Gå til innhold

Skills og Talents

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ikke kjeft nå, men jeg forstår ikke forskjellen på disse to (altså: talents og skills)

Har ingen characters over lev10 nå. Når jeg nå går til en class trainer er det som regel 3 grener å velge mellom. Innenfor disse kan jeg kjøpe meg ulike skills (riktig ordvalg) etterhvert som jeg blir høyere level.

Når jeg så leser rundt om talentbuild så skjønner jeg det har betydning hvor man putter hver talents da man kun får 51. Gjelder det noen lignende begrensing på skills? For meg virker det som man kan velge alle sammen i alle 3 grener så lenge man har penger nok (som sikkert blir umulig, men dog)

Har det noen betydning hvilke skills jeg trener nå som level 8 i forhold til hvordan jeg skal ha en talenbuild?

Mvh

Mads

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du kommer til level ti begynner du å få noe som heter talent point på hver level.

Du kan putte disse under forskjellige grener, som at Mage har Frost, Fire og Arcane, mens en Druid har restoration, feral og balance.

Under disse grenene er det jo også mye forskjellig å velge, noe gjør at cast timen din for forskjellige spells blir mindre, andre for at de koster mindre mana.

Skrevet
Er det ingen sammenheng mellom talents og spells/abilities? Er det to ulike "systemer"?

Talents gjør spellsa dine sterkere.

Eller får dem til å koste mindre mana.

Det står på talents hva de gjør

Skrevet (endret)

På kill listen står det defense, wand o.l. (språk f.eks.) Men i alle tre magi retningene er det ingen undergrupper. Forstår ikke dette. Hvordan får jeg inn noen skills på disse?

Skulle det ikke vært noe som ble høyere her. Skillsen på wand blir høyere når jeg bruker denne, men det er ingenting tilsvarende for feks. fireball :(

Endret av Aldrack
Skrevet (endret)

Ja, talents og skills er to forskjellige. Talents er det panelet som kommer opp når du trykker "N", skills kommer opp ved trykk på "P" eller "O", glemmer det... vi snakker IKKE om den lista som kommer opp ved trykk på "k".

Talents får du 1 av hver level etter 9. 60-9 = 51...

Talents er i tillegg til eventuelle skills/spells du kan lære hos trainer, men talent points trenger du ikke traine for å bruke/få...de komme automatisk.

Talent points forbedrer aspekter ved din character, da gjerne effekten av spells for en Mage...

Og for å få det på det rene: det er ingen begrensning for hvor mange skills du kan lære fra en Mage trainer (eller annen class trainer for andre klasser), utenom hva du har råd og level til der og da...

Endret av MrLee
Skrevet
Ja, talents og skills er to forskjellige. Talents er det panelet som kommer opp når du trykker "N", skills kommer opp ved trykk på "P" eller "O", glemmer det... vi snakker IKKE om den lista som kommer opp ved trykk på "k".

Talents får du 1 av hver level etter 9. 60-9 = 51...

Talents er i tillegg til eventuelle skills/spells du kan lære hos trainer, men talent points trenger du ikke traine for å bruke/få...de komme automatisk.

Talent points forbedrer aspekter ved din character, da gjerne effekten av spells for en Mage...

Og for å få det på det rene: det er ingen begrensning for hvor mange skills du kan lære fra en Mage trainer (eller annen class trainer for andre klasser), utenom hva du har råd og level til der og da...

Tusen takk begge to! Det begynner så smått å demre her :)

Men hvorfor får jeg ikke samme progresjon i spellsene som i feks wand? (Dette er vel "K" listen) I wand får man som nevnt feks 40/70 en-eller-annen-benevning. Noe lignende skjer ikke med feks fireball.. Står i manualen at "as you cast holy spells, your holy skill will eventually max out.." Dette skjer ikke hos meg? Jeg finner hvertafll ikke ut av det.

Skrevet (endret)

wand er en weapon proficiency...den kan bare økes via bruk... deng dyr med den, så skal du se at den går opp (Blå skrift i feedback vinduet ditt "Wand's skill has increased to X" elns.. :)

spells øker ikke på den måten fordi det er spesial abilities for din klasse.. dem forbedrer du med talents og nye levels av dem som blir tilgjengelige for oppgradering på senere leveler..

Endret av MrLee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...