Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Enkelte mener det lønner seg å droppe både kompendiet og forelesningene, og heller satse på å lære seg alt relevant stoff ved hjelp av fysikkboka.

7697566[/snapback]

 

Hvilken bok bruker dere? Personlig liker jeg veldig godt den norske, den har ikke alt for mye pisspreik, og eksemplene er "vansklige nok" til å gi god forståelse.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken bok bruker dere? Personlig liker jeg veldig godt den norske, den har ikke alt for mye pisspreik, og eksemplene er "vansklige nok" til å gi god forståelse.

 

AtW

7697595[/snapback]

Da jeg hadde fysikk i fjor, brukte jeg Physics for scientists and engineers av Tipler og Mosca. Jeg har inntrykket av at det er en god bok, men jeg var dessverre selv altfor uansvarlig, og brukte den for lite.

Endret av haugsand
Lenke til kommentar
Hvilken bok bruker dere? Personlig liker jeg veldig godt den norske, den har ikke alt for mye pisspreik, og eksemplene er "vansklige nok" til å gi god forståelse.

 

AtW

7697595[/snapback]

Da jeg hadde fysikk i fjor, brukte jeg Physics for scientists and engineers av Tipler og Mosca. Jeg har inntrykket av at det er en god bok, men jeg var dessverre selv altfor uansvarlig, og brukte den for lite.

7697684[/snapback]

 

Det er jo en standard ameriknask bok i mine øyne, dvs en murstein med for mye svadaprat, og eksempler som er for lette i forhold til det man i realiteten må regne på, den norske boka har ogde eksempler og oppgaver. Men samtidig er det endel som misliker den norske også. (den har blant annet endel skrivefeil og fasitfeil om jeg ikke husker feil)- Men jeg synes den gir deg en god innføring. Den har to bind og heter. Generell fysikk for universiteter og høgskoler og Jan R. Lien er vel med på begge bind (den består av to bind).

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er jo billigbøker, når bøken begynner å koste 800-1000+ per bok begynner det å svi...

7688209[/snapback]

Jeg klarer forhåpentligvis å skaffe fire bøker i det filmvitenskapelige emnet jeg har denne våren for 777,- (og det er et 30 poengsfag) :wee:

 

Da gjenstår det bare en norsk bok, som kan koste rundt 2-400,-

 

Er ikke så altfor ille, med andre ord.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Til høsten blir jeg NTNU-student så jeg kan like så godt ha denne tråden i mine innlegg allerede nå. Gleder meg så mye at jeg snart kollapser. Får bare håpe at jeg kommer inn på det jeg vil da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...