Gå til innhold

Vil ha høyere FPS


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et problem når det gjelder fps, spesielt i storbyer som Stormwind og Ironforge. Ganske sikker på at det er maskinen min siden den er et par år gammel, men det jeg lurer på er hva jeg burde oppgradere for å få best mulig FPS (med tanke på raids osv). Jeg har:

 

Pentium 4 2.00 GHz

512 mb RAM

Radeon Sapphire 9600 PRO 256mb DDR

 

Spiller vanligvis med litt høyere oppløsning enn det vanlige (1024 x 768), ikke wide, og litt høyere på details mens resten er enten skrudd av eller på det laveste.

 

Så hva burde jeg investere i? Mer RAM? Nytt skjermkort? I så fall hvilke/hvilket?

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ny prossesor

Ikke hør på dette rådet. :)

 

Seriøst, prosessoren din er mer enn god nok, bare putt i litt mer minne du.

WoW er aller mest avhengig av RAM for god ytelse. Det skal gjøre STOR forskjell å gå fra 512mb til 1 gig.

 

Grafikkortet ditt er mer enn bra nok også.

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
ny prossesor

Ikke hør på dette rådet. :)

 

Seriøst, prosessoren din er mer enn god nok, bare putt i litt mer minne du.

WoW er aller mest avhengig av RAM for god ytelse. Det skal gjøre STOR forskjell å gå fra 512mb til 1 gig.

 

Grafikkortet ditt er mer enn bra nok også.

Liker rådet ditt mye bedre! :thumbup:

 

Er det samma hvilken RAM brikke man kjøper i tillegg til det man har fra før? Eller burde man ha det samme?

 

Jo, kan jeg ha høyere detaljer og slikt med høyere RAM eller går dette på skjermkortet?

Lenke til kommentar
ny prossesor

Ikke hør på dette rådet. :)

 

Seriøst, prosessoren din er mer enn god nok, bare putt i litt mer minne du.

WoW er aller mest avhengig av RAM for god ytelse. Det skal gjøre STOR forskjell å gå fra 512mb til 1 gig.

 

Grafikkortet ditt er mer enn bra nok også.

Liker rådet ditt mye bedre! :thumbup:

 

Er det samma hvilken RAM brikke man kjøper i tillegg til det man har fra før? Eller burde man ha det samme?

 

Jo, kan jeg ha høyere detaljer og slikt med høyere RAM eller går dette på skjermkortet?

Hehe, hyggelig å gi økonomiske råd.

 

Ram-brikke; trenger ikke være den samme størrelsen som den\de du har allerede, men bør kanskje være samme DDR-hastighet da. Men dette vet vel gutta og jentene på hardware-forumene mer om.

 

Tror muligens du kan guffe på litt mer detaljer med mer ram. F.eks hvor langt du kan se går vel til viss grad på hvor mye maskinen klarer å skuffe inn i primærminnet? :hmm:

 

Til referanse, min 2 år gamle boks; xp2800 amd cpu, 1 gig ram, radeon 9700 pro dvs ikke himmla mye bedre enn deg... og har alt på max detaljer i 1280*1024. Helt smooth.

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

hum.....er ikke sikker på om du vil få allverdens bedre ytelse med 1 gb, det kommer an på hvilke spill du kjører...(eks far cry trenger mye minne)

 

Skal du ha stor merkbar forskjell bør du vurdere og oppgradere skjermkortet... ;)

 

Jeg ville brukt penga på et skjermkort var jeg deg et gf6600gt for eks.......

 

Men skal du oppgradre minne trenger du ikke kjøpe minne med samme hastighet (eks pc 2700, pc 3200) som du har fra før. Har du pc 2700 nå kan du kjøpe en pc 3200 brikke men da kjører den på samme hastighet som pc 2700 brikka. Om brikka har like mye "minne" har ikke noe og si.... Men du bør prøve og få en fra samme produsent.

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar
hum.....er ikke sikker på om du vil få allverdens bedre ytelse med 1 gb, det kommer an på hvilke spill du kjører...(eks far cry trenger mye minne)

 

Les posten hans da mann. Det er WoW han vil ha bedre ytelse i, ikke all verdens tenkelige spill. Alle (av de jeg har lest om) som oppgraderer fra 512 -> 1 gig har fått store ytelsesforandringer i dette spesifikke spillet.

 

Skal du ha stor merkbar forskjell bør du vurdere og oppgradere skjermkortet... ;)

 

Jeg ville brukt penga på et skjermkort var jeg deg et  gf6600gt for eks.......

 

ikkejug; med fare for å virke bastant og tverr, IGNORER slike råd. Du har spurt om hvordan du får bedre ytelse i WoW spesifikt, og da er litt ekstra minne veien å gå. Nytt skjermkort\prosessor er overkill! WoWs grafikk er jo heller ikke så himmla teknisk avansert heller, den er bygd for å skalere bra på eldre\mid-end\budget-kort

 

Tenkte jeg skulle passe på lommeboka di, fort gjort å smelle ut penger på unødvendige upgrades. :D

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Til referanse, min 2 år gamle boks; xp2800 amd cpu, 1 gig ram, radeon 9700 pro dvs ikke himmla mye bedre enn deg... og har alt på max detaljer i 1280*1024. Helt smooth.

hva vil "helt smooth" si?

for min xp2500@2200mhz 1gb ram 9800pro maskin sliter som faen på 1024xnoe oppløsning og low low detaljer.

 

er noen gang nede i 30fps :\

Lenke til kommentar

Se profilen for Pc Spec.

Kjører på 1280x1024 med instilligene som er default, spillet går helt fint her men sitter ikke med stabil fps på 60 hele tiden.

Men i rollespill som WoW så syns jeg ikke FPS har mye å si, når det er mange på skjermen så har jeg vært under 23 fps men syns det forsatt går greit å spille, selv om det føles hakkete.

Så min mening ikke vær så pirkete på FPS, hadde vært værre om man hadde spilt First Person Shooter spill med 23 fps eller mindre hele tiden.

Lenke til kommentar

Til referanse, min 2 år gamle boks; xp2800 amd cpu, 1 gig ram, radeon 9700 pro dvs ikke himmla mye bedre enn deg... og har alt på max detaljer i 1280*1024. Helt smooth.

hva vil "helt smooth" si?

for min xp2500@2200mhz 1gb ram 9800pro maskin sliter som faen på 1024xnoe oppløsning og low low detaljer.

 

er noen gang nede i 30fps :\

 

 

EDIT: Sjekket fps; ligger på 30-40. Skjønner dog ikke at dette er noe problem, det virker jo helt fint! Har dere sett dere blind på benchmarks og CS-tweaking? :)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

enig, 30 fps holder LENGE i spill som WoW... Dette er ikke CS! FPS er ikke alt!

 

Forøvrig holder jeg 30-40 fps med alt satt på high ingame @ 1024x768 med 4xAA og 8xAF med XP2500@10,5*200FSB, R9800 pro 128MB og 1GB ram... så hvordan tomanil klarer å slite med low details forstår jeg ikke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...