Gå til innhold

Vil ha høyere FPS


Anbefalte innlegg

enig, 30 fps holder LENGE i spill som WoW... Dette er ikke CS! FPS er ikke alt!

 

Forøvrig holder jeg 30-40 fps med alt satt på high ingame @ 1024x768 med 4xAA og 8xAF med XP2500@10,5*200FSB, R9800 pro 128MB og 1GB ram... så hvordan tomanil klarer å slite med low details forstår jeg ikke...

Lurer veldig på hvordan du har satt på AA? Du vet at da må glow effekten i spillet av? Da blir det jo trist og kjedelig. (syns jeg ;))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
meir ram er generelt greit å ha, men _uansett_ når det er snakk om grafikkytelse vil et skjermkort ha det definitivt største utslaget. 512mb Ram holder til WoW, det - WoW bruker skjelden meir enn ca 400 mb uansett - og da hjelper det lite om du har aldri så masse minne.

Så maskina ellers bruker ikke ram den da altså :roll:

 

Edit: Nå sitter jeg her bare å surfer men allikevel brukes det 420mb av minnet mitt (1024 tot.)

 

Å nei, det er ikke virus og spyware på maskina mi...

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar
meir ram er generelt greit å ha, men _uansett_ når det er snakk om grafikkytelse vil et skjermkort ha det definitivt største utslaget. 512mb Ram holder til WoW, det - WoW bruker skjelden meir enn ca 400 mb uansett - og da hjelper det lite om du har aldri så masse minne.

Så maskina ellers bruker ikke ram den da altså :roll:

 

Edit: Nå sitter jeg her bare å surfer men allikevel brukes det 420mb av minnet mitt (1024 tot.)

 

Å nei, det er ikke virus og spyware på maskina mi...

Les ka eg skriver, og tolk det riktig:

 

Et nytt skjermkort vil gjøre størst utslag på grafikkytelse - uansett.

 

Meir RAM vil hjelpe veldig masse til du har nok. Derfra vil det ikkje gjøre forskjell uansett kor masse RAM du har. Uansett, 512mb ram funker fint til WoW, det - kjørte det slik lenge sjøl ei stund. Men selfølgelig, en dobling av rammen gir en liten tanke bedre ytelse, samt større kapasitet til multitasking.

Lenke til kommentar
enig, 30 fps holder LENGE i spill som WoW... Dette er ikke CS! FPS er ikke alt!

 

Forøvrig holder jeg 30-40 fps med alt satt på high ingame @ 1024x768 med 4xAA og 8xAF med XP2500@10,5*200FSB, R9800 pro 128MB og 1GB ram... så hvordan tomanil klarer å slite med low details forstår jeg ikke...

Jeg sliter ikke. :)

Lenke til kommentar

Thomanil gir gode råd i denne tråden!

 

Og til dere andre som har all eye-candyen på. Tenk på meg som sitter med en PIII 866 Mhz, 384 MBRAM, Radeon 9600PRO 128MB...

 

Vi snakker lysbilder når jeg flyr over byer... FPS ligger på 1 pr 5 sekund tenker jeg :D, men det ordner seg etter 30 sek loading...

Lenke til kommentar

kunne godt tenkt meg høyere fps jeg også, ligger somregel rundt 20fps med dette oppsettet:

 

Eizo F930 21", Radeon 9600pro 128, 1GB Geil Golden Dragon, Amd Athlon Xp 2500 samt en liten 74GB WD Raptor som sysdisk, alt feste opp mot et Epox hk

 

Kjører standardoppløsninga mi i desktop på den som er 1600*1280 med max på alt. Vurderer bytte av skjermkort til noe mer hårete, men jeg vet ærlig talt ikke om jeg gidder før jeg bytter prosessor slik at jeg får med PCI-E

Lenke til kommentar

Intel og AMD har 2 forskjellige måter å telle prosserorfart på. AMD teller farten på den "riktige måten", Intel teller farten med ca.1GHz mer enn AMD. Altså den 2GHz Pentium 4 prosseroren din, har egentlig ca. 1gGHz, så du må nok investere i ny prosseror.

 

For de som ikke skjønte dette over, her er ett eksempel:

2GHz AMD = 2GHz

2GHz Intel = ca.1GHz

 

Kilde sa du? PC-bladet Komputer for Alle.

Endret av TomFu
Lenke til kommentar
ny prossesor

Største drittrådet jeg har hørt :!: Kjøp deg litt mer minne du :thumbup:

Korfor det?

Riktignok er det andre ting han trenger meir, men ny prosessor hadde vert fint det også. Drittråd? Nei.

Er det noe han ikke trenger, er det mer enn 2.0 ghz prosessor for å kjøre world of warcraft. Generelt kunne han hatt et behov for det i andre spill, med imed at WoW ikke krever så masse vil jeg se på dette som en totalt unødvendig investering.

Drittråd : Ja :p

Lenke til kommentar
Les sammenhengen da smurf.

Når man vil bruke minst mulig penger på å få WoW til å flyte glattere bruker man ikke 2-3k på en ny cpu når man har en p4-2ghz. så sånn sett var det et møkkaråd, du trenger ikke fly på veggen for det.

Ny prosseror er det han bør ha, pluss nytt skjermkort.

Lenke til kommentar
ny prossesor

Største drittrådet jeg har hørt :!: Kjøp deg litt mer minne du :thumbup:

Korfor det?

Riktignok er det andre ting han trenger meir, men ny prosessor hadde vert fint det også. Drittråd? Nei.

Han trenger sikkert ny bil også... Hadde jo vært fint!

 

Ny prosseror er det han bør ha, pluss nytt skjermkort.

 

Problemet her er ikke at skjermkortet hans ikke klarer å dytte unna all informasjonen!

Problemet er at maskina ikke klarer å levere data fort nok TIL skjermkortet, dette vil mer RAM løse!

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar

Sukk, nytter ikke å diskutere med folk som for lengst har overbevist seg selv om at de aldri kan ta feil.

Ja han skulle nok gjerne hatt en ny cpu også... og ny 42" LCD-skjerm, og en japansk massøse til å kna hans svulmende nørdemuskler.

Men trenger han det for å spille WoW?

Get a grip... :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...