Gå til innhold

Spilling med 256ram ødelegge kort?


Jarek

Anbefalte innlegg

Mornings,

 

fikk endelig mitt MSI 6600GT til å funke i går (har hatt noen poster her om hva som kunne være gale).. Løsning: Det satt skikkelig i, men jeg måtte dytte det 1-2mm "oppover" også funka det..

 

Men.

 

Jeg var så glad at jeg ville prøve Doom3, selv om jeg bare har 256 mb ram. Satt innstillingene til 1024x768 og High og begynte å spille. Det funka helt fint lenge. Så tok jeg en pause (gikk ut av spillet osv) Litt etterpå starter jeg opp spillet igjen og spiller 2-5 min - så fryser bildet. Og pc'n starter om igjen - men da hadde det skjedd noen greier (Se her)

 

I ettertid har jeg prøvd å ta på pc'n og den går egentlig fint på - kommer inn i Windows - men driverne til kortet var ikke installert :hmm: jeg prøver å installere, men litt ut kommer bluescreen i et brøk dels sekund med: "Dumping Physical Memory" .. Så restarter den.. :(

 

Kan man ødelegge skjermkort ved å spille f.eks. Doom3 med for lite RAM?

Tror ikke det ble for varmt.. (Kan ikkje skjekke Temp)

 

Takker for svar :thumbup:

-Jar

Endret av Jarek
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tviler STERKT på at minne kan ødelegge skjermkorte....

det kan vær at du har varme problemer, eller at det er driver konflikt.(avinstalerte du forrige driver skikkeli?)

du kan altids prøve å formatere, men det kan vær kortet som er defekt, men du kan nå sende det inn viss det ikke funker med noen av tipsa over ;)

Lenke til kommentar

NorhtQ 400W - kjøpte den til kortet - så det er ikke problemet..

Hm, driverkonflikt - kan ikke si HELT sikkert at den forrige driveren ble HELT fjerna. Skal ta å skjekke det. Litt seinere.

 

-Jar

 

EDIT: Om minnet mitt tar kvelden - hm - det kan godt være. 256 MB RAM, PC2700 fra... Infineon eller noe.. (...)

 

EDIT2: Tror egentlig ikke at det er noe med kortet - ettersom det funker helt normalt -inne- i Windows. Det bare striper litt i oppstarten - og DOS f*cker seg. (Hele dos blir grått på en måte)

Endret av Jarek
Lenke til kommentar

Høres faktisk ut som det er dårlig kontakt mellom skjermkort og hovedkort.

Ta ut skjermkortet og sjekk med en vinkel om det er bøyd eller ikke, vær obs på å ikke komme i kontakt med vinkelen om den er av metal.

 

Andre ting du kan gjøre :

 

Sjekk drivere / avinstaler ordentlig de forrige med feks drivercleaner.

Sjekk minnet med memtest86

Sjekk verdier til Psu (mbm5 med log funksjon).

Lenke til kommentar
Høres faktisk ut som det er dårlig kontakt mellom skjermkort og hovedkort.

Ta ut skjermkortet og sjekk med en vinkel om det er bøyd eller ikke, vær obs på å ikke komme i kontakt med vinkelen om den er av metal.

Hm, når jeg tenker over det - så kan faktisk dette være en mulighet. Skal skjekke alt dette litt seinere.

 

Takker for svarene! :thumbup:

 

EDIT: Ja, skal skaffe noe bra minne. PC3200, 1024 eller noe i den duren!

Endret av Jarek
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Det er ikke absolutt nødvendig å formatere for å få dette til å funke torkelma!

 

Prøv å bytt ut system-ram, om det er denne som mistenkes å være "utslitt" .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...