meg. hadde ikke du det?

 

edit: men alle 3 kortene er seffølgelig fantastisk ytelses kraftige kort, men jeg mener nå at xt og xt pe gir noe mer for pengene hvis man spiller mye(noe man ofte gjør hvis man skal bruke så mye penger på skjermkort)

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

hvorfor er det dårligere da. hadde vært morro om du kunne begrunne det til meg, med tanke på at de fleste teste faktisk viser at xt yter ca 3% bedre i vissetilfeller, riktig nok oftest likt, og at x800xt pe yter opp til 6-7% bedre i andre tester, men gjennomsnitlig rundt 4%. hvordan kan det da være et dårligere kjøp?

pga prisen? vel skulle jeg finne på å bruke så mye penger som 3500,- på et skjermkort, ville jeg ha lakt til 100,- ekstra å fått et som er enda ørlitt bedre enn det jeg orginalt hadde tenkt meg. hadde ikke du det?

 

edit: men alle 3 kortene er seffølgelig fantastisk ytelses kraftige kort, men jeg mener nå at xt og xt pe gir noe mer for pengene hvis man spiller mye(noe man ofte gjør hvis man skal bruke så mye penger på skjermkort)

Jeg har ikke sett noe tilgjengelig xt kort til 3595,- Eksisterer det så er jo prisen veldig bra. :)

 

Det med ati fan var litt for å trekke deg og litt fordi du etter mitt syn har et veldig urealistisk forhold til den faktiske ytelsesforskjellen mellom 6800 Ultra og X800XT PE. Jeg mistenker at du ville blitt overrasket over hvor liten forskjellen faktisk er.

Lenke til kommentar
Jeg mistenker at du ville blitt overrasket over hvor liten forskjellen faktisk er.

hehe, jeg har hatt begge kortene hk'et mitt og prøvd diverse spill på høyest mulig grafikk, og ja, bortsett fra benchmarkene er ikke forsjellen større enn noen fps.

men hvis man liker å spille, så kan disse fps'ene bety fryktelig mye!

 

så da må jeg nok skuffe deg ;)

jeg har nok "litt" mer peiling enn du trur :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...