Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 457 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1019
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den som skjønner Kant opp med labben. Jeg håper ikke det er så mange andre for i såfall er jeg dum.

Den som skjønner Kant opp med labben. Jeg håper ikke det er så mange andre for i såfall er jeg dum.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kant er nok den verste ja. Uhorvelig mange merkelig uttrykk og sammenhenger. Men han er jo bare en av mange, så kan du alle bortsett fra Kant så går det sikkert bra :)

Skrevet

Oi, jeg fikk dobbel-post, bare at det var ikke en dobbel post.

Jeg vil ha følgene oppgave: Hva er sikkert viten/(Kan vi ha sikker viten) Drøft dette ut i fra sentrale tenkere fra pensum.

Da skulle jeg klart meg ganske bra.

Gjest Slettet-D7I5Gr2
Skrevet

Er sånn at du kan velge oppgave.

En av oppgavene går nesten garrantert ut på Moral.

Skrevet

Vet, jeg har sett på gamle eksamens sett. Er mye som går igjen. Dog moral kan være litt vanskligere igjen. Fordi moralen må ofte begrunnes utifra de forskelige syn tenkeren har.

Men dette er vel ikke en ex phil trå så jeg skal tilbake til min bok og slutte å forsøple.

Skrevet

Om alle oppgavene går ut på at man må vite noe om det som står etter Kant i boka (cirka halvparten av boka) er jeg fucked. Her skal det gambles.

Skrevet

Vil ønske alle sammen lykke til i morgen. Har vært beroligende å se at jeg på langt nær er den eneste som sliter med denne. :D

Skal bare lese gjennom noen av sammendragene fra Dybvig*2 jeg nå, så er jeg klar.

Skrevet

Om 15 timer er marerittet over, fatt mot alle mann! Som det ble kommentert tidligere, lyset som du ser i enden av tunnelen skal snart passeres og legges _langt_ bak seg =) Lykke til i morgen alle medfilosofer!

Skrevet

Vet ikke hva øvingene var i år. Men vi fikk hvertfall en tro kopi av en av øvingsoppgavene på eksamen. Noe med Aristoteles, og hans syn på ett eller annet (Menneske/naturen??). Også skulle man sette det i lys av Descartes tenkning. Les på øvingene dere har skrevet (forhåpentligvis selv), så skal det meste gå bra. Det vil være en såkalt plankeoppgave som går ut på øvingene. Klarte en finfin C etter å ha lest i 2 dager med kompendium. Altså ingen repetisjonshefte på mange sider. Kompendiet var på omlag 60 sider eller noe. Dra inn morsomme elementer, så får dere og sensor en morsom skrivning/lesing. F.eks skyggehistorien til Descartes/Hume eller hvem det nå enn var. Om at skygemenneskene kunne man ikke se, og da kunne man ikke vite at de var der. Eller noe slikt svada. Glad jeg er ferdig med det :)

Og det vil nok dere også være rundt kl 13.00 imorgen.

Skrevet

Blir skjønt å være ferdig med exphil ja. hvis jeg står...

Er egentlig helt fucked om jeg ikke får det jeg jeg har lest om. Kan sikkert skrive en C om noe som Hobbes, Machiavelli og Hume, men blirre no annet kan det gå laaangt ned.

Kant er forresten også greit, mer forståelig på filosofi.no enn i boka though

Skrevet

Jeg håper mest på øving 2, den med Aristoteles, Hobbes og Machiavellis syn på forholdet mellom menneske og samfunn. Det er faktisk en smule interessant, og da er det lettere å lese om.

Skrevet

Yeah. Eg håpar også på den som "plankeoppgåve". Den eller nr. 3 av øvingsoppgåvene. Å ramse opp litt falsifikasjonsteori samt paradigmer skal ikkje vere så altfor vanskeleg :)

Skrevet

Eg forventar du acer'n Quakie. Uansett så blir det ein litt forsinka eksamensfest nede i Klostergata etter nyttår! Me sjåast.

Lykke til i morgon alle saman. Vi sit alle i same båt :)

Gjest Slettet-D7I5Gr2
Skrevet

Møtes på Hallen gutter(og jente)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...