Gå til innhold

Astronomer Mot Ord Deling var nettopp på TV!


.V.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sa de noe om laste bil sjåfører?

Synes at det er forferdelig at du gjør narr av lastebilsjåfører for at noen av dem har litt lavere IQ enn gjennomsnittet.

De fleste som er lastebilsjåfører nå er det pga. skolegangen var helt dritt før, og at lærerne var mer opptatt med å røk hasj enn å ta seg tid til elevene som gjorde at elevene følte seg dumme og trodde derfor at det ikke var noe poeng i å videreutdanne seg.

Jeg personlig synes direkte synd på deg for at du ser ned på lastebilsjåfører, og jeg kan vedde på at flertallet er smartere på deg på flere måter. Prøv og kjør en lastebil selv! Det er neimen meg ikke lett, for det er mye å holde styr på!

On topic: Det med å vite når man skal dele ord og når man skal dele ord er ikke så veldig lett (synes i allefall jeg), det er mye å pugge... :p

 

MVH. en lastebilsjåførs sønn!

Lenke til kommentar
Sa de noe om laste bil sjåfører?

Synes at det er forferdelig at du gjør narr av lastebilsjåfører for at noen av dem har litt lavere IQ enn gjennomsnittet.

De fleste som er lastebilsjåfører nå er det pga. skolegangen var helt dritt før, og at lærerne var mer opptatt med å røk hasj enn å ta seg tid til elevene som gjorde at elevene følte seg dumme og trodde derfor at det ikke var noe poeng i å videreutdanne seg.

Jeg personlig synes direkte synd på deg for at du ser ned på lastebilsjåfører, og jeg kan vedde på at flertallet er smartere på deg på flere måter. Prøv og kjør en lastebil selv! Det er neimen meg ikke lett, for det er mye å holde styr på!

On topic: Det med å vite når man skal dele ord og når man skal dele ord er ikke så veldig lett (synes i allefall jeg), det er mye å pugge... :p

 

MVH. en lastebilsjåførs sønn!

Sorry mac, mente ikke å gjøre narr av lastebilsjåfører.

 

Grunnen til at jeg skrev "laste bil sjåfør" var at en klassekamerat en gang klarte å stave det nettopp slik (og så vidt jeg vet, er han ikke lastebilsjåfør).

Lenke til kommentar
Sa de noe om laste bil sjåfører?

Synes at det er forferdelig at du gjør narr av lastebilsjåfører for at noen av dem har litt lavere IQ enn gjennomsnittet.

De fleste som er lastebilsjåfører nå er det pga. skolegangen var helt dritt før, og at lærerne var mer opptatt med å røk hasj enn å ta seg tid til elevene som gjorde at elevene følte seg dumme og trodde derfor at det ikke var noe poeng i å videreutdanne seg.

Jeg personlig synes direkte synd på deg for at du ser ned på lastebilsjåfører, og jeg kan vedde på at flertallet er smartere på deg på flere måter. Prøv og kjør en lastebil selv! Det er neimen meg ikke lett, for det er mye å holde styr på!

On topic: Det med å vite når man skal dele ord og når man skal dele ord er ikke så veldig lett (synes i allefall jeg), det er mye å pugge... :p

 

MVH. en lastebilsjåførs sønn!

Sorry mac, mente ikke å gjøre narr av lastebilsjåfører.

 

Grunnen til at jeg skrev "laste bil sjåfør" var at en klassekamerat en gang klarte å stave det nettopp slik (og så vidt jeg vet, er han ikke lastebilsjåfør).

åja! Er vant med at folk ser ned på lastebilsjåfører så jeg tenke at dette er det beste stedet man kan si i mot uten å bli banka opp :p

Mente ikke å være uforskammet, var bare litt irritert. ;)

Lenke til kommentar

Jeg må begynne med å si at det programmet gikk på NRK1 for LENGE sida...

Synes at det er forferdelig at du gjør narr av lastebilsjåfører for at noen av dem har litt lavere IQ enn gjennomsnittet.

De fleste som er lastebilsjåfører nå er det pga. skolegangen var helt dritt før, og at lærerne var mer opptatt med å røk hasj enn å ta seg tid til elevene som gjorde at elevene følte seg dumme og trodde derfor at det ikke var noe poeng i å videreutdanne seg.

Rune_ F: Ehh... Broren min, (som kjører lastebil), er absolutt ikke den sløveste kniven i skuffen, og å starte eget firma er nok mer lønnsomt enn å gå en drøss med år på skole man ikke trenger.

 

Til alle dere som trur at AMO kjefter: Værsågod for hjelpa! Om dere bare leser litt på amo.no, skjønner dere med én gang hva det er man prater om! At dere ikke forstår det med én gang, er forståelig, men ikke kom her og si at det bare er for moro skyld! Har dere lyst til å bli misforstått for resten av livet? Muntlig kan det nok gå greit, men hva med det skriflige?

 

AMO tar også opp andre språklige feil, og jeg legger personlig ofte merke til feil i setningsoppbygninga i nyhetssaker på TV. En vanlig feil er å skrive f. eks. "Tusen nesten døde" istedenfor "Nesten tusen døde". Det er jo en alvorlig feil, siden den rører ved en så følelsesmessig vanskelig sak for de etterlatte. Er dere ikke enige i det, er det bare å skrive!

 

Til slutt må jeg bare si at AMO-medlemmer ikke er perfekte språklig, vi er bare opptatte av å holde språket så korrekt vi klarer. Det er bare å pepre meg om dere finner skrivefeil i denne posten :p

 

Mvh AMO-sjef 3131

Lenke til kommentar
Jeg må begynne med å si at det programmet gikk på NRK1 for LENGE sida...
Synes at det er forferdelig at du gjør narr av lastebilsjåfører for at noen av dem har litt lavere IQ enn gjennomsnittet.

De fleste som er lastebilsjåfører nå er det pga. skolegangen var helt dritt før, og at lærerne var mer opptatt med å røk hasj enn å ta seg tid til elevene som gjorde at elevene følte seg dumme og trodde derfor at det ikke var noe poeng i å videreutdanne seg.

Rune_ F: Ehh... Broren min, (som kjører lastebil), er absolutt ikke den sløveste kniven i skuffen, og å starte eget firma er nok mer lønnsomt enn å gå en drøss med år på skole man ikke trenger.

Det var egentlig hele poenget mitt.

Synes at det er forferdelig at du gjør narr av lastebilsjåfører for at noen av dem har litt lavere IQ enn gjennomsnittet.

Hvis du ser etter så skrev jeg noen, og ikke alle. Leser du igjennom hele inlegget mitt så legger jeg vekt på at lastebilsjåfører er smartere enn det folk (og dem selv) tror dem er, med noen få unntak. ;)

Lenke til kommentar
Hvis du ser etter så skrev jeg noen, og ikke alle. Leser du igjennom hele inlegget mitt så legger jeg vekt på at lastebilsjåfører er smartere enn det folk (og dem selv) tror dem er, med noen få unntak.

OK, men jeg forsto det som at de fleste var litt mindre smarte... Den er grei. Vi er enige :)

Neida... Bare et fåtall (såvidt jeg vet om ;) )

Lenke til kommentar

Jeg kan igrunnen ikke huske at orddeling var et stort problem før, har heller inntrykk av at det kom omtrent samtidig med misbruket av "lissom". Nå for tiden ser jeg begge deler overalt, men det merkelige er at for deler ikke ordene feil når de snakker. Mystisk.

 

Edit: en kan ikke diskutere feilstaving uten at en gjør noen selv også...

Endret av Codename_Paragon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...