Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 457 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1019
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nodespenning er ikke ille. Bare vær konsekvent - definer alle strømmer ut, bruk spenning i node - spenning i "andre node" (altså gjør ting rett vei) så går det bra.

Begynner du å definere strømmer forskjellige veier og slikt, blir det fort tull. Det gjorde jeg før, men etter å ha vært studass dette semesteret ser jeg at den metoden forvirrer mange. Det letteste er altså å være helt konsekvent.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nei, det trenger du ikke. Medrakil ville vel gi inntrykk av at han hadde skrevet veldig mye. ;)

7467700[/snapback]

Stod et tips i det ene kompendiet om at det var lurt å skrive på annenhver linje fordi da ble det lettere å rette og sånt...

Skrevet

Ah, under 24 timer igjen til eksamen i Produksjons- og driftsteknikk. Har knapt åpna boka siden midtsemesterprøven (måtte se litt i den for å klare prosjektoppgaven). Føler dette kan spennende.

Skrevet
2MX er ikke et krav for å komme inn på linjene som har matematikk for økonomer? Vi kan godt bytte eksamen, jeg kan ikke si at jeg gleder meg til DiskMat og Matte 1.

7469409[/snapback]

Ingen krav i det heletatt, og ingen anbefalte forkunnskaper på faget.

Vi brukte de 3 første ukene med å gå igjennom heeeeelt grunnleggende ting som pytagoras etc. :sleep:

Akuratt nå regner jeg på grenseverdier, derivasjon og noen oppgaver om stasjonære punkt :D

Skrevet
Ah, under 24 timer igjen til eksamen i Produksjons- og driftsteknikk. Har knapt åpna boka siden midtsemesterprøven (måtte se litt i den for å klare prosjektoppgaven). Føler dette kan spennende.

7474517[/snapback]

Sånn omtrent nå fant jeg ut hva pensum er, og ganske mye av det har jeg ikke hørt om.

Skjerpings til neste år!

Skrevet
Skjerpings til neste år!

7477384[/snapback]

Det sier man vel hvert år? :p

Statistikk gikk til helvete :( Jeg hater statistikk.

Skrevet
Skjerpings til neste år!

7477384[/snapback]

Det sier man vel hvert år? :p

7477400[/snapback]

Det stemmer, men er best å si det i år også. Så slipper jeg føle at dette går ad dundas.

Skrevet
du går maskin, zlatzman? er det PuP 3 det er snakk om, eller er du høyere oppe i årene? :)

7477627[/snapback]

PuP3, Produksjons- og driftsteknikk ja. Gamle eksamener inneholdt mer formler og sånn enn jeg hadde trodd. Har mer lest på de overordnede linjene. Blir spennende å se hva slags eksamen jeg får.

Til alle: Lykke til med dagens eksamen!

Skrevet
Det gikk faktisk rett i dass. Håper jeg står.

Og juleferien starter ikke før den 20. desember, tre eksamener igjen :(.

7483777[/snapback]

Gikk ikke så bra det burde ha gjort her heller, but big who cares. F e r i e !

Skrevet
Da ønsker jeg samtlige som skal ha Diskré i morgen lykke til, håper at Haaken mot formodning har klart å lage noe feilfritt.

7479296[/snapback]

Men nei, allerede på første oppgave dukket det opp en liten (men viktig feil) :p

Skrevet
Da ønsker jeg samtlige som skal ha Diskré i morgen lykke til, håper at Haaken mot formodning har klart å lage noe feilfritt.

7479296[/snapback]

Men nei, allerede på første oppgave dukket det opp en liten (men viktig feil) :p

7483813[/snapback]

haha jeg veit, så urkomisk. Den gutten der klarer ikke å gjøre noenting feilfritt :tease: . Ellers synes jeg eksamen var relativt grei, selvom jeg måtte slite litt med induksjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...