Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

For alle som leter etter andre ting å gjøre enn å lese til eksamen anbefales denne
.

 

Randall Munroe is the creator of xkcd, a webcomic of romance, sarcasm, math, and language. Munroe on Munroe: "I'm just this guy, you know? I'm a CNU graduate with a degree in physics. Before starting xkcd, I worked on robots at NASA's Langley Research Center in Virginia. As of June 2007 I live in Massachusetts. In my spare time I climb things, open strange doors, and go to goth clubs dressed as a frat guy so I can stand around and look terribly uncomfortable. At frat parties I do the same thing, but the other way around."

 

This Authors@Google event took place December 7, 2007 at Google Headquarters in Mountain View, CA.

 

http://www.xkcd.com

Thanks a bunch! Akkurat hva jeg trengte for å spe ut exphil-lesingen litt. Ikke første gang at Munroe redder dagen min heller. For en type ... Pussig hvis det ikke finnes et slags "xkcd Appreciation Society" på Gløshaugen, egentlig.

 

"D-Donald Knuth ..." Haha, snakker om å bli satt ut. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilke tanker har dere om årets tekled-eksamen?

 

Jeg synes det var en del vriene oppgaver fra organisasjonsdelen i år, og entreprenørskapdelen ble ikke like planke som den har vært tidligere år.

 

Helt enig! Lett økonomi, vanskelig entreprenør. Jeg hadde bare lært meg hva en business angel og en VC var, men så kommer det spørsmål om produktutvikling og absorbsjon, lol. Visste ikke at det var pensum engang. Jusen var stort sett grei. Passe grei organisasjon. Redd A-en gikk i vasken, men man kan kanskje ikke forvente A når man bare har lest forelesningsfoilere på nett og lest gjennom kompendiet én gang...

 

LF anyone?

Endret av Kakestykke
Lenke til kommentar
Hva er deres definisjon på et bra, middels og dårlig snitt fra NTNU?

 

Snittet er vel noenlunde normalfordelt på siving tror jeg, så da er det vel A-B, C og D-E da, ihvertfall for "det ytre samfunnets" del, for egen del kan jo lista ligge ganske frskjellig fra person til person. På endel andre linjer, så bør man ha litt bedre karakterer for å få det opp på "bra" i mine øyne. Ellers så er jo snittet alene et ganske grovt mål, tror det har vesentlig mer å si hvordan man gjør det år 4 og 5 enn 1-3.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hva er deres definisjon på et bra, middels og dårlig snitt fra NTNU?

 

Snittet er vel noenlunde normalfordelt på siving tror jeg, så da er det vel A-B, C og D-E da, ihvertfall for "det ytre samfunnets" del, for egen del kan jo lista ligge ganske frskjellig fra person til person. På endel andre linjer, så bør man ha litt bedre karakterer for å få det opp på "bra" i mine øyne. Ellers så er jo snittet alene et ganske grovt mål, tror det har vesentlig mer å si hvordan man gjør det år 4 og 5 enn 1-3.

 

AtW

 

Hvordan skriver man snittet nå til dags? A.0, A.1, A.2 osv, eller A.A, A.B, A.C...?

Lenke til kommentar
Så lenge karakterene er normalfordelt så vil jeg tro at B og over å regne som bra (over snittet). Men nå går jeg jo hverken på siving eller Gløs, så kanskje jeg ikke helt aner hvordan normene nedpå der er. :)

 

Mellom B og C er også bra, vil jeg si. Men i dag får man kanskje jobb uansett hvor bra karakterer man har?

 

Hvordan skriver man snittet nå til dags? A.0, A.1, A.2 osv, eller A.A, A.B, A.C...?

 

Huh? Jeg regner med at man skriver A om man har A i snitt?

 

AtW

 

Men hvem har nøyaktig A i snitt??????

Lenke til kommentar

fem A og 4 B er "A i snitt".

 

Et par spørsmål:

Gjelder gjentaksregelen om jeg stryker i et fag? Om jeg velger å levere blankt på en eksamen i ett fag i 1. semester slik at jeg må ta det opp et annet semester, kan jeg da i tillegg ta opp et annet fag fra 1. semester?

 

Hvordan leverer man blankt? =P Er det noe shit man må fylle ut for å forklare hvorfor man leverer blankt, eller er det bare å komme på eksamen, rekke opp handa og skrike FÆÆÆDI for som f ?_?

 

Trenger svar asap, eksamen om 12 timer.

Lenke til kommentar

Å levere blankt går ikke under gjentaksregelen.

 

Du får ikke forlate eksamenslokalet før klokken 10, så jeg er usikker på om de leverer ut skjema før den tid. Det er uansett bare et skjema du skriver fagkode, dato og signatur på for å bekrefte at du leverer blankt. No stress.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...