Gå til innhold

AMD forbereder dobbelkjernedemo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

hehe, dette var jo sært. Hvor er denne nyheten?

Edit: Nå som faktisk artikkelen faktisk er kommet, så er vel det bra og vel. Men når kommer VIA / freecore / ibm ( PPC970fx/gx) med dual core. Kunne dere lagt en liten notis når alle de 5 største cpu fabrikantene kommer med sine dualcore cpuer. En viteløs VIA dualcore 1Ghz hadde vært genialt som en media boxs/ musikk boks i bilen.

Endret av Macfan
Skrevet (endret)

Spennende at AMD nå også vil demonstrere "Toledo" som er dobbelkjerne-versjonen av Athlon 64, altså en desktop-prosessor. AMD demonstrerte for første gang dobbelkjerne-versjonen av Opteron for temmelig nøyaktig 1 år siden, så jeg vil tro at det de viser idag vil være så nært et ferdig produkt som man kan komme :)

Endret av snorreh
Skrevet

Noen som vet hvilke hastighet disse cpu'ne vil ha når de lanseres? Mener å ha lest at de vil ha litt lavere eller samme mhz som dagens modeller, men får selvfølgelig høyere rating.

Skrevet

Hva mener de med å demonstrere, betyr det benchmarks og effektmålinger, eller er det en dataskjerm og en boks, og den virker liksom?

Skrevet
Spennende at AMD nå også vil demonstrere "Toledo" som er dobbelkjerne-versjonen av Athlon 64, altså en desktop-prosessor. AMD demonstrerte for første gang dobbelkjerne-versjonen av Opteron for temmelig nøyaktig 1 år siden, så jeg vil tro at det de viser idag vil være så nært et ferdig produkt som man kan komme :)

Så du mener at det kanskje ikke er så lang ventetid før vi får produktet?

Hadde vært fint om vi hadde fått desktop dobbelkjerne til juletider....

Skrevet

Håper AMD klarer å presse 2400 MHz ut av Toledo! Neste år med 65nm, så burde dem klare det iallefall, sikkert 2.6 og 2.8 Ghz også :dribble:

Denne karen skal iallefall ha seg dual core :cool:

Skrevet (endret)
wohoo!

noen som vet hvilken socket det kommer på?

Fant dette på hardwareanalysis.com forumet:

(Toledo Core) Desktop Athlon 64 FX chip with dual cores in S 939. Between Q2 to Q3 of 2005.

x80:2400 MHz, 1.35V, 80A, 95W, 67°C

x75:2200 MHz, 1.35V, 80A, 95W, 67°C

x75:2200 MHz, 1.15V, 48A, 55W, 71°C

x70:2000 MHz, 1.15V, 48A, 55W, 71°C

x60:1600 MHz, 1.10V, 30A, 30W, 71°C

Håper det funker i min Shuttle SN25P :whistle:

Edit: Temperaturene ser ut til å være toleranse grenser, ikke operativ temepertur naturligvis (se på effektforbruket).

Endret av vwik
Skrevet

Håper virkelig at det ikke er oppgitt ampere der... 80A hadde tatt knekken på strømforsyninga mi i alle fall. Noen som vet hva tallet står for?

Utrolig bra at det er forventet Q2-Q3 :thumbup:

Skrevet (endret)

Håper virkelig at det ikke er oppgitt ampere der... 80A hadde tatt knekken på strømforsyninga mi i alle fall. Noen som vet hva tallet står for?

Utrolig bra at det er forventet Q2-Q3 :thumbup:

Det er nok snakk om om noe i nærheten av ampere i allefall...

1,35V * 80Ampere = 108Watt

Så om A står for noe helt annet så vil den likevel bruke ganske mange ampere:

95Watt / 1,35Volt = 70Ampere

Husk at det her ikke er snakk om 12Volt, som er en av tingene som det står om på PSU'en ;)

12Volt * 80Amp = 960Watt :!:

Endret av Kong Basse
Skrevet

Gleder meg til Intel og AMD kommer med dobbelkjerne. I den siste tiden har CPU-hastighetene nesten ikke gått oppover. En helt ny AMD64 er ikke så mye raskere enn min steinalder-AthlonXP 2500+@3200+.

Har lenge hatt lyst til å oppgradere CPU (ikke fordi jeg må, men fordi jeg har lyst), men ytelsesforbedringene har vært minimale.

Skrevet

Kong-Basse : He he selvsagt, ble litt snar i tankengangen der ja, blir jo litt andre verdier en det man har på 12v (tenke seg 80a på 12v = fyr g flamme) .

Spennende uansett, gleder meg veldig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...