Gå til innhold

6600gt xfx eller gainward?


iCodden

Anbefalte innlegg

Har et xfx 6600gt kort selv. Tempen kan bli ganske høy under last 86 grader Celsius. Gikk ned 10 grader med ny kjølepasta.

 

Det er ikke vivo(video in video out) på xfx 6600gt. Det ser da ut som om spesifikasjonene er bedre på Gainward kortet da de har vivo.

Begge har samme minnebrikker ser det ut som.

 

Ut i fra spesifikasjonene ser det ut som om Gainward er bedre. Syntes du skal være fornøyd med dette. Dersom det er noe galt med det nye kan du vel bare bytte det. :)

 

Vet ikke hva Gainward har som default minne hastighet, men på xfx er det 500 og 1000.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har hatt 2 og det var feil med det ene. at du har hatt flaks med dine kort er fint for deg, men det er ikke det poststarter lurer på. det har vært en god del feil med gainward kort i det siste enten du liker det eller ei

men på xfx er det 500 og 1000

gainward har 500 og 900

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Er det bare det at xfx har 1000/500 og gainward 900/500 og vivo som er forsjell

har begge kortene 2ns? Kan jo bare clocke gainward korte opp til xfx så er det jo likt eller?

 

Hva er forsjellen på de 6600gt kortene til gainward er det bare clock hastigheten som er forsjellig?

Lenke til kommentar
jeg har hatt 2 og det var feil med det ene. at du har hatt flaks med dine kort er fint for deg, men det er ikke det poststarter lurer på. det har vært en god del feil med gainward kort i det siste enten du liker det eller ei
men på xfx er det 500 og 1000

gainward har 500 og 900

Feil, feil. Har dette kortet selv. Det kjører på 540 og 1050.

 

Edit: Må kanskje rette meg selv litt her. Det kjører på 540 og 1050 hvis det er golden sample versjonen.

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

* xfx klokker bra, gainward er også kjent som et godt overklokkings objekt

og derfor skal du vel kunne yte omtrent det samme = likestilt om du klokker gainward men garanti bortfaller

 

* gainward bråker mindre enn xfx 6600gt, men xfx r samtidig klokket opp og avgir mer varme, det samme vil skje om du klokker gainward = temperaturen stiger

 

* xfx har tv ut, mens gainward har vivo , tv inn og ut. Dette kan du ikke få på xfx med klokking :p

 

* du senker støynivå ved å sette på en mer stillegående kjøler eller vannblokk, men da bortfaller garanti!

 

* jeg har xfx 6600gt og kjører 555 * 1150 uten problemer og er strålende fornøyd foruten at kortet blir varmt og at vifta høres ut som en jetmotor.

Har fortsatt ikke hatt noen gainward kort å sammenligne.

 

sånn.. gav det klarhet?

Lenke til kommentar
Begynner å roe meg nå og tror jeg blir veldig fornøy med gainward 6600gt ;)

Jeg måtte legge på 122kr for å få xfx sitt og 0 kr for å få gainward sitt så det var verdt å få gainward sitt kort ikke noe ytelse forskjell bare noen andre ting i pakka som følger med :)

Kan du være snill å bruke litt komma og punktum i innleggende dine? Det siste innlegget var veldig vanskelig å skjønne. Angående kortbytte så er du jo heldig som får bytte 5900xt med 6600gt uten mellomlegg. 6600gt er mye bedre enn det dy hadde fra før av. Betyr vel bare at Gainward har helt slutta å lage skjermkort på 5900serien. Og bra er det siden de ikke var noe særlig. Hadde et 6800le fra Gainward, kjøleren bråkte en del, men ellers var kortet både kult på farge og med lys på kjøleren.

Lenke til kommentar

Forskjellen på vanlig og Golden Sample er at man i EXPERTOOL som er med skjermkortet får man tilgang til Enhanced Mode..Da man kan klokke ytterligere innenfor garantien på kortet..Og kortet er levert med høyere klokkehastighet på Core og Ram via bios..Og kortet er garantert at det skal funke i modusen som er i EXPERTOOL..

Lenke til kommentar
Forskjellen på vanlig og Golden Sample er at man i EXPERTOOL som er med skjermkortet får man tilgang til Enhanced Mode..Da man kan klokke ytterligere innenfor garantien på kortet..Og kortet er levert med høyere klokkehastighet på Core og Ram via bios..Og kortet er garantert at det skal funke i modusen som er i EXPERTOOL..

Så med andre ord man kan klokke golden sample lenger enn det vanlige kortet ?

Lenke til kommentar
Noen her som har det vanlige gainward 6600gt AGP?

Er dere fornøyd med det?

Har dette kortet og er veldig fornøyd med det. Kjører det på 550/1050 og har ingen problemer. Spiller en del BHD og i begynnelsen ble det litt for varmt. Satt rett å slett ei vifte rett mot skjermkortet(oversiden) og alt løste seg.

Lenke til kommentar

Kjedelig, men siden det er DOA (dead on arrival) , defekt når det blei pakka eller "mishandla" i transporten uten synlige skader på kartongen - så kvalifiserer det til erstatning inklusive returfrakt. Mail / snakk med De du fikk kortet fra, mulig De sender pakkelapp for returen, kan kanskje ta tid, men siden du har bilde, sender de kanskje ett nytt før "feilvaren" er ankommet i retur. De du handla med kan gi "best svar".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...