Gå til innhold

Soltek SL-75DRV5 og amd xp 1900+


diste

Anbefalte innlegg

Er det noen som har dette hovedkortet og kan hjelpe meg litt?

Når jeg starta opp maskina for første gang med nytt hovedkort og cpu, så sto det amd athlon 1200mhz i oppstarten.. Jeg er ikke helt sikkert på hva jeg må gjøre, det kan klokkes, men skal ikke det komme opp amd xp 1900+ av seg selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På selve kortet er det 3 sett dip-switcher, 5 på hver (blå blokker med hvite "brytere"). Se etter i hovedkortmanualen, men vanligvis er det de to ytterste bryterne på den ene av disse tre som står "feil vei".

Som du skjønner er det bare busshastigheten som står litt feil..

Lenke til kommentar

Jeg fikk fram xp 1900+ (brukte SW2)

Men nå er liksom problemet å boote....

Det kommer boot screen (den svarte i win2k 'starting win2k...')

Men når den er ferdig 'fryser' den bare... Kan det være at windows ikke liker nytt hovedkort osv? Har aldri hendt meg før..

Any idea?

Lenke til kommentar

Selv har jeg mye positive erfaringer med Soltek, or er vel noen av de mest stabile kortene jeg vet om... Mulig noen andre vet, men jeg har iallefall en vag anelse om at det er Win 2K. Ikke det OS'et some er mest glad i å bytte hardware, akkurat.

Lenke til kommentar

Litt usikker, men det burde være en BIOS-instilling. Prøv å sjekke litt i HK-manualen. Selv har jeg "bare" DVR4, men en kollega har hatt DRV5 en stund, og venter bare på PC2700-RAM'en sin... finner du det ikke ut til da, kan jeg se hva vi finner ut på hans maskin, og la deg vite det da.

Lenke til kommentar

Har kortet selv og den setter seg default på 166mhz.

Gå inn i bios.

den 3.høyeste på venstre side.

Den øverste i den menyen som åpner seg.

Da står den på 166.

 

Gjorde det på mitt DRV5 kort.

Husker ikke navnet på tingene ,men du burde klare og finne fram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...