Gå til innhold

Vil ha høyere FPS


Anbefalte innlegg

trenger og trenger. Self trenger du ikke! Personlig ville jeg sagt du hadde trengt det, men du har ikke råd så saken er grei. Du fyller det hullet som lekker mest. RAM!

 

En cpu på 2ghz klarer ikke kjøre nye (ikek engang mange gamle) skjermkort-kort til sin fulle ytelse, uten at det har noe med trådstrarter sitt problem å gjøre egentlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
trenger og trenger. Self trenger du ikke! Personlig ville jeg sagt du hadde trengt det, men du har ikke råd så saken er grei. Du fyller det hullet som lekker mest. RAM!

 

En cpu på 2ghz klarer ikke kjøre nye (ikek engang mange gamle) skjermkort-kort til sin fulle ytelse, uten at det har noe med trådstrarter sitt problem å gjøre egentlig.

hehe, skjermkort-kort??? :p

Skrevet mange innlegg i dag? :)

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar
ny prossesor

Største drittrådet jeg har hørt :!: Kjøp deg litt mer minne du :thumbup:

Korfor det?

Riktignok er det andre ting han trenger meir, men ny prosessor hadde vert fint det også. Drittråd? Nei.

Han trenger sikkert ny bil også... Hadde jo vært fint!

 

Ny prosseror er det han bør ha, pluss nytt skjermkort.

 

Problemet her er ikke at skjermkortet hans ikke klarer å dytte unna all informasjonen!

Problemet er at maskina ikke klarer å levere data fort nok TIL skjermkortet, dette vil mer RAM løse!

HALLO!

Sist jeg sjekket hadde han 512mb ram, det er mer enn nok til å skyve info til skjermkortet hans! Det han trenger er en bedre prossesor enn den han har, leste du ikke innlegget mitt litt lengre opp?

Lenke til kommentar
Fakta:

 

Sliter du med konstant dårlig FPS når du skrur opp instillingene i WoW er det prosessor/grafikkort som er for dårlig.

 

Sliter du med FPS-drop i byer og når det er mye folk rundt osv (slik som trådstarter) er det RAM som gjelder.

Tror det er konstant lav FPS han snakker om.

Lenke til kommentar
Intel og AMD har 2 forskjellige måter å telle prosserorfart på. AMD teller farten på den "riktige måten", Intel teller farten med ca.1GHz mer enn AMD. Altså den 2GHz Pentium 4 prosseroren din, har egentlig ca. 1gGHz, så du må nok investere i ny prosseror.

 

For de som ikke skjønte dette over, her er ett eksempel:

2GHz AMD = 2GHz

2GHz Intel = ca.1GHz

 

Kilde sa du? PC-bladet Komputer for Alle.

Du BØR begynne å lese et annet pc-blad.

 

2 GHZ Amd = A64 3000/3200+ evt xp3000, men fortsatt "bare" 2ghz

2 GHZ Intell = 2 GHZ, altså like mye som de nevnte Amd cpuene.

 

MEN nå har det seg slikt at det ikke bare er frekvensene som bestemmer hvor rask en cpu er, men mye annet også. Amd lagde nye navn på sine CPUer fordi folk skulle begynne å tenke slikt, og ikke "bestemme" ytelsen på CPUen etter hvor mange ghz den

var.

 

Intells 2ghz cpu er mao nøyaktig like mye 2ghz som Amd sin, men likevell vil de nevnte

Amd cpuene være nesten dobbel så rask som Intells 2ghz sak, fordi det er mye annet enn antall mhz/ghz som spiller inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...