Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 457 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1019
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Skrevet
Noen så tør å gå på karrieredagen då? Må innrømme jeg er litt skeptisk til å gå inn i en hall bygget av indøkere.

9495379[/snapback]

Ser ikke ut som det skal mye til for å velte hele fundamentet. På nordsiden holdes gulvet oppe med skjevt stablede treklosser og provisoriske paller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper virkelig ikke at det var en av dere som nettopp ble påkjørt rett utenfor vinduet mitt. Så virkelig stygt ut, masse blod, kutt i hode og alt det der. Ambulansefolkene brukte god tid for å flytte på fyren.

Skrevet
Hauda :ohmy: Hva skjedde?

9497390[/snapback]

Fikk ikke med meg selve sammenstøtet, men gikk forbi på vei hjem og da kom politiet akuratt på stedet. Regner med det var et ganske heftig sammenstøt, i og med at vinduet på bila hadde fått seg en heftig støkk, og at fyren lå noen meter fra bila. Heldigvis hadde noen allerede fått han i stabilt sideleie, og sørget for at han lå nede. Var blod overalt (regner ganske bra ute nå så), så jeg ble stående en stund å se på. Når jeg gikk opp på rommet mitt kom det 2-3 ambulanser og en politibil til, og etter ca 15-20 min fikk ambulansefolkene løftet mannen opp og inn i sykebilen. Regner det kommer mer info på adressa.no siden det løp en jounarlist rundt og knipset masse bilder.

Skrevet

Argh. Det er livsfarlig å gå rundt i Trondheim. Man vil før eller senere bli meid ned av en trønder i en gammel Volvo.

Ellers så karriéredagen-teltet helt greit ut, dessverre. De har tydeligvis fått med seg at momentstive hjørner = <3

Skrevet
Det er tydeligvis utrygt å bruke fotgjengerfelt ja.

9500230[/snapback]

Jeg mener å ha hørt fra noen at fotgjengerovergangen ved biblioteket øverst i Søndre er Norges statistisk sett farligste fotgjengerovergang å krysse. Kan dette stemme, mon tro?

Noen som har giddet å sjekke om de kommer seg inn på itslearning?

9500424[/snapback]

Viker for meg.

9500431[/snapback]

Her også.

Skrevet
Det er tydeligvis utrygt å bruke fotgjengerfelt ja.

9500230[/snapback]

Jeg mener å ha hørt fra noen at fotgjengerovergangen ved biblioteket øverst i Søndre er Norges statistisk sett farligste fotgjengerovergang å krysse. Kan dette stemme, mon tro?

Mener det er farligere å gå over ved elgeseterbrua, ved Samfunnet.

Skrevet

Alle E6-overganger er generelt farlige å gå over. Burde vært unødvendig i et land som Norge å ha en motorvei som går midt gjennom sentrum av en by.

Skrevet

9500574[/snapback]

Det er ikke umulig. I faget fysisk miljøplanlegging jobbet vi med et ulykkeskart i programmet ArcGis, men jeg kan ikke huske hvor i midtbyen det forekom flest ulykker. Noen andre byggstudenter med bedre hukommelse enn meg?

Alle E6-overganger er generelt farlige å gå over. Burde vært unødvendig i et land som Norge å ha en motorvei som går midt gjennom sentrum av en by.

9500985[/snapback]

Det er en del år siden omkjøringsveien ble bygd.

Skrevet (endret)

9500985[/snapback]

9501221[/snapback]

Og en ny vei er under utbygging som vil gå fra Ila rundt ved Sentralbanestasjonen og til Nyhavna om jeg ikke husker feil nå, og ble tegnet slik for å unngå flaskehalsen Midtbyen. Denne skulle stå ferdig i 2009 tror jeg.

Endret av skag1
Skrevet (endret)

9500985[/snapback]

9501221[/snapback]

Og en ny vei er under utbygging som vil gå fra Ila rundt ved Sentralbanestasjonen og til Nyhavna om jeg ikke husker feil nå, og ble tegnet slik for å unngå flaskehalsen Midtbyen. Denne skulle stå ferdig i 2009 tror jeg.

9501501[/snapback]

Og sånn vil det fortsette til de klarer å bygge en 4-felts motorvei som går langt unna sentrum slik at selve bykjernen blir kvitt all tungtrafikk.

Edit: vi har akkurat samme trafikk-uhell med personskade-oppgave i ArcGIS i geografi.

Endret av CAT0
Skrevet
Noen som har giddet å sjekke om de kommer seg inn på itslearning?

9500424[/snapback]

Kommer inn, men de har fjernet linken oppe til høyre på hovdesiden.

Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Skrevet

Exfac er en bitch.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...