Gå til innhold

Offensive name på RPG-server


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Fikk en lite hyggelig mail fra Blizzard i dag, hvor det sto følgende;

Account Name: COMPLEXION
Type of Violation:  character with non RP-name
Character Name Involved:  Complexion
Consequences for Account: Character renamed and warning placed on account.

Greetings Mr. ______________,

We are writing to inform you that one or more of your character names are in violation of our naming policy and has been temporarily changed. The Character Naming Policy is part of the Terms of Use that govern your play in World of Warcraft and, as such, must be adhered to. As a consequence of this breach of our Naming Policy, a warning has been placed on your account.

If you wish to change the name of your character from the one which it has been given, please page a GM in-game within 7 days with a suitable replacement name which complies with the Character Naming Policy. If you do not do this, the temporary name will become permanent. Please include a choice of, at least, 4 names in your order of preference, in case the name you have selected has already been taken by another player.

Please note that should any further violations of our Rules and Policies occur, this incident will be taken into consideration when determining the consequences to your account. This could include further warnings, account suspension or account termination.

We strongly suggest you review our current Rules and Polices to avoid further action in the future, they can be found at:
http://www.wow-europe.com/en/policy/

Please do not reply to this email as you will receive an automated response.

Regards,

English Game Master Team
Blizzard Europe

 

Jeg har altså fått en warning på accounten min grunnet kallenavnet til characteren min. Greit nok, det er en RPG-server, men da må de har delt ut grådig mange warnings, siden jeg har sett navn som Rudeboy, Johnsen, Leetboy etc. på den samme serveren.

 

Som de opplyser burde jeg kanskje ha tittet på naming policyen dems, men jeg kunne da aldri tenke meg at Complexion ikke var et passende navn :dontgetit:

 

Noen som har vært borti det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikkje vert borti lignande sjølv..

Men det at dei synest at nicket ditt ikkje var godt nok, seier bare at dei tar naming policy seriøst på RP serverene.. (Eg synest altså ikkje at nicket ditt er spesieltt ille)

 

Trur eg skal begynne å spille på ein RP server no, er møkk lei spamming i general og banale og elendige nick..

Traff på ein gnom i IF i dag som kalte seg "Runke". :roll:

Lenke til kommentar

Ikke skjedd med meg, men lest om folk som har fått smekk på fingrene. Virker som GM'ene til Blizzard sparker litt i hytt og vær. Som du sier, det er himmla mange mye verre navn ute og går... men GM'ene slår ned på en del som er milde grensetilfeller istedet.

 

Leste om ei som het "Pandora" i spillet, og fikk tvangs-endret det... Mens UndeadBoy, DoomKniGHT, Urukhai etc flyr rundt. :roll:

Lenke til kommentar

Godt å høre at det ikke bare er meg som reagerer på dette. Jeg synes det er greit at de endrer navnet hvis de ikke synes det er bra nok, men det er som sagt mange værre navn ute og går.

 

Det er fint at de prøver å slå ned på slik, men jeg føler ikke at jeg burde være en av de som de slår ned på. I såfall burde de endre det på en haug med andre også.

 

Jeg ga meg ganske fort på RPG-serveren, i og med at jeg fant ut at jeg ville spille på Normal-server istedet for, sånn ved siden av Burning Blade that is.

 

Serveren dette skjedde på var Argent Dawn hvis noen lurer på det.

Lenke til kommentar
Complexion høres vel litt mer futuristisk ut spør du meg. Ikke akkurat noe "middelaldersk". Men tror nok at Blizzards vurderinger av navn i grenseland blir noe subjektive.

Ja, jeg skal være enig i at det ikke høres veldig gammeldags ut, men det er faktisk latin, og betyr et eller annet med modig kriger hvis jeg ikke husker helt feil.

 

Denne warningen på accounten min bekymrer meg egentlig litt, siden jeg føler at jeg egentlig ikke hadde noen grunn til å få den. Hvis jeg da skulle være uheldig å gjøre en liknende feil en gang i fremtiden kan det jo risikere at jeg blir bannet, og det bare pga to små feil.

Lenke til kommentar
fikk du warning pga at char. din het Complexion ?? hva er feil med det navnet? skjønner ikke noe jeg.

Ja, jeg fikk faktisk det. Skjønte egentlig ikke noe da jeg leste mailen selv, men jeg er i tvil om jeg faktisk skal kontakte Blizzard for å spørre mer om det.

 

Merk deg at dette var på en RPG-server, og ikke PvP eller Normal server.

Lenke til kommentar

Derfor:

 

5 entries found for complexion.

com·plex·ion  Audio pronunciation of "complexion" ( P )  Pronunciation Key  (km-plkshn)

n.

 

  1. The natural color, texture, and appearance of the skin, especially of the face.

  2. General character, aspect, or appearance: findings that will alter the complexion of the problem.

  3. A viewpoint, inclination, or attitude: a conservative political complexion.

  4. The combination of the four humors of cold, heat, moistness, and dryness in specific proportions, thought in ancient and medieval physiology to control the temperament and the constitution of the body.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
fikk du warning pga at char. din het Complexion ?? hva er feil med det navnet? skjønner ikke noe jeg.

Ja, jeg fikk faktisk det. Skjønte egentlig ikke noe da jeg leste mailen selv, men jeg er i tvil om jeg faktisk skal kontakte Blizzard for å spørre mer om det.

 

Merk deg at dette var på en RPG-server, og ikke PvP eller Normal server.

Jeg kan skjønne hvorfor det er i grenseland iallfall; det ser umiddelbart litt CS-nick eller futuristisk ut ved første øyekast. At det evt er nappet fra en eller annen mytologi gjør vel heller ikke saken bedre, dette er også fy-fy i forhold til navne-standarden til rp-serverne... men ja, det er helsikes urettferdig likevel gitt at det er så mange verre eksempler.

 

Det er noen over-ivrige rollespillere som anmelder navn antagelig, man skulle ønske at de førte korstog mot de verste navna FØRST iallfall.

 

EDIT; åja, selvfølgelig. Blir kanskje litt teit å løpe rundt og hete "Hudfarge". Noe du gjør. :)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Ja, det er jo litt kjedelig at en god del mennesker tror jeg kaller meg hudfarge :!:

 

Ja, det er jo fint at de endret navnet istedet for å slette den, men jeg slettet den characteren uansett jeg, siden jeg likte Normal bedre enn RPG-server. Det som plager meg er den warningen. Jeg er liksom typen som så å si aldri gjør noe galt, også får jeg en warning fra Blizzard :(

Lenke til kommentar

"RP server"....

 

RP er Role Play server

RPG er Rocket Propelled Grenade :D

 

Hvordan raporterer man navn og sånt? Hadde jeg visst det så skulle jeg rapportert alle guildnavnene som har med land å gjøre. Jævla satans irriterende med "E S P A T E A M" og "Scandinavian Vikings", "HOMBRES Y NOBLES" og ellers navn som har med land/nasjonalitet å gjøre.

Endret av tacomodo
Lenke til kommentar

Ufatterlig med luksusproblemer! Skjønner knapt at dere gidde å syte over dette, jeg kan være enig med de mest ekstreme tilfellene, men WOW i seg selv er ikke spesielt seriøst av seg.

Se blandt annet på NPC navnene, der har det gått fort i svingene.

 

Spill spillet=)

Lenke til kommentar

Jeg er glad for at navnene på Argent Dawn blir rydda opp. Jeg har ikke oppdaget noen navn som ikke er gode der, men jeg setter pris på at selv relativt milde brudd som "Complexion" blir ordnet. Nå skulle det nok en god del verre navn til før jeg hadde giddi å sagt fra selv, men hva er egentlig poenget med naming policy om den ikke håndheves?

 

Det at det finnes alvorligere brudd der ute er ikke noe argument for å ikke ta tak i de bruddene som finnes. En kan ikke la være å reagere på noe som bør tas tak i bare fordi det kanskje finnes alvorligere ting der ute et sted. Hadde jeg vert GM hadde jeg naturligvis skiftet navn på alle som ikke fulgte policyen, i alle fall policyens ånd.

 

Og den advarselen tror jeg ikke er så mye å bekymre seg for. Særlig ikke om du er så snill som du påstår :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...