Gå til innhold

All verdens nyttigste gratisprogrammer


Jonhoo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et must program er jo NetWatcherPro.

Programmet har en oversikt over maskiner som er koblet til en av sharene dine.

Det kan kicke (permanent valg), med enten "Kick All", eller "Kick List", da på sistnevnte valg, programmet kicker bare klienter som er spesifisert på en egen liste.

Dette programmet er et MUST for deg som er på datapartys, og er lei at folk laster uten å spørre.

Lenke til kommentar

Itunes sin bitreste konkurrent er Mediamonkey 2.3. Det er den ultimate lydavspilleren og den katelogiserer filene mye bedre enn itunes. Den lagrer filer som tas inn fra cd'er til et format ANDRE avspillere kan spille av. (Dø AAC!)

 

Det er det eneste programmeet utenom Itunes som sykroniserer med din Ipod. Uunnværlig!

 

En veldig stilig funskjon er auto-taggingen, katelogiserer hele CD'er med bildet av cover og informasjon om sangene, bandet osv...

 

Oppgradering til gold versjonen gir bare muligheten til å brenne raskere...

 

Anbefales sterkt!

 

EDIT: Innlegg nr 20!

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar

Mener at noen i denne tråden nevnte gratis viruskontroll på nettet. Kan noen komme med gode sider hvor man kan kjøre viruskontroll fra nettet samt kontrollere hvor godt man er beskyttet mot div angrep utenfra. Disse sidene bør være å finne i hovedinnlegget selv om de riktignok ikke er program så er det nyttige sider.... hmmm hva med en egen kategori over nyttige websider som kunne vært å regne som program? F.eks

 

The Universal Currency Converter

Konverter mellom alle myntenhetene i verden, kursen alltid oppdatert

Lenke til kommentar

Hmm.. Jeg synes dette ble litt rotete. Kunne fungert bedre hvis folk bare hadde skrevet opp nye programmer, slik at denne spalten kunne vært en ressurs for folk som leter etter gratisprogrammer.

 

Noen av innleggene oppover i lista burde vært slettet mener jeg. Bl.a. missforståelser i hva denne spalten skal inneholde osv. slike diskusjoner er mildt sagt off topic og burde slettes av en moderator her inne. Ingen som er enige i det..?

Lenke til kommentar
Hmm.. Jeg synes dette ble litt rotete. Kunne fungert bedre hvis folk bare hadde skrevet opp nye programmer, slik at denne spalten kunne vært en ressurs for folk som leter etter gratisprogrammer.

 

Noen av innleggene oppover i lista burde vært slettet mener jeg. Bl.a. missforståelser i hva denne spalten skal inneholde osv. slike diskusjoner er mildt sagt off topic og burde slettes av en moderator her inne. Ingen som er enige i det..?

Vel forstår ikke egentlig problemet, og vet ikke helt hva du sikter til. Mitt siste forslag du reagerte så kraftig på? Denne spalten er jo en kjempe ressurs, og hele vitsen er jo at de nyttige programmene som det er verdt å ta vare samles av tråd starter i den aller første posten. Mener fortsatt at vi kan ha en egen kategori som heter noe som "web aplikasjoner" evt. "Internett baserte programmer" der nevnte currency converter, tritrans.net (norsk, spansk, engelsk ordbok), online virus kontroll med flere kan samles. Dersom mange nok er enig i forslaget da :)

 

X.

Lenke til kommentar

Jeg bruker DU Super Controller alltid. Kanskje noen flere som kunne ha bruk for det.

Easy control over download and upload speed for your internet connection. Limit download and upload speed by moving the control sliders.

All controls in this program are designed to make it simplest possible in use.

http://www.softpedia.com/get/Network-Tools...Controler.shtml

Et lignende program er netlimiter. http://www.netlimiter.com/

Lenke til kommentar
Hmm.. Jeg synes dette ble litt rotete. Kunne fungert bedre hvis folk bare hadde skrevet opp nye programmer, slik at denne spalten kunne vært en ressurs for folk som leter etter gratisprogrammer.

 

Noen av innleggene oppover i lista burde vært slettet mener jeg. Bl.a. missforståelser i hva denne spalten skal inneholde osv. slike diskusjoner er mildt sagt off topic og burde slettes av en moderator her inne. Ingen som er enige i det..?

Vel forstår ikke egentlig problemet, og vet ikke helt hva du sikter til. Mitt siste forslag du reagerte så kraftig på? Denne spalten er jo en kjempe ressurs, og hele vitsen er jo at de nyttige programmene som det er verdt å ta vare samles av tråd starter i den aller første posten. Mener fortsatt at vi kan ha en egen kategori som heter noe som "web aplikasjoner" evt. "Internett baserte programmer" der nevnte currency converter, tritrans.net (norsk, spansk, engelsk ordbok), online virus kontroll med flere kan samles. Dersom mange nok er enig i forslaget da :)

 

X.

kjempe bra ide :thumbup:

Lenke til kommentar
noen som vet om et program som gjør filer /filmer/osv mindre (dvs. at de tar mindre plass)??? :D

Du kan jo bruke de som trådstarter ha nevnt på side 1.

Komprimeringsprogrammer

7-zip

7-Zip er et gratis komprimeringsprogram som tar de fleste filtyper.

 

TugZip

Håndterer alle pakkede formater. Konfigurerbar høyreklikk-meny. Også på norsk (sjekk innstillinger etter installasjon).

 

UltimateZIP

Bra alternativ til glidlåsen i XP. noe av det første jeg legger inn på nye pc'er.. Sinnsykt enkelt og bra.

 

ZipGenius

Nok et veldig bra gratis pakkeprogram.

 

Lenke til kommentar
noen som vet om et program som gjør filer /filmer/osv mindre (dvs. at de tar mindre plass)??? :D

Du kan jo bruke de som trådstarter ha nevnt på side 1.

Komprimeringsprogrammer

7-zip

7-Zip er et gratis komprimeringsprogram som tar de fleste filtyper.

 

TugZip

Håndterer alle pakkede formater. Konfigurerbar høyreklikk-meny. Også på norsk (sjekk innstillinger etter installasjon).

 

UltimateZIP

Bra alternativ til glidlåsen i XP. noe av det første jeg legger inn på nye pc'er.. Sinnsykt enkelt og bra.

 

ZipGenius

Nok et veldig bra gratis pakkeprogram.

 

var ikke det jeg mente.... en venn av meg har et program som gjør at alt tar mindre plass uten at man endrer på filene...

eneste poblemet e at han vil ikke si hva det heter :hrm:

Lenke til kommentar
Itunes sin bitreste konkurrent er Mediamonkey 2.3. Det er den ultimate lydavspilleren og den katelogiserer filene mye bedre enn itunes. Den lagrer filer som tas inn fra cd'er til et format ANDRE avspillere kan spille av. (Dø AAC!)

 

Det er det eneste programmeet utenom Itunes som sykroniserer med din Ipod. Uunnværlig!

 

En veldig stilig funskjon er auto-taggingen, katelogiserer hele CD'er med bildet av cover og informasjon om sangene, bandet osv...

 

Oppgradering til gold versjonen gir bare muligheten til å brenne raskere...

 

Anbefales sterkt!

 

EDIT: Innlegg nr 20!

Jeg mener å huske programmet også får mulighet til å automatisk oppdatere musikkdatabasen din når du legger inn nye album o.l. når du oppgraderer til gold.

Lenke til kommentar
Det er korrekt, den scanner musikkbibloteket ved oppstart.

 

Prøvde forøvrig programmet igår og blei imponert, trur nok iTunes må vike plass... :)

 

Edit: Leif

Det er jo bra vi har omvendt en Itunes fantast. Da får vi kanskje litt konkurranse... Bedre programmer til oss... Vil forøvrig oppfordre folk til å kjøpe "gold"... :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...