Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-06-23 22:38, AssChaser skrev:

Mistet all respekt når han skrev et innleg for en stund siden hvor han truet meg med ban osv på et grunnlag man ikke skall bli stengt ute på. Husker ikke hvilken post det er, er ikke sååå vikti liksom, men dat kom den sanne yummy frem, og ikke den yummy som vi som oftest ser som styrer forumet som han var president for et land. Dette er en TENESTE ja, hvorfor er den TENESTEN her? Til og pynte opp? Forum uten brukere er likk rart.. Men kansje det er det dere moderatorer liker, forum bare med dere mod`er.


 

Grunnene til utestengning er fler enn de som er beskrevet i reglene. Og hva mener du med at jeg styrer forumet som en president? Skal jeg ta det som positiv eller negativ kritikk?

Den tjenesten / tenesten dette forumet er ment som, er ikke at brukerne skal slenge dritt så Jæren på vårparten blir rene parfymefabrikken i forhold. Det er for at problemstillinger og interessante nyheter skal kunne diskuteres i de delene av forumet der de hører hjemme. Dersom jeg "truer" med utestengning, er dette ment som en advarsel om at en bruker har gått for langt. Dersom du leser ditt innlegg som trigget denne advarselen, får du et godt begrep om hva som er feil.

 

Jeg kan ikke avsette mer tid til dette, da jeg for øyeblikket ikke vet hvor mine hangarskip er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg synes det er flott at vi har forumet til å få svar på spørsmål og lære en hel masse! Men en ting er jeg blitt mektig lei av i det siste. Det er om moderatorene, jeg synes de er flinke og vil gjerne beholde de og synes det er bra at de passer på for å få et skikkelig og onklig forum.

 

Men annen hver gang jeg går inn på forumet ser jeg meldinger som omhandler moderatorene, jeg synes det blir litt for mye av dette. Jeg har også på følelsen av at folk henger seg oppi det noen folk mener og resten av saue flokken henger etter. Som at en klager på moderatorene så begynner flere og flere å klage, jeg så nesten aldri slike poster for ca 1/2 år siden.

 

Så jeg håper jeg slipper å se mange slike poster igjen, dere er flike moderatorer! Takk..

Lenke til kommentar

De fleste, inkludert AssChaser(?), burde etterhvert ha lest seg til, og forstått at moderatorene rett og slett prøver å strukturere ok.no, ganske enkelt fordi vi som brukere faktisk har bedt om det!

 

At enkelte feilsteg kan forekomme, også hos moderatorene, bør vi vel være storsinnet nok til å tilgi?

Hensikten er vel uansett å unngå "forsøpling", i form av dusteinnlegg og feilplasserte poster?

Jeg synes i alle fall at man bør tåle de aller fleste utspill fra moderatorene, de prøver jo etter beste evne å gjøre jobben sin, såvidt jeg vet basért på idealisme og frivillighet.

Noe som også bør avføde en viss respekt, i form av at vi tenker oss om minst én gang mht. riktig posting, og samtidig leser korrektur på våre innlegg.

Er ortografien virkelig så til de grader elendig hos brukerne?

Vet godt at det finnes en og annen dyslektiker iblant oss, men nekter å tro at 90% av brukerne har slike problemer?

Bare nevnt som en forhåpentligvis ansporende kommentar i sakens anledning.

 

Fjortisser og andre som måtte føle seg truffet; Vi kan egentlig bidra til å gjøre forumet MYE bedre, og hverdagen for moderatorene adskillig lettere, ved å tenke minst to ganger før vi kaster oss på med usaklige og feilpostede innlegg, attpåtil "krydret" med feilstavelser som ville fått min gamle norsklærer til å snu seg i graven!

Jeg er rimelig sikker på at de aller fleste brukere, også inkludért en og annen moderator, er i stand til å redigere både tekst og tanker, før de slenges ut på våre sider!

Jeg tillater meg faktisk å tro det...

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-06-23 23:31 ]

Lenke til kommentar

Quote:


yummy skrev:

kan du vennligst utdype deg noe nærmere? Jeg stengte en tråd i dag fordi den ble oppfattet som usaklig kritikk av moderatorer. I etterkant kom nye momenter for dagen slik at tråden ble åpnet igjen.


Min kritikk er ikke basert spesielt på dagens hendelser. Jeg synes du i lang tid har vært alt for hissig på å stenge tråder. Det er noe jeg har merket meg over lang tid. Om du skulle få en usakling post innimellom de seriøse synes jeg du/dere bør takle det. De litt mer seriøse ser bare bort fra dem uansett.

 

Dessuten synes jeg det er ganske provoserende at du stenger tråder som DU oppfatter som usaklig kritikk. Hvorfor ikke bare svare og begrunne hvorfor du oppfatter det som usaklig? Hvis du får et flåsete svar tilbake er vi andre såpass oppegående til se hvem som er den virkelige tullingen.....

 

Jeg tok vel kanskje litt hardt i, men jeg synes du kunne prøvd å holde en litt lavere profil (da tenker jeg på stenging av tråder). Da jeg leste innlegget ditt om at du skulle bare bli enda strengere, ble jeg litt provosert, noe som førte til at jeg skrev innlegget over.

 

Quote:


Så langt har jeg tatt alle tilbakemeldinger som har vært saklige og høflige til etterretning - de som ikke har vært det har jeg ikke bitt meg merke i.


Du har fått mange saklige tilbakemeldinger på at du er for streng med stenging av tråder. Kan ikke se at du har tatt de til etterretning, da du fortsatt stenger mange tråder som ikke skulle vært stengt. Hvis du sier at du tar kritikken til etterretning og ikke gjør om ordene til praksis, så må du bare tolerere mer kritikk.

 

[ Denne Melding var redigert av: decibel på 2002-06-23 23:24 ]

Lenke til kommentar

Moderator = Konge på haugen :wink:

Sånn er det bare.

 

Moderatorene gjør en utakknemlig men nødvendig jobb, og de gjør den bra.

Minner litt om all dommerkrittikken som har kommet i forbindelse med VM i fotball...

Må være mange norsk-italienere blant oss :smile:

 

Unnskyld meg, jeg må lytte til min AC/DC video. "Live in Donington".... den suger ikke mye..

Have it....

Lenke til kommentar

decibel:

Jeg stenger tråder som er feipostet eller som er usaklige. Feipostinger _skal_ stenges, etter brukernes eget ønske. Usmakelige innlegg som inneholder rasisme eller hets mot personer / firma blri også moderert med gaffel - jeg håper dette er forståelig.

Jeg skal ta din kritikk til seriøs vurdering i videre saker. Jeg skal også etter beste evne forsøke å overse usaklige kommentarer om oss moderatorer - men som du sikkert forstår, er ikke dette alltid så lett. :sad:

 

Jeg har ikke til hensikt å bli enda strengere med mindre det blir slutt på hets mot meg og mine moderatorkolleger, andre brukere, webshopper (der dette ikke er berettiget) eller andre former for "personlige fornærmelser".

 

Takk for fin tilbakemelding, forresten! Det er så _mye_ lettere for meg å ta hensyn til brukernes ønsker når jeg får slike kommentarer. Vel begrunnet og saklig. Du er nokså direkte i tonen - men det er jeg også, så DET tåler jeg. Så lenge det er saklig begrunnet. :smile:

 

Begynner dere å bli lei terpingen min på dette med saklighet? Har en følelse av at jeg har skrevet det ordet noen ganger... :wink:

 

Uansett, yummy is signing off. Skal opp halv 8 i morra - skal ekspedere ordrer på frukt / grønt, Hakon Dist. Frukten ut til folket!

 

Ha en fin dag, så skrives vi etterhvert.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke vært på dette forumet så utrolig lenge men jeg syns at alle som kritiserer moderatore burde tenkte som om flere ganger

Hadde jeg postet posten feil?

 

Var det riktig å skrive d jeg skrev ifølge rettningslinjene?

 

Hadde jeg klart og gjort en bedre jobb selv?

_____

 

Det finnes mer enn mitt synspunkt på saken.

 

Vent i minst 10 minutter før dere poster en sinnt post a, får dere roet dere litt mer.

 

Jo sakligere dere er, jo bedre oppfatter moderatorne dere, jo bedre får dere igjennom synspunktene deres.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-24 00:02, boy2star skrev:

Jeg har ikke vært på dette forumet så utrolig lenge men jeg syns at alle som kritiserer moderatore burde tenkte som om flere ganger

Hadde jeg postet posten feil?


Var det riktig å skrive d jeg skrev ifølge rettningslinjene?


Hadde jeg klart og gjort en bedre jobb selv?

_____


Det finnes mer enn mitt synspunkt på saken.


Vent i minst 10 minutter før dere poster en sinnt post a, får dere roet dere litt mer.


Jo sakligere dere er, jo bedre oppfatter moderatorne dere, jo bedre får dere igjennom synspunktene deres.



 

NÅ hadde jeg tenkt å skrive noe slikt som " Nå er jeg lei lei lei lei av å lese om diskusjoner rundt moderatorens jobb" Men la oss alle tenke litt over de vise ordene.

 

Men jeg begynner desverre å bli lei av at fokus blir dratt bort fra det faglige på dette forumet. Jeg er glad for de 98% som synes retningslinjene er til det beste for alle og prøver å følge de. Jeg er glad for de 98% som slipper eller ikke gidder å lese på tilbakemeldinger.

 

Håper dette er mitt siste ord i denne tråden..

Lenke til kommentar

Yummy, SirHartge og de andre moderatorene gjør en bra jobb, det skal de ha ros for. I lang tid har forumet blitt slappere pg slappere, og nå har moderatorene fått r**a i gir og stengt masse feilpostede poster. Dette kan sikkert virke hardt på noen, men jeg vil tro at flertallet her på hardware.no synes at forumet har blitt bedre den siste tiden. Iallefall jeg... :smile:

 

Egentlig burde den jevne bruker være litt ydmyk for de gutta som driver hardware.no. Uten disse ville det ikke vært noe forum eller side full av tester og andre artige ting.

 

Noe å tenke over.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-24 00:37, C. Alshus skrev:

Yummy, SirHartge og de andre moderatorene gjør en bra jobb, det skal de ha ros for. I lang tid har forumet blitt slappere pg slappere, og nå har moderatorene fått r**a i gir og stengt masse feilpostede poster. Dette kan sikkert virke hardt på noen, men jeg vil tro at flertallet her på hardware.no synes at forumet har blitt bedre den siste tiden. Iallefall jeg... :smile:


Egentlig burde den jevne bruker være litt ydmyk for de gutta som driver hardware.no. Uten disse ville det ikke vært noe forum eller side full av tester og andre artige ting.


Noe å tenke over.


 

Hei,

 

Det store spørsmålet er:

 

Ville du ha betalt moderatorene for den jobb de gjør?

 

Ingen kommentar fra min side.

 

 

Staljin1

 

[ Denne Melding var redigert av: staljin1 på 2002-06-24 01:07 ]

Lenke til kommentar

Når jeg leser denne tråden her, er jeg virkelig glad for at vi har moderatorer på dette forumet. Om alle motstanderne av moderatorene hadde fått fortsette på denne måten uten moderatorer, hadde dette blitt en totalt ubrukelig forum.

 

Synes dere moderatorer gjør en god jobb. Bra at dere er såpass strenge så vi kan få litt orden på saker og ting her.

Lenke til kommentar

Vel, jeg for min del gir blaffen i moderatorene, det jeg spør er at stort sett vær gang en post blir stengt kommer det fire "counter" posts med kritikk mot moderatorene, som oftest er den veldig usaklig og sur stemning skapes på forumet. Er det verdt det?.

Greit nok, retningslinjer bør alle forum ha, men å stenge poster pga f.eks dårlig karma osv gjør det hele ikke noe bedre.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-24 01:27, Afseth skrev:

Når jeg leser denne tråden her, er jeg virkelig glad for at vi har moderatorer på dette forumet. Om alle motstanderne av moderatorene hadde fått fortsette på denne måten uten moderatorer, hadde dette blitt en totalt ubrukelig forum.


Synes dere moderatorer gjør en god jobb. Bra at dere er såpass strenge så vi kan få litt orden på saker og ting her.


 

Hei,

 

Det er det nå.

 

STaljin

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-23 22:36, sjanten skrev:

yummy: få en annen moderator til å stenge all drittkastinga om deg, så blir det en annen lyd i pipa blandt alle 'newkids' som (før de har fått 2-300 ekte poster) slenger i hist og pist!


*oppgitt*


 

Synes du ikke dette er en litt blærete holdning. Tror du kunnskap/IQ/whatever måles i antall poster på dette forumet? Kan man ikke ha fulgt med på forumet og ha et oppriktig, seriøs synspunkt på det uten å ha et par tusen poster? De med tusentalls poster har en tendens til å tro at de er overlegne "oss vanlige" kun fordi de har brukt endeløse netter på å diskutere på forumet?

Lenke til kommentar

Det er godt mulig at det er en kald pils og en fin dag som får meg til å skrive dette, og sikkert vil det kunne virke provoserende på de som ikke har hatt anledning til å nyte begge deler akkurat i dag...

 

Etter det som har skjedd her de siste dagene er jeg sikker på at mange av oss, både moderatorer og brukere, har fått litt å tenke på... Det jeg synes er bra i denne forbindelse er at moderatorene faktisk har vist evne til å ta kritikken på en skikkelig måte og samtidig vist vilje til å snakke om det...

 

Nå bør noen av oss brukere kanskje vise at vi er like bra slik at vi kan møtes et sted underveis...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...