Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Jaja. Jeg ønsker de stakkars eksamensvaktene lykke til med det opplegget. Da jeg en gang spurte om jeg kunne nummerere et vedlegg rett etter at eksamenstiden var avsluttet, fikk jeg til svar at det vet jeg sikkert best selv. Jeg har også opplevd å bli nektet nullskjema i et siv.ing.-emne, fordi vaktene ikke hadde hørt om det. Vel, jeg hadde jo bare tenkt å være grei så de slapp sensuren.

 

For ikke å snakke om den gangen jeg ventet sikkert et kvarter på å få gå på toalettet, fordi vakten trodde jeg ventet på faglærer i et annet emne(!!) enn det jeg tok eksamen i. Det er som kjent fy-fy å reise seg eller skrike ut, men jeg vurderte å drite (phun intended) i det akkurat der og da.

 

Jeg mener å huske at en jente faktisk bæsjet på seg under en eksamen i 2009, selv om jeg ikke husker hvem jeg har hørt det fra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg legger alltid frem NTNU-kortet, og har vel blitt spurt om semesterkort to ganger i løpet av snart 2 1/2 år - den ene gangen ombestemte vakten seg før jeg rakk å vise det frem. Og greit nok at det er det som viser at du har studierett, men så lenge navnet ditt står på listen og du har ID med bilde så er det ikke noe stress.

 

For øvrig vises ikke nødvendigvis alle emnene man tar på semesterkortet. Melder man seg først opp, godkjenner studieplanen og betaler semesteravgiften, så kommer kortet. Og så kan man jo endre emnene senere. Dessuten fant jeg i høst ut at de emnene kun skrives på den ene linjen. Er det ikke plass, så er det ikke plass. Alt man oppdager ved å ha kun valgfag (og dermed tester litt forskjellig de første ukene).

Hva hvis navnet ditt (ved en feil, eller evt annet) ikke står på lista, men du stepper innom, har med kortene og greier, og skal til å gjennomføre eksamen... Lov dette eller/er dette i hele tatt mulig??

 

Lurer siden jeg nettopp nå har fått spm av en bekjent i exphil som ikke har levert øvingsoppgave nr2, og som er usikker om "står på lista"..

 

 

___ ___ ___ ___ ___ ___

 

Jeg mener å huske at en jente faktisk bæsjet på seg under en eksamen i 2009, selv om jeg ikke husker hvem jeg har hørt det fra.

Toern kvelden før, mon tro :nei2: ?? Fnis, okei, det der var l_o_l .

Endret av Callipus
Lenke til kommentar

Når? Du tok altså exphil flere ganger altså ? Impressive

 

Beste rådet er vel å se over øvingsoppgave,e da eksamen blir svært lik.

Lese hardt hele natten, også sovne på eksamen er nok og en genial strategi.

Oops. Skulle nok vært en "da" der. Takk for påminnelsen ;) Ikke enkelt når da ikke er i bruk i dialekta...

Lenke til kommentar

Stå opp i morgen tidlig og kjøp deg redbull, mye, det vil du få bruk for de 4 timene exam er.

 

Cramming skal det bli, starter med en liten youtube marathon av oppsummering av vestlig filosofi før jeg går over til strategisk utvalgte deler av kompendiet. Red Bull er allerede sikret.

Lenke til kommentar

Hva hvis navnet ditt (ved en feil, eller evt annet) ikke står på lista, men du stepper innom, har med kortene og greier, og skal til å gjennomføre eksamen... Lov dette eller/er dette i hele tatt mulig??

 

Lurer siden jeg nettopp nå har fått spm av en bekjent i exphil som ikke har levert øvingsoppgave nr2, og som er usikker om "står på lista"..

Tror man da kan ta eksamen, og så blir det avgjort i ettertid om den skal sensureres.

Lenke til kommentar

Hva hvis navnet ditt (ved en feil, eller evt annet) ikke står på lista, men du stepper innom, har med kortene og greier, og skal til å gjennomføre eksamen... Lov dette eller/er dette i hele tatt mulig??

 

Lurer siden jeg nettopp nå har fått spm av en bekjent i exphil som ikke har levert øvingsoppgave nr2, og som er usikker om "står på lista"..

Det er vel da slik at man kan møte opp i en av de store salene med ex.phil. og spørre pent om å få levere besvarelse. Men har man ikke rett til å ta eksamen, så vil det ikke telle.

Lenke til kommentar

Det er vel da slik at man kan møte opp i en av de store salene med ex.phil. og spørre pent om å få levere besvarelse. Men har man ikke rett til å ta eksamen, så vil det ikke telle.

Okei, slik at man kan gå inn i lokalet, forutsatt at det er i en av de store salene, ta exam og levere, også vurderes dette i ettertid..`?
Lenke til kommentar

Nei. Alle skal registreres. Vaktene går rundt med lister og krysser av de som er der/kandidatene kvitterer. Hvis du ikke står på lista kommer vaktene til å få noia. Da burde man som kandidat være rolig og kontrollert, og insistere på å få ta eksamen, så kan heller emneansvarlig avgjøre i ettertid om den skal rettes.

 

Alltid insister, og be heller vakten la deg være i fred mens dem ringer den som er oppført som ansvarlig.

Lenke til kommentar

Ser relativt ofte at noen må flytte seg. At ikke folk kan sette seg i riktig sal. :huh:

 

I det store og hele har jeg sett mye rart under eksamen. Men jeg har så vidt jeg vet aldri sett at noen har blitt for juks. Jeg har heller ikke sett annen kontroll enn at de blar gjennom Rottman eller noe slikt. Så mulighetene for å jukse er garantert gode. Kontrollen var jo strengere på ungdomsskolen. Da sjekket vakten at det ikke var andre inne på toalettet, og stoppet en som kom i mellomtiden. Og rektor sto i døra og ba folk om å levere fra seg mobiltelefon da vi ankom lokalet før eksamen.

 

Ikke at jeg oppfordrer til juks. Tvert imot.

Lenke til kommentar

Hvordan er opplegget? Den tidligste bussen herfra ankommer Samfundet roughly 08:40. Er det nok tid til å komme seg til Trondheim spektrum og registrere seg og alt mulig før eksamen starter 09:00?

 

Merk, dette er min første eksamen på universitetsnivå

Rundt fem minutter før eksamen starter blir det gitt informasjon om diverse regler. I Spektrum, i hvert fall i D-salene, kommer disse over høyttaler. Oppgavene blir delt ut - forfra - presis klokka 09 (om eksamen skal starte 9). Registrering foregår etter oppgavene er delt ut.

 

Det tar vel kanskje rundt 10 minutter (eller litt mer) å gå fra Samfundet til Spektrum. Personlig bor jeg i nærheten av Samfundet og har som regel at jeg går ut døra senest halv 9, men da er jeg gjerne fremme rundt kvart på.

Lenke til kommentar

Du må ha NTNU-kortet eller gyldig legitimasjon. Penn kan du få låne (men du bør selvfølgelig stille med egen). Semesterkort driter de stort sett alltid i.

 

Det kan være lurt med litt drikke - jeg foretrekker vann - og kanskje en liten matbit.

 

Du glemte dette på listen din:

 

4 skiver med gulost og paprika, eventuelt leverpostei og agurk.

3 bananer

2 klementiner

1,5L vann

1 pakke Bixit kjeks (med eller uten sjokolade)

1 stk stor plate melkesjokolade

0,5L cola (eventuelt bytt ut 0,5L vann + 0,5L cola med 1,5L cola)

 

Tror det skal være alt man trenger for å klare seg gjennom de fire timene det tar.

 

Har i alle observert noe lignende minst en gang under hver eksamenstid (se bort i fra klementiner på vårsemesteret - kan til nød byttes ut med epler eller en annen frukt).

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Ser relativt ofte at noen må flytte seg. At ikke folk kan sette seg i riktig sal. :huh:

 

I det store og hele har jeg sett mye rart under eksamen. Men jeg har så vidt jeg vet aldri sett at noen har blitt for juks. Jeg har heller ikke sett annen kontroll enn at de blar gjennom Rottman eller noe slikt. Så mulighetene for å jukse er garantert gode. Kontrollen var jo strengere på ungdomsskolen. Da sjekket vakten at det ikke var andre inne på toalettet, og stoppet en som kom i mellomtiden. Og rektor sto i døra og ba folk om å levere fra seg mobiltelefon da vi ankom lokalet før eksamen.

 

Ikke at jeg oppfordrer til juks. Tvert imot.

 

Det enkleste ville være å smugle blomsterheftet inn i underboksene dine, for så å be om å gå på do 30 min etter at du har fått oppgaven :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Morsomt at dere blir spurt om semesterkort i hytt og pine. Meg har det aldri skjedd. Har de siste semestrene stort sett ikke hatt med meg semesterkort.

 

AtB burde forresten gjort noe med busstilbudet. Spesial-5-er/spesial-9-er direkte til Spektrum, 5-er som går oftere til Dragvoll lørdag morgen (sånn som det er nå kommer du enten 40 minutter før eller på slaget), m.m. De vil jo få masse passasjerer, ingen grunn til å ikke sette opp disse rutene fra 1. til 21. desember.

Endret av operg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...