Gå til innhold

Radeon's Ark


Ludde

Anbefalte innlegg

har nettop snust meg til "nyheten" om at på de første radeon-driver-cd'ene, fulgte det med en temmelig feit skryte-demo fra ati sin side, kalt radeon's ark for å vise hva disse kortene dugde til.

(i likhet med rage128 sin... husker ikke hva den het, men rivde i 17"'ern gjorde den sannelig ;)

anyways, trist som det er, har ati fjernet denne fra sine laste-ned-sider (:p) før jeg engang ante om den og selvfølgelig er min driver-cd av nyere årgang :/

har snust rundt på verdensveven siden ca nesten veldig trøtt til sovner over tastene uten videre hell. hvis dere har noen tips eller url's til denne demoen; hjelp meg å lage litt julestemning midtsommers!! :) evt. er du i besittelse av en gammel cd med denne demoen på så kan du sende en privat melding så kan vi møtes på irc ellerno (nei, det var ikke et sjekketriks ;)

 

mvh.

radeon-fan in need ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Radeons Ark er ikke vært bryderiet med å laste det ned. Viser ikke de nyeste funksjonene til Radeon 7500 og 8500 heller. Det er laget for den opprinnelige Radeon. Last heller ned Codecreatures Benchmark Pro. Det er skikkelig grafikk. Her får hele maskinen mer enn nok å jobbe med.

 

Radeons Ark krever nesten ingenting av prosessoren. Har få detaljer og var direkte skuffende sammenlignet med nyere benchmark-programmer.

Lenke til kommentar

gjett 14 ganger om det ikke var den første siden jeg fant, men hadde du sjekka ordentelig ville du funnet ut at soundcardcentral, som hoster filene har fjernet de filene som ligger der pga copyright-opplegg unntatt crackene for å kjøre de på andre kort enn det som var intensjonen.

uansett, fant det på en koreansk (?) side nå på morgenkvisten.. laster ned her med ca 7 kbit..

 

http://shiba.zive.net/download/

 

enjoy :o)

(i will)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-24 02:48, olapirat skrev:

Radeons Ark er ikke vært bryderiet med å laste det ned. Viser ikke de nyeste funksjonene til Radeon 7500 og 8500 heller. Det er laget for den opprinnelige Radeon. Last heller ned Codecreatures Benchmark Pro. Det er skikkelig grafikk. Her får hele maskinen mer enn nok å jobbe med.


Radeons Ark krever nesten ingenting av prosessoren. Har få detaljer og var direkte skuffende sammenlignet med nyere benchmark-programmer.


 

Ehem.... Radeon's Ark hadde veldig bra grafikk i sammenlikning til den tiden den kom ut på (1999/2000). Og fortsatt er det meget bra grafikk i den demoen!

 

Forresten, Radeon7500 er bare en overklokket R100 kort, altså alle funksjonene til dette kortet får noe å bryne seg på.

 

Krever nesten ingenting av prosessoren? Har du i det hele tatt sett demoen? 1. Den er ment for å vise GPU scaleabilitien til Radeon GPU'n, ikke hvor bra CPU'en din er.

 

2. Få detaljer? Hæ? Jeg håper virkelig at det enten var useriøst, eller ment som ironi.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-24 23:25, Ludde skrev:

linken ligger jo der oppe, men av en eller annen snodig grunn virker den ikke her lenger. .. og jeg falt under ca 50% så jeg er fortsatt på videre utkikk :wink:


excalibur, du skulle ikke tilvfeldigvis ?


 

Jo =D Jeg kan sikkert uploade den for deg et sted jeg Ludde =)

Lenke til kommentar

ah, grimlende.

hvis du fyker innom efnet - #horten - ludde- så har du meg.. (hvis du har for vane av å henge på irc)

 

hvis ikke kan du sende meg en priv. melding så kan jeg sette opp en ftp til deg :eek:)

 

tbird 1,2 @ 1,4 vcore=normal @ 41C

abit kg7

twinmos 256 regg'ed ecc (pcutstyr sendte meg feil.. skulle ikke ha reg-ecc =)

radeon 64 mb vivo bulk -> ati radeon 8500LE bulk

 

 

[ Denne Melding var redigert av: ludde på 2002-06-25 02:22 ]

Lenke til kommentar

Det er omtrent et år siden jeg kjøpte Raden 64MB DDR og VIVO. Var ikke imponert over demoen. Den viste funksjonene til Radeon som da var helt nye, men lot meg ikke imponere.

 

Har ikke lenger Radeon så jeg kan ikke se på den lenger. Det finnes vel en crack til dette så jeg kan jo kjøre den på mitt skjermkort hvis jeg virkelig vil.

 

Tror broren min har det liggende til sitt Radeon 32MB DDR kort.

 

Radeon 7500 er vel bare "overklokka" Radeon, men Radeon 8500 har nye funksjoner som ikke støttes av den opprinnelige Radeon. Nytt er bl.a. de shaderene som er nødvendige for å kjøre hele 3D-Mark 2001(SE). Skulle vel kanskje ikke nevnt Radeon 7500.

 

Det gikk perfekt på Pentium 3 933MHz som dengang var lite. Mener å huske at 1400MHz Athlon var toppmodell den gangen.

 

I Serious Sam SE så er det en demo som viser teknologien i spillet. Her er det også støtte for TrueForm. Har ikke sett dette selv, (GeForce3) men synes de andre effektene ble demonstrert veldig bra. På denne demoen så er det du selv som løper rundt i forskjellige rom hvor effektene demonstreres. Denne er verdt å se hvis det er noen effekter du ikke helt vet hva er.

 

Må kanskje rette opp til at Radeon's Ark er bra, men den imponerte meg ikke. Var mer eller mindre slik jeg forventet med tanke på hvor rått Radeon kortet var da det kom.

 

[ Denne Melding var redigert av: olapirat på 2002-06-29 21:24 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...